Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Telenet coax kabel verdwijnt binnen 3 tot 5 jaar .
Hmm, stel mij daar vragen bij.
Dan moet er dus in elke straat voldoende bandbreedte zijn om alles te streamen.
Nu besparen ze veel op bandbreedte omdat een zender er maar één keer op hoeft.
Kabel is een gedeeld medium, enkel voor de video on demand gebruiken ze een individueel stukje (de aanvraag verloopt via UTP), wat terug binnenkomt, komt via dat gedeelde medium.
Als alles nu op die manier zou verlopen, heb je veel meer bandbreedte nodig, en verlies je eigenlijk het grote voordeel van de kabel.
Anderzijds, het moment dat er geen zenders meer zijn (het lijkt toch langzaam in die richting te evolueren), is effectief alles via streaming.
Maar ik zit niet te wachten op dat moment, want als je alles moet opvragen zal elk programma zijn prijs hebben en zal TV peperduur worden (vrees ik toch).
Antwoord
vrees toch dat mensen hun zenders gaan missen dat niet via streaming uitzend,
en wat met mensen die graag iets opnemen????
geen opties meer voor,enkel aankopen op schijfje in de winkel of opvragen.
alles moet dus geld kosten, denk dan toch dat er veel het gaan zoeken via andere wegen.......
Antwoord
(14-08-2015, 22:40)boulder schreef: Hmm, stel mij daar vragen bij.
Dan moet er dus in elke straat voldoende bandbreedte zijn om alles te streamen.
Nu besparen ze veel op bandbreedte omdat een zender er maar één keer op hoeft.

iedereen hoppa met 200 internet Wink
ik haal dat bijna dus zou in theorie geen problemen hebben,
maar laat eens in een gezin 4 streams spelen in bv 4K dan zit je al bijna aan het plafond met je internet.
Antwoord
(14-08-2015, 19:16)master-magic schreef:
(14-08-2015, 16:17)natte schreef:
(13-08-2015, 23:02)master-magic schreef:
(13-08-2015, 22:49)chukky2 schreef:
(13-08-2015, 22:27)master-magic schreef:
(13-08-2015, 21:25)chukky2 schreef:
(13-08-2015, 21:19)chukky2 schreef:
(13-08-2015, 21:10)master-magic schreef: geloof er niet teveel van,
dan verdwijnen de zenders in belgie en zullen veel mensen nog weinig tv kijken,
dat analoog verdwijnt ok tot zover,dan kunnen ze meer digitale zenders aanbieden en on demand films enz wat men opvraagt,
maar dat zijn tijdelijke dingen.
zenders gaan niet zomaar verdwijnen.
reken daar nog maar eens 10 jaar bij tegen de belg overtuigd is,
je ziet het aan DAB hoe dat loopt,is een flop in Belgie.

Master ik schrijf alle content gaat over utp ! 
Dus ook alle zenders ;-)

Op dit moment zijn er heel veel die zwart kijken , zowel analoog als digitaal met ci cam. En daar komt dan een einde aan . Maar dat is dus nog veraf ;-) eerst nog het stoppen van analoog dat wel,eens vlug kan gaan gaan .

je kan niet zwart kijken zonder dat je abbo nog actief is,wie niet betaald zal zijn digitale tv zien uitvallen,
en dan zie je enkel die enkele digitale gratis zenders nog.
en als ze dan aan uw gevel iets tussensteken is normaal gezien uw analoge dan ook uit in theorie.
Als je digitaal kijkt en je stopt met abo . Dan zijn 1 op 10 die geen filter krijgen gestoken . Geloof me maar . Dat is de laxheid van telenet .dus die kijken analoog of digitaal met een ci cam op naam van familie en cetra

dat zal wel een kleine minderheid zijn die dat doet,
ken zelf niemand persoonlijk die via zo CI module digitaal kijkt,
je hoort er amper van.
Master weet jij antwoord chuccky

Nope, maandagavond eens navragen, zie hem dan die persoon die ik ken.
Doe dat als je wil
Antwoord
(14-08-2015, 20:25)boulder schreef: Maar een tijdje geleden heeft Telenet toch aangekondigd dat ze de kabel gaan uitbreiden?
Dat ze tot 1Ghz gingen gaan?
Ik vermoed dat het dat nieuws is dat door iemand verkeerd begrepen wordt, en een eigen leven gaat leiden.

