27-08-2015, 19:55
Ziggo gaat klanten die kampten met internetproblemen als gevolg van de ddos-aanval niet compenseren, maakt het bedrijf bekend. De provider spreekt van een bijzondere situatie, waardoor een compensatie niet op zijn plaats zou zijn.
Ongeveer 1,8 miljoen klanten van Ziggo kampten vorige week dinsdag en woensdag enkele uren met traag of niet werkend internet, maar een compensatie hiervoor krijgen ze niet. "Het was een bijzonder situatie waarbij buiten onze schuld storingen optraden", zegt Ziggo-woordvoerder Erik van Doeselaar tegen Tweakers.
"Hier was sprake van chantage, van criminele activiteiten. Een vergoeding lijkt ons daarom niet op zijn plaats. We willen ons volledig richten op het treffen van voorzieningen waardoor aanvallen als deze geen succes meer hebben. Dat kost tijd en geld", geeft hij als verklaring.
Ziggo is ook niet verplicht compensatie te bieden. Klanten hebben pas recht op een vergoeding van een provider als een dienst 12 uur of langer niet beschikbaar is als gevolg van een storing, bepaalde het kabinet in 2013. Aanbieders kunnen dan kiezen voor een compensatie in geld of natura, aan alle gebruikers of op verzoek. Ziggo zegt overigens ook geen verzoeken hiervoor ontvangen te hebben van klanten.
Waar hebben we dit nog gezien....
Ongeveer 1,8 miljoen klanten van Ziggo kampten vorige week dinsdag en woensdag enkele uren met traag of niet werkend internet, maar een compensatie hiervoor krijgen ze niet. "Het was een bijzonder situatie waarbij buiten onze schuld storingen optraden", zegt Ziggo-woordvoerder Erik van Doeselaar tegen Tweakers.
"Hier was sprake van chantage, van criminele activiteiten. Een vergoeding lijkt ons daarom niet op zijn plaats. We willen ons volledig richten op het treffen van voorzieningen waardoor aanvallen als deze geen succes meer hebben. Dat kost tijd en geld", geeft hij als verklaring.
Ziggo is ook niet verplicht compensatie te bieden. Klanten hebben pas recht op een vergoeding van een provider als een dienst 12 uur of langer niet beschikbaar is als gevolg van een storing, bepaalde het kabinet in 2013. Aanbieders kunnen dan kiezen voor een compensatie in geld of natura, aan alle gebruikers of op verzoek. Ziggo zegt overigens ook geen verzoeken hiervoor ontvangen te hebben van klanten.
Waar hebben we dit nog gezien....