Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
proximus tv
#1
Belgacom brengt alle producten onder merknaam Proximus

Het merk Belgacom verdwijnt uit het straatbeeld. Het telecombedrijf brengt tegen eind dit jaar al zijn producten en diensten onder de merknaam Proximus. Dat heeft het bedrijf bekendgemaakt. Belgacom TV wordt bijvoorbeeld Proximus TV, en ook de sponsoring zal onder de naam Proximus gebeuren.
De nieuwe CEO Dominique Leroy wil met die ene merknaam zowel vereenvoudigen als besparen, want twee merknamen vermarkten kost meer dan een. De mogelijkheid om met een volledig nieuwe naam te komen, werd volgens Leroy overwogen maar snel afgevoerd wegens te duur. Belgacom blijft wel de bedrijfsnaam op bijvoorbeeld de beurs of op het gebouw bij het Brusselse Noordstation.

De klant zal van de verandering niets merken, behalve dan dat er op zijn factuur een nieuw Proximus-logo zal staan en dat de Belgacom-winkels een nieuwe naam krijgen. "Aan de producten en de prijs ervan zou normaal niets moeten veranderen", zei Leroy tijdens een persconferentie op de Heizel in Brussel, waar eerder op de dag een evenement voor 1.200 topmensen van Belgacom had plaatsgevonden. Scarlet, het lowcostfiliaal van Belgacom, behoudt wel zijn naam.

Een van de redenen waarom gekozen werd voor Proximus is dat die naam in Vlaanderen beter scoort dan Belgacom. "We hebben duidelijk gezegd dat we het hart van de Vlamingen willen heroveren. Ik denk dat we dat makkelijker kunnen met het merk Proximus. Belgacom scoort beter in het zuiden, maar Proximus staat ook daar zeer sterk", zegt ze.
De Redactie
Antwoord
#2
België wordt het eerste land ter wereld met een nationaal VDSL2 netwerk met vectoring techniek. Belgacom werkt hierbij samen met Alcatel-Lucent. Mechelen kreeg in december de primeur.

In april volgt een volgende reeks steden. Tegen 2016 wil Belgacom de upgrade van haar volledige VDSL2-netwerk voltooid hebben. Belgacom gaat in de komende jaren ook jaarlijks 900 miljoen euro investeren en heeft daarnaast een transformatieplan voor de onderneming opgesteld om tegen eind 2016 de omzet en ebitda weer te zien groeien.
BELGACOM WORDT PROXIMUS

Het tv-product van Belgacom wordt in de toekomst net als de mobiele diensten op de markt gezet als Proximus. De nieuwe Vectoring-techniek is voor het telecombedrijf van groot belang om via het huidige netwerk veel meer diensten te kunnen aanbieden zoals snel internet en meer digitale (HD-)-televisie, daar waar Belgacom nu vaak tegen bandbreedtebeperkingen aanloopt. Vectoring is een vorm van ruisbestrijding waarbij correcties op de kwaliteit van de lijnen wordt toegepast. KPN wil dit in Nederland ook gaan toepassen op haar kopernetwerken om zo bandbreedte te winnen.
Antwoord