Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Studio 100 TV verdwijnt vanaf januari uit Telenet-aanbod
#1
Telenet is zijn contract met Studio 100, het productiehuis achter onder meer K3 en Plop, kwijtgespeeld. De zender Studio 100 TV verdwijnt daardoor vanaf januari uit het Telenet-aanbod, net als de meeste Studio 100-programma’s in de catalogus. Telenet maakt zich sterk dat het voldoende alternatieve kinderprogramma’s heeft aangekocht.

Studio 100 heeft beslist om zijn zender en programma’s vanaf volgend jaar exclusief aan Proximus te verkopen. Telenet betreurt dat: “De mediasector verandert en content geraakt steeds meer versnipperd, met ongemak voor de kijker als gevolg.” Telenet-CEO John Porter is al langer voorstander van niet-exclusieve overeenkomsten. Zo werd het eersteklassevoetbal bijvoorbeeld aan meerdere aanbieders verkocht.

Peuters en kinderen

Telenet is dan maar op zoek gegaan naar andere leveranciers om de programma’s van Studio 100 te vervangen en zegt dat het zijn aanbod op die manier zelfs heeft kunnen verbreden. In het basisaanbod komt Baby TV in de plaats van Studio 100 TV.
Tot nu toe zat Baby TV in het Play-aanbod, waarvoor extra betaald moet worden. De zender mikt op “edutainment” voor kinderen onder 4 jaar. Voor de iets oudere kinderen zijn er de films van Disney, waarvan Telenet zegt dat ze populairder zijn in de on-demandcatalogus dan de programma’s van Studio 100. Wekelijks komen er nieuwe films in het aanbod. Ook de animatiereeksen van Nickelodeon en Nick Jr. blijven. Dat is goed nieuws voor kinderen die graag naar Dora, Spongebob, Paw Patrol, Shimmer & Shine of The Thundermans kijken. Van Ketnet heeft Telenet nog de vaste waarden TikTak en Kaatje in huis.

Tieners

Voor tieners brengt Telenet vanaf december twee nieuwe reeksen die het goed doen in de VS: Guidance en Freakish. Die reeksen van het Amerikaanse AwesomenessTV gaan ook in op zwaardere thema’s. Telenet ziet tienerreeksen almaar populairder worden en wil er in de toekomst nog meer op inzetten. Volgend jaar zullen elk kwartaal andere series toegevoegd worden.

Dat het contract met Studio 100 niet is verlengd, betekent overigens niet dat er helemaal niets van het productiehuis meer te zien zal zijn bij Telenet. De Studio 100-figuren blijven te zien op de zenders Ketnet en VTM Kzoom. Via de optie Terugkijk TV kunnen die afleveringen tot zeven dagen terug herbekeken worden. Daarnaast zullen nog een aantal programma’s van Studio 100 beschikbaar blijven in Play en Play More omdat de licentie pas later vervalt, maar de meeste zullen uiteindelijk ook verdwijnen. De programma’s van Studio 100 waarin Telenet mee heeft geïnvesteerd, blijven wel in de catalogus zitten. Dat zijn Kosmoo, Flin & Flo en Lolly Lolbroek.

Studio 100 en Proximus

Dat Studio 100 exclusief met Proximus in zee gaat, is geen grote verrassing. De twee bedrijven werkten al goed samen. In 2015 lanceerden ze samen Wanagogo, een digitaal platform met de figuren van Studio 100. Vorig jaar lanceerde Proximus in Franstalig zender Studio 100 TV. Nu verhuist de Nederlandstalige zender dus ook naar Proximus. Dominique Leroy, CEO van Proximus, is tevreden. “De exclusieve acquisitie van Studio 100 TV in Vlaanderen als deel van ons basis Proximus TV aanbod zal ons toelaten om Proximus verder te verankeren te midden van de families met kinderen in Vlaanderen, terwijl onze nationale penetratie en sterke aanwezigheid in Wallonië Studio 100 zullen ondersteunen in het verder uitbouwen van hun draagwijdte.”
CEO Hans Bourlon is erg tevreden: ”We zijn erg blij dat Proximus, een iconisch Belgisch bedrijf in volle bloei en met een mooie dynamiek, resoluut kiest voor Studio 100 als partner om samen verder te groeien. Deze nieuwe dynamiek geeft ons veel vertrouwen in de toekomst: samen met Proximus gaan we een mooi Belgisch verhaal schrijven.”

