Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
NPO word reclamevrij tot 20 uur
#11
(08-06-2019, 18:41)tontol36 schreef: Bij eurosport zijn ook véél onderbrekingen maar dat zijn dan meestal clips van wielerwedstrijden, tennis,ski e.d. Dat snap ik dus niet, wat is daar het nut van? Kan daar iemand een zinnige uitleg voor geven ?

Money money hee
Antwoord
#12
Ik veronderstel dat de NPO radiozenders ook reclamevrij zullen zijn tot 20 uur of is dat enkel voor de TV zenders?
Antwoord
#13
(09-06-2019, 19:23)apestaart12 schreef: Ik veronderstel dat de NPO radiozenders ook reclamevrij zullen zijn tot 20 uur of is dat enkel voor de TV zenders?

Voorlopig word er enkel gesproken van tv en online, de reclame voor en na tv programma’s dat zou beperkt worden overdag, radio valt daar niet onder.
Antwoord
#14
Ben eens benieuwd hoeveel ontslagen gaat kosten
Antwoord
#15
De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) wordt voor een belangrijk deel reclamevrij, de programmering dient meer naar online te verschuiven en er moet meer samenwerking komen. Dit zijn volgens het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) de belangrijkste onderdelen uit de kabinetsplannen voor de Nederlandse Publieke Omroep (NPO).

De inkomsten van de NPO uit reclame zijn instabiel en de afgelopen jaren fors teruggelopen. De verwachting is dat deze neergaande tendens de komende jaren doorzet. Daarom wil het kabinet de NPO meer financiële stabiliteit bieden door de afhankelijkheid van reclame af te bouwen. Televisiereclame wordt alleen toegestaan na 20.00 uur en er zal niet langer online reclame worden gemaakt. De beperkingen voor online reclame waren al in de maak.

Omroepen blijven, zenders verdwijnen

Het derde net wordt op termijn een platform voor regionale omroepen: NPO Regio. Regionaal tv-aanbod krijgt hierdoor een groter bereik. Het kabinet wil dat lokale, regionale en landelijke omroepen elkaar beter gaan versterken. NPO 3 is nu de zender voor jongeren en experimenteel genre. Hiervoor moet op de andere netten een plek worden gezocht.

De publieke omroepen blijven bestaan, maar moeten hun identiteit en bestaansrecht straks op een andere manier bewijzen. Het aantal leden wordt niet meer bepalend voor de zendtijd. Ook gaat het ministerie opnieuw ingrijpen in de honoraria voor bekende presentatoren.

Tevens vervalt de verplichting om programmering te verzorgen voor een verplicht aantal landelijke tv- en radiozenders. ‘De publieke omroep moet mee kunnen bewegen met het mediagebruik van zijn kijkers’. Ook kunnen omroepen kiezen om naast het merk NPO hun eigen merk of die van programmatitels te gebruiken. Via eigen kanalen en platforms, maar ook via kanalen en platforms van derden.

'Tientallen titels weg'

Broadcast Magazine meldt dat NPO-voorzitter Shula Rijxman zich zorgen maakt. De doorrekening van de plannen is er nog niet, maar nu al is duidelijk dat het budget van de NPO zal dalen met tientallen miljoenen euro's per jaar. Alle kijkers, luisteraars en programmamakers zullen dit merken.

De Ster schat dat de inkomsten uit reclame met EUR 80 miljoen tot EUR 90 miljoen per jaar zullen dalen. De overheid gaat dat niet rechtstreeks compenseren. Rijxman stelt verder dat de NPO net al een bezuiniging van EUR 22 miljoen heeft moeten verwerken.
Antwoord