Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eerste zenders in MPEG4 (H.264) toegevoegd
(05-09-2014, 10:54)Detonator schreef:
(05-09-2014, 10:48)Dimira schreef:
(04-09-2014, 04:40)master-magic schreef: zoals ik zei hebben ze tijd tot rond de 20ste of 22 ste voor hun decoder binnen te doen en eens dat gebeurt is gaan die zenders er af in SD.

En wat gebeurt er dan met zenders die niet eens een HD versie hebben;Verdwijnen die ook,dan houd telenet op de duur niet veel over.

welnee, die worden vanaf nu in SD/MPEG-4 uitgezonden ipv SD/MPEG-2.

Zenders die zowel HD/MPEG-4 en SD/MPEG-2 hadden (vb éénHD/één, canvasHD/canas) daarvan blijft dan enkel HD/MPEG-4 over.

Zodus als ik het begrijp komt er dus géén echte beeldverbetering voor HD zenders?Dodgy
Antwoord
(05-09-2014, 11:09)guyke schreef: Zodus als ik het begrijp komt er dus géén echte beeldverbetering voor HD zenders?Dodgy

Inderdaad, de enigste veranderingen zijn:
  • er is meer plaats op de kabel vrijgekomen voor Telenet (dubbele zenders weg vb één, canvas, 2BE omdat er ook een HD variant van is)
  • er is meer plaats op de kabel vrijgekomen voor Telenet (MPEG4 neemt voor dezelfde kwaliteit ongeveer de helft van de bandbreedte in)
  • de eindgebruikers merken hier normaal niets van behalve diegene die enkel MPEG2 konden decoderen want dat zit er niet meer op (de oude sd-boxen)

Die extra plaats kunnen ze gebruiken om extra zenders of on demand kanalen bij te maken. De allergrootste winst die ze nu ooit nog kunnen maken is om de analoge kanalen van de kabel te halen. (ze hebben in het verleden trouwens al heel wat analoge zenders exclusief digitaal gemaakt)

Telenet gaat HD == Telenet gaat HD Digibox/corder only
of
Telent gaat HD == Telenet gaat MPEG-4 only (SD + HD)
Antwoord
ik zie toch dat de vrt zender één HD minder ruimte krijgt en zo dus in mindere bandbreedte zit,en dat is nu degene die ze al gebruiken,
spijtige zaak,hoop dat dit goed komt met de SD mpeg2 zenders te verwijderen en er mpeg4 van te maken.
ze zullen meer zenders op een mux krijgen.
Antwoord
(05-09-2014, 15:35)master-magic schreef: ,hoop dat dit goed komt met de SD mpeg2 zenders te verwijderen en er mpeg4 van te maken.

Ik hoop het ook, zoals gezegd heb ik er minder moeite mee dat ze van mpeg2 naar mpeg4 overstappen, is een logische stap, maar bandbreedte verminderen van de bestaande HD zenders is echt not-done!

(en ook niet van de bestaande SD zenders eigenlijk, die waren nu al niet van die aard om in een hoerastemming te zitten, als ze die in 1/3 van de bestaande mpeg2 bandbreedte proppen gaan die er ook op achteruit gaan)
Antwoord
Ik ben daarstraks eens bij mijn ma geweest, zij heeft nog een SD digicorder staan.
Het is effectief zoals ik dacht : de SD kanalen mogen dan nog wel op de kabel staan, maar bezitters van een SD digibox krijgen enkel nog de pancarte te zien.
Doe je een scan op zenders dan krijg je enkel kanaal 1 en 2 (INFO NL en INFO FR).
Antwoord
(07-09-2014, 00:16)boulder schreef: Ik ben daarstraks eens bij mijn ma geweest, zij heeft nog een SD digicorder staan.
Het is effectief zoals ik dacht : de SD kanalen mogen dan nog wel op de kabel staan, maar bezitters van een SD digibox krijgen enkel nog de pancarte te zien.
Doe je een scan op zenders dan krijg je enkel kanaal 1 en 2 (INFO NL en INFO FR).

Is via die zenderlijst dat de box alles inscant he,die ziet de zenderlijst op de kabel staan en linkt hem daar aan en daar zal enkel die 2 zenders instaan.
Kunt dat testen ook met uw ontvanger als je de juiste regiocode en box code hebt normaal gezien op een dreambox Wink
Antwoord
(07-09-2014, 00:58)master-magic schreef:
(07-09-2014, 00:16)boulder schreef: Ik ben daarstraks eens bij mijn ma geweest, zij heeft nog een SD digicorder staan.

Is via die zenderlijst dat de box alles inscant he,die ziet de zenderlijst op de kabel staan en linkt hem daar aan en daar zal enkel die 2 zenders instaan.
Kunt dat testen ook met uw ontvanger als je de juiste regiocode en box code hebt normaal gezien op een dreambox Wink

Op een tv met kaartje , die laat ook alles door . Zelfs is er prime action , al maanden ongecodeerd lol
Antwoord
(07-09-2014, 08:40)chukky2 schreef:
(07-09-2014, 00:58)master-magic schreef:

Op een tv met kaartje , die laat ook alles door . Zelfs is er prime action , al maanden ongecodeerd lol
Weet ik wel, ik heb hier zelf als eerste gemeld dat Prime Action, enz. ongecodeerd op de kabel zaten, in H.264.
Maar betekent dus dat de oude decoders helemaal waardeloos worden, behalve dan voor het bekijken van de oude opnames.
Ik had gedacht dat radio zou blijven werken, maar misschien gaan ze daar ook het nieuwere audio formaat gebruiken dat ze ook voor de audio van de TV zenders gebruiken.
Antwoord
(07-09-2014, 14:05)Dimira schreef: Zijn er nu al nieuwe HD decoders op de markt?Of heb je nog steeds die bestaande 2100 en dat zwarte moddel.
Hier (http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=102&t=42247) lees ik al over de 2200, met in totaal 4 tuners in het toestel (3 opnames gelijktijdig + 1 live kijken)
Antwoord
(07-09-2014, 22:37)Dimira schreef: Ja,maar ik weet niet goed Die 2100 blijft toch gewoon werken denk ik.Normaal moest ik die binnenleveren.Maar ja ik weet nog vroeger bij belgacom en telenet kreeg men eerst een formulier waarmee men naar de winkel moest met dat toestel.Ik heb dat nooit gehad.Daar bij ik zou die nooit hebben binnen gedaan want die staat nog bijna vol.Dus die Andere is wel beter.Maar ooit kom ik nog wel naar telenet.Maar zal wel bij belgacom blijven voor het voetbal.En probeer dan terug telenet er bij tenemen met RIO maar dan zonder gsm abonnement en internet dat blijft allemaal bij belgacom.Maar dit gaat toch nog 2 jaar duren denk ik.

de 2100 is een HD, met Yelo menu : met andere woorden, blijft gewoon werken,
tot je bericht krijgt om deze te wisselen (gratis, voor die huren) voor nieuw model
Antwoord