Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
NPO verwacht meer geld van kabel en andere distributeurs
#1
Staatssecretaris van media in nederland zet zijn plannen voor het wijzigen definitief door. Hierdoor wordt puur amusement (voorbeeld : andré van duin schow enz.) bij de publieke omroep in de pan gedaan.
Nu Dekker amusement definitief als kerntaak bij de publieke omroep wil schrappen, worden educatie, informatie en cultuur de belangrijkste pijlers van de NPO. Bij de nieuwe kerntaken mag amusement wel als ondersteuning dienen om programma’s voor een breed publiek toegankelijk te maken.

Mocht de mediaminister hier in vlaanderen, hetzelfde gaan doen : zou vooral op één : 
heel wat wijzigingen moeten plaats vinden : twee zenders a la Canvas  ??
Niet Goed bezig in Nederland : want als de ene staatssecretaris het ene graag ziet bij NPO, en met de verkiezingen een andere staatssecretaris dat wat zijn voorganger graag zag, weer afschaft ??
Antwoord
#2
Ja heb eens naar nieuwe canvas gekeken. Ik weet niet wet het verschil,is met vroeger. Neem,u afspraak dezelfde stijlnreoprtages als vroeger
Antwoord
#3
is het begin van overlopen naar de comercielle in nederland,
zijn al enkele die naar SBS nl gaan bv en naar RTL nl.
zal leuke winter nog worden in nederland in medialand voor de comercielle
die gaan kijkers bij krijgen,
volgende week start daar ook al K3 zoekt K3 show op sbs op zaterdag,op VTM zal die de vrijdag ook spelen denk ik.
Antwoord
#4
het zal ook hune ondergang worden.
Antwoord
#5
(25-08-2015, 22:40)master-magic schreef: is het begin van overlopen naar de comercielle in nederland,
zijn al enkele die naar SBS nl gaan bv en naar RTL nl.
zal leuke winter nog worden in nederland in medialand voor de comercielle
die gaan kijkers bij krijgen,
volgende week start daar ook al K3 zoekt K3 show op sbs op zaterdag,op VTM zal die de vrijdag ook spelen denk ik.

Dekker wil minder kijkers bij betere televisie
Staatssecretaris Dekker wil liever een kwaliteitsprogramma waar een half miljoen mensen naar kijken op het publieke omroep zien,
dan een 'plat amusementsprogramma' waar een miljoen mensen naar kijken

Dat zei hij woensdag in Jinek, in reactie op kritiek over zijn plannen voor de publieke omroep.
Er wordt aangegeven dat door het schrappen van populaire amusementsprogramma's bij de publieke omroep,
zoals Boer zoekt vrouw, flink wat reclame-inkomsten in rook zullen opgaan, hierdoor zou minder budget vrijkomen,
"dat hoeft allemaal niet" aldus Dekker, "dat is een onderschatting van wat de kijker graag wil en ook van programmamakers,
er zijn fantastische mooie programma's die echt bij de publieke omroep thuishoren en die iedere avond meer dan een miljoen kijkers trekken",

als voorbeeld noemde hij De wereld draait door, "voor mij moet dat de doelstelling zijn dat we :
meer programma's maken met betekenis, waar een hoop mensen naar kijken".
Antwoord
#6
Vrees toch voor zijn idee
Antwoord
#7
is al reactie op
Antwoord
#8
(27-08-2015, 02:34)master-magic schreef: Vrees toch voor zijn idee

aan de moerdijk zetten zon gasten
Antwoord
#9
(25-08-2015, 22:40)master-magic schreef: is het begin van overlopen naar de comercielle in nederland,
zijn al enkele die naar SBS nl gaan bv en naar RTL nl.
zal leuke winter nog worden in nederland in medialand voor de comercielle
die gaan kijkers bij krijgen,
volgende week start daar ook al K3 zoekt K3 show op sbs op zaterdag,op VTM zal die de vrijdag ook spelen denk ik.

RTL met 30, NPO met 150 nieuwe programma's

RTL-baas Erland Galjaard kondigde dinsdag op zijn najaarspresentatie trots aan maar liefst 30 nieuwe programma’s te lanceren in het komende tv-seizoen, maar de NPO deed daar vanmiddag op zijn eigen perspresentatie een flink schepje bovenop. “In het komende seizoen zijn bij de publieke omroep zo’n 150 nieuwe programma’s en series geprogrammeerd“, aldus de publieke omroep, die daarmee vijf keer zo veel nieuwe titels brengt als zijn grote commerciële concurrent.
De NPO wil komend seizoen de focus leggen op tijdloze programma’s, omdat die zich veel beter lenen voor on demand-kanalen dan actuele programma’s. Zo investeert het omroepbedrijf volgend jaar 10 miljoen euro extra in Nederlands drama.

Tv-directeur Frans Klein van de NPO gaat komend seizoen vooral op de publieke waarden van zijn programma’s letten. “Dat zijn programma’s die bijvoorbeeld impact hebben, eigenzinnig of authentiek zijn. En we gaan onze programmamix aanpassen aan de kijkbehoefte van nieuwe generaties."
De NPO is bezig aan een flinke vernieuwingsdrang waarbij afscheid is of wordt genomen van titels als Vermist, Lingo en Man Bijt Hond. “We blijven niet op oude successen leunen en gaan korter en vaker nieuwe titels uitproberen.

Programmering

NPO 1 is en blijft de belangrijkste nationale zender waar alle grote gebeurtenissen te zien zijn. Nieuwe programma’s zijn onder andere Kun je het al zien?, Flikken Rotterdam, Alles voor je kind, Kids met camera’s – het ziekenhuis door kinderogen, Tessa en Nooit meer alleen.
NPO 2 is het venster op de wereld en heeft impactvolle programma’s op het gebied van journalistiek, kunst & cultuur, wetenschap, documentaires en dramaseries. Nieuwe programma’s zijn onder andere Grensland, Krabbé zoekt Van Gogh, De jaren zestig, De Affaire, De achterkant van het journaal, Langs de oevers van de Yangtze en heel veel nieuwe 2DOC’s.
NPO 3 bouwt verder aan het vernieuwen van de zender, zowel op televisie als online. Nieuwe programma’s zijn onder andere: Sophie in de Kreukels, Freek in Zuid-Amerika, Jan is de beste, Super Stream Me, Vechtershart en The Freestyle Games.
Antwoord
#10
(27-08-2015, 02:34)master-magic schreef: Vrees toch voor zijn idee

De staatssecretaris zelf erover bij Jinek
Antwoord