Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Netflix wil delen van accounts bestrijden
#1
Van de 200 miljoen Netflix-abonnees durft de meerderheid het wel al eens te doen: hun account delen met vrienden. Iets waar de streamingdienst zelf niet tevreden mee is, en dus ondernemen ze bij Netflix actie om het fenomeen tegen te gaan. De kans is groot dat je binnenkort een code moet ingeven om te bewijzen dat je op je eigen account aan het kijken bent.

Of ze een verificatiecode konden ingeven om te bewijzen dat ze hun eigen account aan het gebruiken waren. Die melding kreeg een beperkt aantal Netflix-abonnees de afgelopen dagen te zien. Voorlopig is er nog geen wolkje aan de horizon te bespeuren, aangezien je de melding snel kan verwijderen door ‘controleer later’ aan te klikken.

Maar het zou de bedoeling zijn van Netflix dat de functie later wordt uitgebreid. En dat wie binnen een bepaalde tijd geen code doorgeeft, geen toegang meer krijgt tot de streamingdienst tot ze een eigen account aanmaken. Slecht nieuws voor de meer dan honderd miljoen abonnees die volgens onderzoek het wachtwoord van hun account aan minstens één andere persoon doorspelen.

Duidelijkere lijn

“Deze test moet ervoor zorgen dat mensen die Netflix-accounts gebruiken, hiervoor de toestemming hebben”, laat een woordvoerder van Netflix weten aan de Amerikaanse technologiewebsite The Verge. Daarmee lijkt het dus vooral te draaien om mensen die zonder toestemming de account van een ander gebruiken.

In het verleden maakte Netflix er niet zo’n probleem van dat accounts gedeeld werden. “Je moet ermee leren leven dat paswoorden gedeeld worden”, zei CEO Reed Hastings vier jaar geleden nog. “Dat gebeurt vaak op een legitieme manier, met echtgenoot en kinderen bijvoorbeeld. Er is geen duidelijke lijn.” Die lijn wil de dienst nu dus wat scherper stellen. Of de Belgische dienst van Netflix plannen heeft in die richting, is nog niet helemaal duidelijk.
Antwoord
#2
Dit is gewoon wat ik van in het begin voorspeld heb, ze doen nu bij Netflix alsof ze iets "bestrijden", het is gewoon zo dat ze in het begin marktaandeel gekocht hebben, door dat sharen toe te staan, en een kunstmatig laag tarief te behouden.
Wie dacht dat dat tarief ging behouden blijven, en dat tegelijk ging kunnen blijven geshared worden, was naïef.
Eens ze zeker waren dat mensen het niet meer zomaar weer gaan opzeggen, hebben ze eerst hun prijzen opgetrokken, en dan het sharen tegengegaan.
Wie HD wil, zit dus al aan 12€/maand, dat komt alweer dichter in de buurt van een TV abonnement.
Antwoord
#3
(12-03-2021, 21:23)boulder schreef: Dit is gewoon wat ik van in het begin voorspeld heb, ze doen nu bij Netflix alsof ze iets "bestrijden", het is gewoon zo dat ze in het begin marktaandeel gekocht hebben, door dat sharen toe te staan, en een kunstmatig laag tarief te behouden.
Wie dacht dat dat tarief ging behouden blijven, en dat tegelijk ging kunnen blijven geshared worden, was naïef.
Eens ze zeker waren dat mensen het niet meer zomaar weer gaan opzeggen, hebben ze eerst hun prijzen opgetrokken, en dan het sharen tegengegaan.
Wie HD wil, zit dus al aan 12€/maand, dat komt alweer dichter in de buurt van een TV abonnement.

het zou voorlopig op testen zijn in een beperkte groep, de hoofdpersoon kan dit wegduwen zodat hij er niet meer last van heeft, en als die een mail krijgt dan kan die het bevestigen dat die de mensen kent.
we zullen het snel merken, dat het duurder wordt is door de concurrentie en het wegvallen van bepaalde Disney reeksen en andere films en series dat van andere startende apps zijn zodat ze meer eigen dingen moeten maken en dat kost veel geld.
en de klant is daar dan de dupe van.
het versnipperen van het aanbod is dus niet zo een voordeel zoals sommige denken, maar zag dit al lang zien aankomen van in het begin.
als je eens uitreken dan is het duur geworden als je uw favoriete serie wilt blijven kijken.
Antwoord
#4
(13-03-2021, 00:28)master-magic schreef: het zou voorlopig op testen zijn in een beperkte groep, de hoofdpersoon kan dit wegduwen zodat hij er niet meer last van heeft, en als die een mail krijgt dan kan die het bevestigen dat die de mensen kent.
we zullen het snel merken, dat het duurder wordt is door de concurrentie en het wegvallen van bepaalde Disney reeksen en andere films en series dat van andere startende apps zijn zodat ze meer eigen dingen moeten maken en dat kost veel geld.
Dat het zachtjesaan ingevoerd wordt, is ook typisch, maar je kunt er donder op zeggen dat uiteindelijk het zal opgelegd worden.
En dat het duurder wordt om te maken, is gewoon een drogreden.
De waarheid is dat ze het met een serieuze korting verkocht hebben in het begin, en dat sharen mogelijk gemaakt hebben.
Ze hebben op die manier marktaandeel gekocht.
Mensen die straks de volle pot betalen, zouden waarschijnlijk niet op het product ingetekend hebben, als ze direct de volle pot hadden moeten betalen.
Dus eerst met korting verkopen, en dan geleidelijk duurder maken, het is een manier van doen die we van allerlei producten en diensten kennen.
TV Vlaanderen was in het begin ook een pak goedkoper.
Daarna is het duurder geworden, zijn er zenders naar duurdere pakketten verplaatst, enz.
Wat mij verwondert is dat mensen denken dat het "deze keer" anders zal zijn.
Antwoord