http://corporate.telenet.be/nl/nieuws-en...r-iedereen

Vreemd toch dat het daar ook over een termijn van 5 jaar gaat.
Kan moeilijk zijn dat ze massaal investeren in de kabel om binnen de 5 jaar dat verder uit te bouwen en dan tegelijkertijd binnen 3 of 5 jaar die kabel gaan doen verdwijnen.
Zullen wel komen
Antwoord
(14-08-2015, 22:21)chukky2 schreef:
(14-08-2015, 21:22)master-magic schreef:
(14-08-2015, 20:25)boulder schreef: Maar een tijdje geleden heeft Telenet toch aangekondigd dat ze de kabel gaan uitbreiden?
Dat ze tot 1Ghz gingen gaan?
Ik vermoed dat het dat nieuws is dat door iemand verkeerd begrepen wordt, en een eigen leven gaat leiden.

http://corporate.telenet.be/nl/nieuws-en...r-iedereen

Vreemd toch dat het daar ook over een termijn van 5 jaar gaat.
Kan moeilijk zijn dat ze massaal investeren in de kabel om binnen de 5 jaar dat verder uit te bouwen en dan tegelijkertijd binnen 3 of 5 jaar die kabel gaan doen verdwijnen.

en dan nog mobistar die op de kabel gaat komen met een digitaal aanbod,
die gaan ook niet opeens hun systeem opbergen dat ze hebben aangekondigd.
Sorry mannen, ik ben een beetje verkeerd geweest het te formuleren . De kabel blijft natuurlijk bestaan. Het is de kabel van de modem naar je digicorder die zal verdwijnen en vervangen wordt door een utp . Eigenlijk hebben de meeste de utp al naar de digibox . Digibox weg utp aansluiten op de straeming box en kijken maar ( eigenlijk wat Proximus al zolang doet ). Dat zou dus in de pijplijn zitten . Afwachten .
Ok dat is duidelijker
Antwoord
(14-08-2015, 22:57)master-magic schreef: vrees toch dat mensen hun zenders gaan missen dat niet via streaming uitzend,
alles moet dus geld kosten, denk dan toch dat er veel het gaan zoeken via andere wegen.......
Ik denk dat ze dan gewoon alle zenders via streaming gaan aanbieden, zoals bij Proximus TV.
Het belet ook niet dat er een harddisk in de digicorder zit, waarmee je kunt opnemen, hee.

De redenering is dat je gewoon bandbreedte genoeg moet hebben voor het aantal zaken dat je tegelijk wilt kunnen opnemen/bekijken + bandbreedte genoeg om nog gewoon te kunnen surfen aan een comfortabele bandbreedte.
Maar dan vraag ik mij af, wat met Mobistar TV?
Want heel dat project heeft maar zin als de zenders op de 'traditionele' manier op de kabel zitten.
De bandbreedte op kabel lijkt mij niet breed genoeg om beiden tegelijk te kunnen doen.
Antwoord
Maar er zijn nog zaken waarvan ik denk dat ze het verhaal dat hier geschetst wordt onmogelijk maken.
Wat met bijv. appartementen met rijgnet?
Die kunnen nu al geen interactieve digitale TV hebben, of ze moeten zelf alle investeringen doen om om te schakelen naar het gewone systeem.
Voor hen zou je het dan toch weer op de klassieke manier moeten doen.
Maar dat betekent ineens dat je het op de klassieke én op de nieuwe manier zou doen.
Dubbele bandbreedte nodig dus.

Ik weet het niet, ik blijf het een moeilijk haalbaar plan vinden.
Antwoord
(15-08-2015, 10:04)boulder schreef:
(14-08-2015, 22:57)master-magic schreef: vrees toch dat mensen hun zenders gaan missen dat niet via streaming uitzend,
Ik denk dat ze dan gewoon alle zenders via streaming gaan aanbieden, zoals bij Proximus TV.
Het belet ook niet dat er een harddisk in de digicorder zit, waarmee je kunt opnemen, hee.

De redenering is dat je gewoon bandbreedte genoeg moet hebben voor het aantal zaken dat je tegelijk wilt kunnen opnemen/bekijken + bandbreedte genoeg om nog gewoon te kunnen surfen aan een comfortabele bandbreedte.
Maar dan vraag ik mij af, wat met Mobistar TV?
Want heel dat project heeft maar zin als de zenders op de 'traditionele' manier op de kabel zitten.
De bandbreedte op kabel lijkt mij niet breed genoeg om beiden tegelijk te kunnen doen.

Misschien zoals tvvlaanderen en canaaldigitaal die dezelfde muxen delen
Antwoord
(17-08-2015, 12:59)natte schreef: Misschien zoals tvvlaanderen en canaaldigitaal die dezelfde muxen delen
De vraag was nu net hoe ze dat gaan doen in het scenario dat de coax kabel verdwijnt.
Dan kan er niet meer gedeeld worden.
Antwoord