Topics: 29
(27-05-2013, 18:27)boulder schreef: (27-05-2013, 14:52)Dimira schreef: boulder ik denk nu wel dat franse zenders veel bekeken worden. Club RTL HD is wel een Waalse zender, niet echt een Franse dus, maar kom.
(27-05-2013, 14:52)Dimira schreef: Ik weet nu niet jouw leeftijd maar in mijn tijd was frans nog altijd de tweede taal en kon je in het middelbaar kiezen tussen duits of engels. Ik was een uitzondering, wij mochten uitzonderlijk kiezen tussen Frans of Engels als tweede taal, en heb dus Engels gekozen.
Frans was dan 3e taal, en Duits 4e.
Later nog Spaans erbij gevolgd.
Ik heb er geen problemen mee dat die Waalse of Franse zenders in HD erop zitten, maar ik snap niet dat de Waalse/Franse wel in HD erop zitten, en de Nederlandse niet.
Ok, veel mensen begrijpen Frans, maar hun eigen moedertaal, het Nederland, moet in principe iedereen begrijpen. En er zullen ook wel een heleboel Nederlanders die in Vlaanderen wonen en geabonneerd zijn bij "Telenet" het enorm appreciëren mochten Ned1,2,3 in HD worden doorgegeven.
Topics: 26
(28-05-2013, 18:55)natte schreef: ik ben mijn Hollanders ook kwijt op den sat
Hoe komt dat Natte?
Hier nog alles in orde met legale kaart.
Topics: 1,697
heeft niks met de zenders van telenet te maken hé!!!!!
(27-05-2013, 12:35)boulder schreef: (26-05-2013, 23:11)master-magic schreef: omdat de HD versies duurder zijn 
en er wegens te weinig kijkcijfers deze niet direct belangrijk zijn voor Telenet zeker  Zou er dan zoveel meer naar bijv. Club RTL HD gekeken worden ?
Dat lijkt mij toch weinig waarschijnlijk.
Bovendien, ik denk dat mensen met een groot scherm de SD zenders wat vermijden, gewoon omdat het beeld zoveel beter eruit ziet als het in HD uitgezonden wordt.
Dus ga je niet zo gauw naar NED1,2,3 kijken, en lijkt het alsof de interesse voor de HD versies ervan klein is. als ze de kijkcijfers bekijken over heel belgie waar telenet zit (waar ook veel franstallige wonen die dagelijks kijkt er naar zal dit wel veel verschil geven met de NED1-3 die amper nog gekeken word over heel belgie dan bv VTM of VRT.
maar zoals we weten rommelt het al een tijdje tussen telenet en de omroepstichting die de NED1-3 verspreid.
en wie zegt of ze een HD stream hebben via glasvezel vanuit nederland voor belgie.
we weten de achterliggende zaken nooit bij dit alles hé.
voor Tv Vlaanderen komt het signaal via amsterdam opgestraald naar luxemburg terug bij ons binnen.
voor telenet gaat dit via glasvezel verbinding voor de meeste zenders vanuit nederland.
en dan zijn er nog zenders die ze via satelliet ook doorkrijgen van de Discovery groep bv.
Topics: 22
(29-05-2013, 21:50)master-magic schreef: als ze de kijkcijfers bekijken over heel belgie waar telenet zit (waar ook veel franstallige wonen die dagelijks kijkt er naar zal dit wel veel verschil geven met de NED1-3 die amper nog gekeken word over heel belgie dan bv VTM of VRT. Dat lijkt mij toch een vreemde redenering.
Telenet zit maar in Vlaanderen, en een stukje van Brussel.
Bovendien passen ze hun zenderaanbod aan (veel meer buitenlandse zenders in Brussel bijv.).
Ik geloof dus nooit dat de reden daar zit.
(30-05-2013, 11:04)boulder schreef: (29-05-2013, 21:50)master-magic schreef: als ze de kijkcijfers bekijken over heel belgie waar telenet zit (waar ook veel franstallige wonen die dagelijks kijkt er naar zal dit wel veel verschil geven met de NED1-3 die amper nog gekeken word over heel belgie dan bv VTM of VRT. Dat lijkt mij toch een vreemde redenering.
Telenet zit maar in Vlaanderen, en een stukje van Brussel.
Bovendien passen ze hun zenderaanbod aan (veel meer buitenlandse zenders in Brussel bijv.).
Ik geloof dus nooit dat de reden daar zit.
ze hebben toch die kijkcijfers ook gebruikt om de duitse zender WDR bv te verwijderen als uitvlucht,
en zoals je weet kunnen ze dat gemakelijk meten met de connectie van de digibox-corder.
Topics: 22
(31-05-2013, 22:41)master-magic schreef: ze hebben toch die kijkcijfers ook gebruikt om de duitse zender WDR bv te verwijderen als uitvlucht, Kijkcijfers in verhouding tot de kosten die ze moesten betalen voor doorgifte.
(31-05-2013, 22:41)master-magic schreef: en zoals je weet kunnen ze dat gemakelijk meten met de connectie van de digibox-corder. Ze kunnen makkelijk weten hoeveel er naar NED1,2,3 in SD kijken (niet in HD, want ze hebben het niet), maar dat betekent niet dat dat de reden is.
Ik heb TN nog nooit een standpunt zien innemen over NED1HD, NED2HD, NED3HD.
Topics: 29
Binnenkort lanceert het digitale televisiekanaal Acht de nieuwe comedyzender Lacht. Dat maakte de zender donderdag bekend. Vanaf 1 juli zal Lacht te zien zijn in het basispakket van Telenet Digital TV. Na een lanceringsperiode wordt de zender betalend.
Acht doet het, als digitale zender, erg goed. Uit eigen kijkersonderzoek blijkt dat gemiddeld 600.000 mensen dagelijks op de zender afstemmen. Meer details over de nieuwe zender zijn nog niet bekend.
is een appart topic over ook
Topics: 33
Nu wist ik reeds lang dat er een verschil in aanbod van zenders was tussen de verschillende regio's maar nu ben ik tot de vaststelling gekomen dat in onze eigen stad(antwerpen) er al een verschillend aanbod is.Zo kan men op antwerpens linkeroever bv tvp ontvangen terwijl dat in wilrijk niet het geval is,althans 'k heb em bij mij toch niet gevonden(kan 185).
|