Bron : HLN
Antwoord
#2
Hiermee gaan ze nog meer klanten verliezen. Vooral gezinnen met kinderen.
Antwoord
#3
(26-10-2017, 19:41)Kris schreef: Hiermee gaan ze nog meer klanten verliezen. Vooral gezinnen met kinderen.

Zeer droevig wat die van Mechelen bezig zijn .zo zie je maar als we 10 jaar verder zijn , niet veel meer lineaire zenders zullen zijn .
Ik verwacht hier wel nu heel veel boze brieven en reacties als studio 100 verdwijnt . Ik dacht dat die zender niet bij Proximus was?
Antwoord
#4
(26-10-2017, 19:56)chukky2 schreef:
(26-10-2017, 19:41)Kris schreef: Hiermee gaan ze nog meer klanten verliezen. Vooral gezinnen met kinderen.

Zeer droevig wat die van Mechelen bezig zijn .zo zie je maar als we 10 jaar verder zijn , niet veel meer lineaire zenders zullen zijn .
Ik verwacht hier wel nu heel veel boze brieven en reacties als studio 100 verdwijnt . Ik dacht dat die zender niet bij Proximus was?

als zenders exclusief bij de andere provider willen gaan dan gaan die zenders niet verdwijnen hé, enkel bij telenet verdwijnt die.
spijtige zaak, telenet is alsmaar zenders aan het verwijderen omdat ze stoppen in de Benelux of bij een andere provider exclusief gaat,
zo kan telenet wel werken aan sneller internet door de ruimte te verplaatsen van zenders en zo een mix in te zetten voor internet Wink
maar ja, ze zijn daar veel klanten aan het verliezen en er zullen nog veel volgen.
Antwoord
#5
(26-10-2017, 20:09)master-magic schreef:
(26-10-2017, 19:56)chukky2 schreef:
(26-10-2017, 19:41)Kris schreef: Hiermee gaan ze nog meer klanten verliezen. Vooral gezinnen met kinderen.

Zeer droevig wat die van Mechelen bezig zijn .zo zie je maar als we 10 jaar verder zijn , niet veel meer lineaire zenders zullen zijn .
Ik verwacht hier wel nu heel veel boze brieven en reacties als studio 100 verdwijnt . Ik dacht dat die zender niet bij Proximus was?

als zenders exclusief bij de andere provider willen gaan dan gaan die zenders niet verdwijnen hé, enkel bij telenet verdwijnt die.
spijtige zaak, telenet is alsmaar zenders aan het verwijderen omdat ze stoppen in de Benelux of bij een andere provider exclusief gaat,
zo kan telenet wel werken aan sneller internet door de ruimte te verplaatsen van zenders en zo een mix in te zetten voor internet Wink
maar ja, ze zijn daar veel klanten aan het verliezen en er zullen nog veel volgen.

Jullie vergeten nog te melden dat NJAM Daar natuurlijk ook bij is. 
Dus vanaf januari er alweer 2 eruit! 
Het wordt povertjes op ons telenetwerk ;-)
Antwoord
#6
(26-10-2017, 21:33)chukky2 schreef:
(26-10-2017, 20:09)master-magic schreef:
(26-10-2017, 19:56)chukky2 schreef:
(26-10-2017, 19:41)Kris schreef: Hiermee gaan ze nog meer klanten verliezen. Vooral gezinnen met kinderen.

Zeer droevig wat die van Mechelen bezig zijn .zo zie je maar als we 10 jaar verder zijn , niet veel meer lineaire zenders zullen zijn .
Ik verwacht hier wel nu heel veel boze brieven en reacties als studio 100 verdwijnt . Ik dacht dat die zender niet bij Proximus was?

als zenders exclusief bij de andere provider willen gaan dan gaan die zenders niet verdwijnen hé, enkel bij telenet verdwijnt die.
spijtige zaak, telenet is alsmaar zenders aan het verwijderen omdat ze stoppen in de Benelux of bij een andere provider exclusief gaat,
zo kan telenet wel werken aan sneller internet door de ruimte te verplaatsen van zenders en zo een mix in te zetten voor internet Wink
maar ja, ze zijn daar veel klanten aan het verliezen en er zullen nog veel volgen.

