Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ses berichtjes (astra)
#1
Satellietexploitant SES heeft haar wereldwijde bereik in 2013 vergroot tot 291 miljoen huishoudens, waarvan 151 miljoen in Europa. Er is op alle markten sprake van een forse groei.

Wereldwijd, maar ook in Europa zelf bereikt SES daarmee via de Astra-satellieten vijf procent meer huishoudens ten opzichte van het jaar ervoor. In Europa bereikt SES volgens de cijfers van de jaarlijkse Satellite Monitor de meeste huishoudens in Duitsland.
ASTRA 1 MEEST POPULAIR

De koppositie vervult de Astra 1-positie op 19,2 oost met een bereik van 46 miljoen huishoudens. Dit is voor het grootste deel in Duitsland, maar ook de Benelux, Frankrijk en Spanje. De 28,2 oost positie heeft een bereik van dertien miljoen huishoudens, met name op de Britse Eilanden via de Astra 2-satellieten. De in Nederland en België veel gebruikte 23,5 oost positie kent een bereik van rond de drie miljoen huishoudens. Daaronder vallen ook vrijwel alle kijkers van CanalDigitaal en TV Vlaanderen Digitaal.
MEER DAN 1800 HD-KANALEN

Via de Astra-satellieten worden vrijwel alle kabel- en iptv- huishoudens in Europa voorzien van televisie- en radiosignalen. Van huishoudens die via de satelliet naar HDTV kijken, doet ruim tachtig procent dit via de satellieten van SES op de posities 5 oost (Scandinavië), 19,2 oost, 23,5 oost (België, Nederland, