Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Helft Smart TV's gebruikt internet niet
Philips stapt uit joint venture met TP Vision

Philips stapt geheel uit de productie van televisies. Het resterende belang van 30 procent in de Taiwanese joint venture met TP Vision wordt verkocht voor een nog nader bekend te maken overnamesom. De transactie levert Philips in ieder geval een betaling van 50 miljoen euro op die wordt verwerkt in de resultaten over het vierde kwartaal. De licentieovereenkomst met TP Vision blijft gewoon bestaan, waardoor het merk Philips behouden blijft.
Antwoord
Smart televisies af te luisteren via ingebouwde microfoon

Smart televisies die over een ingebouwde microfoon beschikken zijn eenvoudig af te luisteren, zo waarschuwt het Britse beveiligingsbedrijf NCC Group. Het bedrijf gaf vorig maand tijdens de Infosec Europe conferentie een demonstratie van een aanval op een 'slimme televisie'.
De televisies beschikken vaak over ingebouwde microfoons en webcams die door apps zoals Skype gebruikt kunnen worden. Het biedt echter ook de mogelijkheid om mensen in het geheim af te luisteren. "Het installeren van de afluistersoftware vereist fysieke toegang tot het toestel, en is de manier waarop wij het hebben gedaan, maar kan ook via het installeren van een kwaadaardige app", zegt NCC Group consultant Felix Ingram tegenover The Register. De kwaadaardige apps zouden bijvoorbeeld via de app store van de fabrikant kunnen worden gedownload.
Een andere aanvalsvector is de automatische updatefunctie. Een aanvaller zou een legitieme app kunnen uitbrengen, om die vervolgens via een kwaadaardige update in een afluister-app te veranderen. Tijdens de demonstratie werd de interne opslag van de televisie gebruikt voor het opnemen van 30 seconden aan audio, maar de onderzoekers merken op dat een langere periode ook mogelijk is. Niet alleen beschikken de televisies over meer opslagruimte, een aanvaller zou de audio ook direct naar een server kunnen streamen, omdat de tv's vaak ook internettoegang hebben.
Antwoord
en die het graag willen aansluiten: het internet : eenvoudige uitleg
Antwoord
ik gebruik de viera internet eerlijk gezegd zeer weinig.
wat ik wel doe is het andersdom draaien en tv gebruiken als ik pc aansluit op vga kanaal om film te zien of tvoveral via laptop naar tv.
ofwel inloggen met googletv op tvoveral zijn maar tips voor je zorro.
je vraagt me maar of master.
wij hebben die filmkes niet meer nodig.
Antwoord
Maar andere bezoekers die niet lid zijn die meelezen kunnen er wel van leren Wink
Antwoord
das waar master hier op dit forum leren we veel en valt er veel te lezen
Antwoord
Skype en games op televisie Samsung

Samsung gaat een hoop nieuwe diensten toevoegen aan zijn Smart TV portfolio, waaronder Skype en een racespel. De innovaties worden in september getoond op de IFA in Berlijn. Zo zal Skype beschikbaar zijn op alle modellen die dit jaar worden uitgebracht en komen er meer gratis games, waaronder een realistisch golfspel. De games komen beschikbaar via het Smart TV Games Panel, dat eerder dit jaar al op de CES werd gepresenteerd.
Antwoord
(13-07-2014, 17:39)natte schreef: ik gebruik de viera internet eerlijk gezegd zeer weinig.
wat ik wel doe is het andersdom draaien en tv gebruiken als ik pc aansluit op vga kanaal om film te zien of tvoveral via laptop naar tv.
ofwel inloggen met googletv op tvoveral zijn maar tips voor je zorro.
je vraagt me maar of master.
wij hebben die filmkes niet meer nodig.


Ik gebruik dat internet normaal ook niet.Ik vind het enkel overbodige luxe.Zelfde als die spraak en bewegings toestanden die op mijn toestel aanwezig zijn.Maar die heb ik uiteindelijk uitgeschakeld,want anders als je beweegde verandere die van zender,en je kon bijna ook al niets meer zeggen.
Antwoord
Philips: 'Gebogen scherm houdt geen koerswijziging in'

Philips (eigenlijk TP Vision) lanceerde op IFA in Berlijn een groot aantal nieuwe 4K toestellen met Android, waaronder een eerste gebogen televisie. In 2015 moeten de meeste Philips-tv's met Android werken. De televisie wordt in de ogen van de fabrikant nog meer een entertainmenthub. HD Tech Nieuws sprak met Nico Vernieuwe, chief commerciel officer van TP Vision.
Hoe belangrijk is Android voor TP Vision?
'Dat is een fundamentele keuze geweest. Wij willen de consument dezelfde gebruikerservaring kunnen bieden als op een Android smartphone, vooral waar het gaat om apps. Daarom willen we Android volgend jaar dan ook op alle Smart TV modellen hebben.'
Philips heeft een eerste gebogen scherm gelanceerd. Moeten we dat zien als een inhaalmanoeuvre richting Zuid-Koreaanse concurrenten?'
'Het is een prachtig product dat aan alle kwaliteitseisen voldoet. Maar we zien het als een designkeuze, de keuze voor gebogen schermen houdt met andere woorden geen fundamentele wijziging in, dat is het ook niet bij onze concurrenten. Ambilight beschouwen we nog steeds als onze unieke positionering in de markt, dat horen we ook van onze klanten. We hebben op IFA laten zien hoe je met lichtprojectie beeldstructuren verder kunt doortrekken. Daarmee kun je de ervaring van een film of een game in de huiskamer verder verrijken.'

