Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De Mol strijkt een hele zomer neer in Blankenberge met pop-upcafé en VR-spel
#1
Fans van het VIER-programma De Mol kunnen deze zomer hun hartje ophalen in Blankenberge. VIER en The Park lanceren De Mol aan Zee in Blankenberge met eigen café aan het strand en een Virtual Reality-game. “Dit is een unieke publiekstrekker voor onze badstad”, zegt schepen van Middenstand Benny Herpoel (N-VA).

Vlakbij de bekende vuurtoren aan de havengeul bouwen VIER, Rodenbach en eventpartner TWICE Entertainment een pop-up De Mol Café waar je kan genieten van een hapje en een drankje in Griekse sferen. Het café, met groot buitenterras met zeezicht, zal vanaf 1 juli doorlopend gasten verwelkomen. Het is dagelijks en de hele zomer tot en met 13 september geopend van 10 tot 22 uur. Het zal ook de twee laatste weekends van september toegankelijk zijn. De Mol-programmadirecteur Annick Bongers legt uit waarom het concept voor het eerst naar zee komt: “De voorbije seizoenen scoorde De Mol elke week opnieuw met meer dan een miljoen kijkers. Het programma was absolute marktleider op zondagavond in Vlaanderen en een heel sterk merk. De dag van de finale liepen er meer dan 10.000 inschrijvingen binnen voor het nieuwe seizoen. Maar aangezien we maar tien mensen fysiek kunnen meenemen op reis willen we met De Mol aan Zee toch een antwoord en vooral een bijzonder fijne mol-ervaring geven aan de vele fans.”

Bezoekers spreiden

Voor Blankenberge is dat ongekende promotie. De badstad kan zo toch een uniek evenement aanbieden aan de bezoekers. “Met de jachthaven als locatie zorgen we voor een activiteit buiten het stadscentrum”, zegt schepen van Middenstand Benny Herpoel (N-VA). “Hierdoor kunnen we de toestroom aan bezoekers, inwoners of tweedeverblijvers spreiden. Door het café de volledige zomervakantie én zelfs langer te openen, geven we iedereen ook de kans om langs te komen, de drukte moet te allen tijde beheersbaar blijven. Bovendien spreekt De Mol een jong doelpubliek aan.”

Bubbel

The Park, de innovatieve poot van Telenet ontwikkelde voor de bezoekers, samen met Woestijnvis, een spannend virtual reality spel. De spelers met minimum vier en maximum zes, gaan coronaproof op zoek naar de mol. Binnen hun persoonlijke bubbel moeten ze avontuurlijke opdrachten tot een goed einde brengen om zo de saboteur in hun midden te ontmaskeren. “Hoe het spel precies in zijn werk gaat, houden we, zoals dat hoort bij De Mol, nog even geheim”, zegt Philippe De Schutter van The Park. De VR-game zal op 1 juli in première gaan in Blankenberge en vanaf 2 juli ook speelbaar zijn in de andere playgrounds van The Park in Hasselt, Antwerpen, Gent, Hasselt en Kortrijk. Reservatie kan vanaf vandaag via www.vier.be.
Antwoord