Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
SATELLIET storing door sneeuw :
Sneeuwval veroorzaakt deze dagen regelmatig uitval van de ontvangst via de satelliet. De LNB kop op de schotel kan niet goed omgaan met sneeuw. De hoogfrequente satellietsignalen worden dan soms tijdelijk geblokkeerd bij slecht weer zoals zware regenval, maar ook sneeuw is een probleem. Op de LNB kop hoopt zich bij zware sneeuwval een laag sneeuw of ijs op die het signaal deels of volledig dempt. Soms helpt daartegen een zogenaamde LNB-paraplu, maar die past niet op alle schotels. Ook is het probleem (tijdelijk) opgelost door de sneeuw van de LNB kop en schotel af te vegen, maar de schotelantenne is vaak niet zomaar bereikbaar.

Overschakelen op online app

Wat dan te doen? Canal Digitaal of andere providers en ook de satellietaanbieder Astra zelf kunnen hier weinig aan doen. Wachten tot de sneeuw weer wegdooit of van de schotel afvalt is altijd een oplossing. Maar iedereen die een internetaansluiting heeft heeft tegenwoordig ook de beschikking over tv ontvangst via het web. De Canal Digitaal app is voor abonnees van deze aanbieder in dit geval een mooie oplossing. Zeker als dit wordt gecombineerd met chromecast. Afhankelijk van het abonnement zijn tientallen zenders maar ook bijvoorbeeld films af te spelen. De recent vernieuwde Canal Digitaal app is beschikbaar voor iOS en voor Android.
Antwoord
Ik denk dat satelliet daar alléén géén last van heeft, kan ook de kabel daar géén ongemak van vinden ? Door de kastjes die buiten staan en bevriezen?
Antwoord
die staan afgeschermd
Antwoord
(13-12-2017, 14:46)guyke schreef: Ik denk dat satelliet daar alléén géén last van heeft, kan ook de kabel daar géén ongemak van vinden ? Door de kastjes die buiten staan en bevriezen?

als de apparaten die er inzitten niet vernieuwd zijn en versleten zijn kunnen ze last hebben van de koude, heeft zo een paar keer al geweest en ondervonden, ook bij hevige hitte kan dat voorkomen,
het zijn nog altijd steeds dingen die op een bepaalde hoogte niet tegen temperatuur schommelingen kunnen,
en in die bakjes dat ze staan word de koude en warmte ook nog eens versterkt doordat het buiten staat in open lucht.
als ik zie waar die in mijn straat staan dan snap ik het wel dat ze er last van hebben, op de hoek van de straat aan een kruispunt waar daarvoor een heel grote plek is waar veel wind enzo is.
Antwoord
ze kunnen nogal overdrijven zenne nu dat keer sneeuwt, heb nog geen uitval gehad, nog niks.
zo overdreven heeft nog niet gesneeuwd hé,
het zijn misschien die met een kleine schotel van TVV of CD die er last van hebben doordat er te weinig ontvangststerkte is, maar dat is iets dat al jaren word gezegd dat ze daar problemen mee kunnen krijgen.
Antwoord
(13-12-2017, 23:08)master-magic schreef:
(13-12-2017, 14:46)guyke schreef: Ik denk dat satelliet daar alléén géén last van heeft, kan ook de kabel daar géén ongemak van vinden ? Door de kastjes die buiten staan en bevriezen?

als de apparaten die er inzitten niet vernieuwd zijn en versleten zijn kunnen ze last hebben van de koude, heeft zo een paar keer al geweest en ondervonden, ook bij hevige hitte kan dat voorkomen,
het zijn nog altijd steeds dingen die op een bepaalde hoogte niet tegen temperatuur schommelingen kunnen,
en in die bakjes dat ze staan word de koude en warmte ook nog eens versterkt doordat het buiten staat in open lucht.
als ik zie waar die in mijn straat staan dan snap ik het wel dat ze er last van hebben, op de hoek van de straat aan een kruispunt waar daarvoor een heel grote plek is waar veel wind enzo is.
hangt inderdaad af van welk soort kasje dat ze steken
Antwoord
(13-12-2017, 23:10)master-magic schreef: ze kunnen nogal overdrijven zenne nu dat keer sneeuwt, heb nog geen uitval gehad, nog niks.
het zijn misschien die met een kleine schotel van TVV of CD die er last van hebben doordat er te weinig ontvangststerkte is, maar dat is iets dat al jaren word gezegd dat ze daar problemen mee kunnen krijgen.

bij cd merk ik dat toch bij iconcert hoor master
Antwoord
(14-12-2017, 08:18)natte schreef:
(13-12-2017, 23:10)master-magic schreef: ze kunnen nogal overdrijven zenne nu dat keer sneeuwt, heb nog geen uitval gehad, nog niks.

bij cd merk ik dat toch bij iconcert hoor master

ik niet heb 93% ontvangst op die zender, maar het word toch een hd versie, de test zenders staan al online daarvoor Wink
op 12.129 V 29900 2/3 DVB-S2 8PSK op de 23.5 Wink
Antwoord
hd mijn reet zeer slechte sd ja
Antwoord
(14-12-2017, 08:35)natte schreef: hd mijn reet zeer slechte sd ja

beetje geduld die komt er aan, ze hadden een probleempje nog vorige week als dit bekend werd.
zou deze week in orde komen, ze zijn al aan het testen op die freq Wink
Antwoord