De tv markt heeft een lastig periode achter de rug. Hoe staat het er nu voor?'
'Die markt vertoonde de afgelopen tijd inderdaad een dalende lijn, maar lijkt zich nu te stabiliseren als vervangingsmarkt. 4K is nog maar een bescheiden onderdeel, dus reguliere Full HD schermen blijven nog wel even bestaan. Er worden zelfs nog HD Ready toestellen verkocht. De lage prijs speelt een rol, maar het gebrek aan 4K programma's ook. De stap naar 8K zal nog lastiger worden, omdat consumenten het verschil mogelijk niet eens zullen ervaren. Ook niet voor games.'
De marktverhoudingen staan onder druk door nieuwe concurrenten.'
Er zijn heel veel nieuwe spelers en die komen vooral uit China. Ze richten zich vooral op de onderkant van de markt, maar dat mag je niet onderschatten. Ik kom zelf uit de telecommarkt, en we hebben gezien dat partijen als Huawei die niemand kende, toch marktaandeel weten te pakken. We zijn door het Chinese moederbedrijf echter geografisch goed gepositioneerd. We kunnen de Europese kaart uitspelen, maar zijn ook in China vertegenwoordigd.'

U heeft nu een 4K mediaspeler aangekondigd. Is dat de voorbode van meerdere tv accessoires?
'Met die mediaspeler willen we voorzien in 4K content, maar deze producten worden niet onze kerncompetitie. We richten ons wel op de professionele monitormarkt. Die markt daalde met 30 procent, maar wij zijn 35 procent gegroeid in zowel de B2B als de consumentenmarkt. We hebben minitoren voor Abode (Photoshop_ toepassingen en voor klinische monitoren.'
U kunt nog enige tijd het merk Philips voeren. Is het denkbaar dat die naam verdwijnt?
'Dat is niet de bedoeling, want televisies verkoop je vooral als merk en Philips heeft een uitstekende naam. Daarom zal het voor onbekende spelers erg moeilijk worden om in korte tijd de achterstand op de grote A merken in te halen. Hier op IFA werken alle Philips licentiehouders samen met marketing. Ook dat biedt grote voordelen.'
Antwoord
voor die nog niet overtuigt zijn :

Fabrikanten smart-tv registreren uw kijkgedrag

Met het accepteren van de privacyvoorwaarden bij de installatie van een smart-tv geven consumenten toestemming aan fabrikanten om standaard hun kijkgedrag te monitoren. Maar de informatie over het bijhouden van het kijkgedrag is meestal verstopt in ellenlange, juridisch geformuleerde teksten, stelt de Nederlandse Consumentenbond. De Nederlandse consumentenvereniging wil dat smart-tv-fabrikanten duidelijk zijn over wat ze monitoren en wat ze ermee doen.

De Consumentenbond onderzocht voor de Consumentengids van oktober de privacyvoorwaarden van smart-tv's. Daaruit blijkt dat LG Electronics en Panasonic de programma's die hun klanten kijken en de zoekopdrachten die ze invoeren en inspreken, bijhouden. Sony en Philips volgen het kijkgedrag.

Philips registreert daarnaast ook het internetverkeer, het klikgedrag in tv-apps en de films die kijkers online huren en welke uitzending-gemist-programma's ze afspelen, zegt de Consumentenbond.

"Bij Samsung moeten consumenten zich door 57 pagina's met privacyvoorwaarden heen worstelen om te zien wat de fabrikant verzamelt en dan nog blijft de omschrijving vaag: gebruikersgegevens, loggegevens van de diensten en overige gegevens over het gebruik van het apparaat."

"Als consumenten de privacyvoorwaarden afwijzen, werken de smartfuncties op hun tv niet of deels niet. En als ze de privacyvoorwaarden wel accepteren, is het achteraf behoorlijk zoeken hoe ze het automatisch doorgeven van kijkgedrag weer ongedaan kunnen maken'', zegt directeur Bart Combée van de Consumentenbond. "Dit kan veel toegankelijker en helderder.

Consumenten hebben er recht op om te weten wat bedrijven doen met hun privégegevens en hoe hun gedrag wordt gevolgd.''
Antwoord