15-03-2019, 13:00
Rakuten TV heeft zijn TVoD-service uitgebreid naar meer dan 30 nieuwe gebieden. Rakuten is samenwerkingsverbanden aangegaan met verschillende grote smart-tv-fabrikanten voor de uitbreiding en is ook over-the-top beschikbaar in de nieuwe landen, waaronder Nederland, België, de Scandinavische landen en grote delen van Centraal- en Oost-Europa.
Op 13 maart zijn de diensten in de nieuwe landen live gegaan, na een jaar van planning en voorbereiding. In totaal is Rakuten TV beschikbaar in meer dan 40 landen in Europa, waaronder Spanje, waar het hoofdkantoor is gevestigd, en Frankrijk, Duitsland, Italië en het Verenigd Koninkrijk, waar het al beschikbaar was.
Content te huur en te koop
Mensen die gebruik willen maken van de TVoD-dienst van Rakuten kunnen films en series huren of kopen. Voor koop geldt dat de koper onbeperkt toegang heeft tot de content, zolang de rechten beschikbaar zijn voor Rakuten TV. Als die rechten ophouden, belooft Rakuten de koper hiervan op de hoogte te stellen en het biedt de mogelijkheid om de content te downloaden en een permanente kopie te bewaren.
Een groot aantal films en series is downloadbaar en daarna offline te bekijken. Daarbij wordt dezelfde tijdslimiet aangehouden als de verhuurperiode. Dat houdt in dat de content 48 uur na de verhuur beschikbaar is.
Knop op de afstandsbediening
De smart-tv-samenwerkingen zijn met Samsung, LG, Philips en Hisense. Deze merken gaan een Rakuten-tv-knop aan hun afstandsbedieningen toevoegen op dezelfde manier als Netflix heeft gedaan met de partners van die fabrikant, vertelt CEO Jacinto Roca aan Variety.
In lijn met de smart-tv-bedrijven die 8K-sets ontwikkelen, wil Rakuten films in het ultra-high-definition formaat beschikbaar stellen. Roca zegt dat de 8K-content in de tweede helft van dit jaar zou moeten worden uitgebracht.
Het Spaanse Wuaki.tv aan de basis
Rakuten TV werd oorspronkelijk gelanceerd als Wuaki.tv in Spanje en werd gerebrand nadat het werd overgenomen door de Japanse e-commerce gigant Rakuten. Roca zegt dat de lanceringen een belangrijke stap zijn op weg naar een ‘echt wereldwijd alternatief’ voor merken als Netflix en Amazon. In tegenstelling tot deze platforms, is het gericht op transactie- (TVoD) in plaats van op abonnement (SVoD) gebaseerde video-on-demand.
Roca zegt dat het nieuwe kantoren zal oprichten, waarschijnlijk in Zweden en Polen, om de nieuwe landen te bedienen.
https://rakuten.tv/nl
Op 13 maart zijn de diensten in de nieuwe landen live gegaan, na een jaar van planning en voorbereiding. In totaal is Rakuten TV beschikbaar in meer dan 40 landen in Europa, waaronder Spanje, waar het hoofdkantoor is gevestigd, en Frankrijk, Duitsland, Italië en het Verenigd Koninkrijk, waar het al beschikbaar was.
Content te huur en te koop
Mensen die gebruik willen maken van de TVoD-dienst van Rakuten kunnen films en series huren of kopen. Voor koop geldt dat de koper onbeperkt toegang heeft tot de content, zolang de rechten beschikbaar zijn voor Rakuten TV. Als die rechten ophouden, belooft Rakuten de koper hiervan op de hoogte te stellen en het biedt de mogelijkheid om de content te downloaden en een permanente kopie te bewaren.
Een groot aantal films en series is downloadbaar en daarna offline te bekijken. Daarbij wordt dezelfde tijdslimiet aangehouden als de verhuurperiode. Dat houdt in dat de content 48 uur na de verhuur beschikbaar is.
Knop op de afstandsbediening
De smart-tv-samenwerkingen zijn met Samsung, LG, Philips en Hisense. Deze merken gaan een Rakuten-tv-knop aan hun afstandsbedieningen toevoegen op dezelfde manier als Netflix heeft gedaan met de partners van die fabrikant, vertelt CEO Jacinto Roca aan Variety.
In lijn met de smart-tv-bedrijven die 8K-sets ontwikkelen, wil Rakuten films in het ultra-high-definition formaat beschikbaar stellen. Roca zegt dat de 8K-content in de tweede helft van dit jaar zou moeten worden uitgebracht.
Het Spaanse Wuaki.tv aan de basis
Rakuten TV werd oorspronkelijk gelanceerd als Wuaki.tv in Spanje en werd gerebrand nadat het werd overgenomen door de Japanse e-commerce gigant Rakuten. Roca zegt dat de lanceringen een belangrijke stap zijn op weg naar een ‘echt wereldwijd alternatief’ voor merken als Netflix en Amazon. In tegenstelling tot deze platforms, is het gericht op transactie- (TVoD) in plaats van op abonnement (SVoD) gebaseerde video-on-demand.
Roca zegt dat het nieuwe kantoren zal oprichten, waarschijnlijk in Zweden en Polen, om de nieuwe landen te bedienen.
https://rakuten.tv/nl