Stopzetting verkoop decoders en TV met een kaartje
Het is de ambitie van Telenet om op termijn alle Telenet TV-klanten met een Digibox, Digicorder of TV met een kaartje gefaseerd te upgraden naar de Telenet TV-box. Vanaf 17/11/2024 kan je een Digibox, Digicorder en TV met een kaartje (CI+ module) niet meer aankopen. Een Digibox of Digicorder huren blijft wel mogelijk.

Waarom?

Je kan een decoder alleen nog maar huren. Zo kunnen we je een nog betere dienstverlening bieden en kan je je toestel kosteloos ruilen bij wanneer het stuk is. De Telenet TV-Box hebben we ook nooit te koop aangeboden.

We willen je geen toestel laten kopen met een beperkte resterende levensduur.

De technologie voor tv-kijken evolueert naar IP-only, waarbij het tv-signaal volledig via het internet loopt. Je hebt dan alleen stroom, Telenet TV en een internetabonnement van Telenet nodig.
Antwoord
Inderdaad, ik had het al gelezen op userbase.be.
Blijkbaar zou tegen Q1 2030 DVB-C volledig stopgezet worden.
Dat lijkt mij dan ook het einde van het kijken via alternatieve decoders.
Spijtig.
Op dat moment wordt het opnieuw evalueren welke opties er op dat moment zijn om TV te kijken, welk belang de gewone zenders nog hebben tov. de Netflixen van deze wereld, wie het interessantste internet heeft, enz.
Voor mij verdwijnt met DVB-C de belangrijkste reden om nog bij Telenet te zitten qua TV.
Qua internet was het niet interessant omwille van de limieten.
En als interactiviteit verplicht is (wat sowieso het geval is als TV van Telenet niet meer via DVB-C gewerkt wordt), moet er weer gekapt en geboord worden, waar ik weinig zin in heb.
Bij xDSL ligt het lichtjes anders, omdat ik een telefoonfiche naast de TV heb.
Nu ja, zorgen voor binnen 5 jaar of zo.
Antwoord
Als ze de weg gaan op gaan zoals ze bij ARD/ZDF willen toepassen dan vrees ik nog voor lineaire tv, of de zenders moeten het nog wat uitpersen zolang met reclame zodat ze er nog wat aan verdienen.
maar in Duitsland willen ze enkel nog programma's aanbieden dat je kan opvragen (gratis of betalend??).
weet niet of mensen daar op zitten te wachten....
maar dat is iets voor binnen 5 jaar ook.
er kan nog veel veranderen op zo korte tijd.
Antwoord
(26-10-2024, 19:08)master-magic schreef: Als ze de weg gaan op gaan zoals ze bij ARD/ZDF willen toepassen dan vrees ik nog voor lineaire tv, of de zenders moeten het nog wat uitpersen zolang met reclame zodat ze er nog wat aan verdienen.
maar in Duitsland willen ze enkel nog programma's aanbieden dat je kan opvragen (gratis of betalend??).
Ik denk dat het effectief richting alles op aanvraag gaat.
Dat is wat de jongeren willen.
Ik vermoed dat binnen zoveel jaar (kan meer dan 5 zijn) er gewoon geen lineaire zenders meer zullen bestaan.
Dat het allemaal zal zijn zoals bij Netflix of Disney+.

Wat over 5 jaar anders zal zijn, zal het aantal providers zijn, ik vermoed dat TV Vlaanderen tegen dan alleen nog via app en dus ook via streaming zal uitzenden.
En ook internet zal nog wel wat evolueren.
Ik vermoed dat ze mensen gaan forceren om van xDSL te upgraden naar fiber.

We zien wel.
5 jaar is lang.
Antwoord
(26-10-2024, 20:46)boulder schreef:
(26-10-2024, 19:08)master-magic schreef: Als ze de weg gaan op gaan zoals ze bij ARD/ZDF willen toepassen dan vrees ik nog voor lineaire tv, of de zenders moeten het nog wat uitpersen zolang met reclame zodat ze er nog wat aan verdienen.
Ik denk dat het effectief richting alles op aanvraag gaat.
Dat is wat de jongeren willen.
Ik vermoed dat binnen zoveel jaar (kan meer dan 5 zijn) er gewoon geen lineaire zenders meer zullen bestaan.
Dat het allemaal zal zijn zoals bij Netflix of Disney+.

Wat over 5 jaar anders zal zijn, zal het aantal providers zijn, ik vermoed dat TV Vlaanderen tegen dan alleen nog via app en dus ook via streaming zal uitzenden.
En ook internet zal nog wel wat evolueren.
Ik vermoed dat ze mensen gaan forceren om van xDSL te upgraden naar fiber.

We zien wel.
5 jaar is lang.

ik denk dan aan dat er meer selectief zal gekeken worden en de providers gaan kunnen spelen met reclame blokken voor of tijdens programma's, of als je ervoor betaald geen reclame blokken meer.
denk dat het ook duurder zal worden om tv te kijken zoals het nu al duurder wordt met al die apps.
xDSL zal ook verdwijnen, dat is ouderwets en proximus verdient meer aan fiber klanten, de prijs bij proximus is ook duurder als je fiber neemt dan hetzelfde via xDSL.
Antwoord

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)