Jullie vergeten nog te melden dat NJAM Daar natuurlijk ook bij is. 
Dus vanaf januari er alweer 2 eruit! 
Het wordt povertjes op ons telenetwerk ;-)

van njam word er niks gemeld Wink of waar heb je dat gelezen ????
Antwoord
#7
staat in de tijd van 26 oktober : titel : proximus snoept studio 100 af van telenet
Antwoord
#8
De hevige strijd om televisiekijkend Vlaanderen woedt verder. Proximus tast dieper in de buidel voor K3 en Maya de Bij dan zijn grote rivaal Telenet.

Tot drie jaar geleden vochten Telenet en Proximus een verbeten strijd uit om het Belgische eersteklassevoetbal exclusief te mogen uitzenden. Maar toen bleek dat de dure tv-rechten amper nieuwe klanten opleveren, gooiden de twee rivalen het op een akkoordje om alle twee de wedstrijden te tonen.
De tekenfilms van Studio 100 hebben de plaats van het voetbal ingenomen. Voor K3, Kabouter Plop en Maya de Bij willen Telenet en Proximus wel diep in de buidel tasten om ze exclusief te mogen tonen. Kinderen zijn duidelijk een lucratievere markt dan de voetballiefhebbers. Het gaat om een veel grotere groep die bovendien niet zomaar genoegen neemt met andere tekenfilms dan die waar ze dag na dag van genieten.
Eigen producties

Studio 100 wrijft zich in de handen. Topman Hans Bourlon: 'Een exclusieve deal levert het geld op dat nodig is om zelf producties te blijven maken, wat geen evidentie is in de huidige gefragmenteerde televisiemarkt.'
Hoeveel Proximus neertelt voor de Studio 100-producties wordt niet vrijgegeven, evenmin hoe veel hoger zijn bod lag dan dat van Telenet. Wel duidelijk is dat de kinderzender vanaf 1 januari volledig verhuist naar Proximus TV. In Wallonië zit de kinderzender al sinds vorig jaar op het tv-platform van CEO Dominique Leroy. Vlaanderen volgt dus volgend jaar.
Proximus ontvangt ook kookzender Njam, eveneens eigendom van Studio 100. Niet exclusief weliswaar, de zender blijft ook via Telenet te bekijken.
Telenet maakt zich sterk dat het voldoende andere kinderprogramma’s heeft aangekocht om het gat te vullen dat Studio 100 achterlaat. Films van Disney en content van de kinderzenders Nickelodeon en Nick Jr. (o.a. Dora en Paw Patrol). Om zoveel mogelijk gezinnen met peuters aan boord te houden verhuist Telenet ook Baby TV van zijn betaalpakket naar het basisaanbod. Ook bij Proximus is Baby TV een basiszender, net als Nickelodeon en Disney.

Orange TV

Content is niet het enige strijdtoneel waar de Vlaamse marktleider in digitale televisie en breedband te kampen heeft met actievere concurrenten. Telenet ziet al een jaar kwartaal na kwartaal televisieklanten overlopen naar Proximus en Orange.
Op een jaar tijd gaat het om 71.000 gezinnen. Peanuts (3,5 procent) in vergelijking met de ruim 2 miljoen huiskamers die via Telenet tv kijken. Maar het toont wel aan dat er in ons land wel degelijk plaats is voor een derde speler naast de twee slokoppen.
Telenet-topman John Porter © Kristof VadinoTelenet-topman John Porter © Kristof Vadino
Telenet-topman John Porter ligt niet wakker van de gestage opgang van Orange TV. 'Eigenlijk verliezen we die klanten niet echt. Ze blijven op ons netwerk', zei de Australiër gisteren tijdens de analistencall over het derdekwartaalresultaten. Orange biedt zijn tv-pakket nu eenmaal aan via het netwerk van Telenet - en dat van Voo in Wallonië - en betaalt daarvoor natuurlijk een prijs. 'De verliezen in tv-klanten zien er misschien niet goed uit, maar bottom line is de impact klein.'
Porter kon voorts uitpakken met een omzet en winst die hoger uitkwamen dan de analistenverwachtingen. Telenet blijft nieuwe klanten aantrekken met zijn mobiele abonnementen en de all-in gezinsbundel Wigo. Verder weet de groep almaar meer kleine zelfstandigen tot middelgrote bedrijven aan zich te binden met breedband en securitydiensten. 'Het is onze groeipilaar van de toekomst', besloot Porter.

Bron: De Tijd
Antwoord
#9
hierboven zie je dat Njam bij telenet blijft, dus gaat die niet weg bij telenet.....
Antwoord
#10
Na de start van hun exclusieve samenwerking in 2016 met de Franstalige zender Studio 100 TV en het digitaal entertainment platform Wanagogo, zetten Proximus en Studio 100 op 1 januari 2018 de volgende stap.

Vanaf dan wordt ook de Vlaamse versie van Studio 100 TV exclusief in het basispakket van Proximus opgenomen. Vanaf 1 januari 2018 zal kookzender njam! ook in het basispakket van Proximus beschikbaar zijn.

Vanaf 1 januari 2018 kunnen Proximus klanten in Vlaanderen genieten van Studio 100 TV. De Franstalige zender was reeds exclusief beschikbaar, net als het digitaal entertainment platform Wanagogo. Deze nieuwe stap vormt de basis van een nauwere samenwerking tussen Studio 100 en Proximus rond entertainment voor kinderen, die in de toekomst verder vorm zal krijgen.

Kookzender njam! zal vanaf 1 januari 2018 ook voor alle Proximus klanten beschikbaar zijn en wordt daarmee de referentie voor lekker koken en eten in Vlaanderen.

Hans Bourlon, CEO van Studio 100: 'We zijn erg blij dat Proximus, een iconisch Belgisch bedrijf in volle bloei en met een mooie dynamiek, resoluut kiest voor Studio 100 als partner om samen verder te groeien. Wij zijn erg tevreden over de samenwerking met Proximus de laatste jaren, en zijn erg opgetogen dat we deze nu kunnen verbreden in Vlaanderen. Deze nieuwe dynamiek geeft ons veel vertrouwen in de toekomst: samen met Proximus gaan we een mooi Belgisch verhaal schrijven.'

Telenet treurt maar anticipeert
Vanaf januari wordt het aanbod vernieuwd met tal van nieuwe afleveringen en nieuwe populaire animaties. Van Baby TV voor de allerkleinsten over Disney-avonturen tot populaire internationale tienerseries van Awesomeness TV, een gigantisch succes in de VS en op YouTube: voor elke leeftijd is er wat wils.

Jeroen Bronselaer, director Marketing: 'De mediasector verandert en content geraakt steeds meer versnipperd, met ongemak voor de kijker als gevolg. We streven er dan ook naar om ons aanbod, en zeker dat voor kinderen, zo breed mogelijk samen te stellen. In die context vinden we het dan ook erg jammer dat Studio 100 heeft besloten om zowel het kanaal Studio 100 TV als alle nieuwe 'on demand content' op exclusieve basis aan een andere speler toe te kennen. Wij hebben deze gelegenheid aangegrepen om bij nationale en internationale aanbieders van kinderprogramma’s de meest gesmaakte reeksen en animaties te verzamelen en zo ons aanbod te verbreden. Vanaf januari zal het kinderaanbod dan ook gevuld worden met heel wat nieuwe afleveringen en programma’s uit de stal van Nickelodeon, Disney, Awesomeness TV en andere: populaire content voor alle leeftijden in het gezin.'

De allerkleinsten kunnen zich vanaf januari nestelen voor Baby TV, de zender gespecialiseerd in edutainment series voor -4 jarigen. Dit kanaal komt in het basisaanbod en zal het Studio 100 TV kanaal vervangen. Voor deze leeftijd komen er ook nieuwe afleveringen van Gazoon, eenvoudige verhalen over dieren die allerlei gekke dingen beleven.
Antwoord