Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ziggo biedt geen compensatie voor internetproblemen na ddos-aanval
#1
Ziggo gaat klanten die kampten met internetproblemen als gevolg van de ddos-aanval niet compenseren, maakt het bedrijf bekend. De provider spreekt van een bijzondere situatie, waardoor een compensatie niet op zijn plaats zou zijn.
Ongeveer 1,8 miljoen klanten van Ziggo kampten vorige week dinsdag en woensdag enkele uren met traag of niet werkend internet, maar een compensatie hiervoor krijgen ze niet. "Het was een bijzonder situatie waarbij buiten onze schuld storingen optraden", zegt Ziggo-woordvoerder Erik van Doeselaar tegen Tweakers.
"Hier was sprake van chantage, van criminele activiteiten. Een vergoeding lijkt ons daarom niet op zijn plaats. We willen ons volledig richten op het treffen van voorzieningen waardoor aanvallen als deze geen succes meer hebben. Dat kost tijd en geld", geeft hij als verklaring.
Ziggo is ook niet verplicht compensatie te bieden. Klanten hebben pas recht op een vergoeding van een provider als een dienst 12 uur of langer niet beschikbaar is als gevolg van een storing, bepaalde het kabinet in 2013. Aanbieders kunnen dan kiezen voor een compensatie in geld of natura, aan alle gebruikers of op verzoek. Ziggo zegt overigens ook geen verzoeken hiervoor ontvangen te hebben van klanten.


Waar hebben we dit nog gezien....
Antwoord
#2
en waar bedoel je master? telenet? proximus? tv vlaanderen?
Antwoord
#3
Telenet he die er ook al paar keer heeft uitgelegen en de klanten kregen geen vergoeding
Heb het niet op die grote uitval van vorig jaar.
Antwoord
#4
Inderdaad bij indi ook ene keer heb toen HD abonnement gratis gekregen als compensatie. Waar waren de individuen zucht zucht kinepolistv en zo jongens jongens en als je prime wou zien moest ik een analoog kaste van Telenet bij hangen en betv via indi dan.
Antwoord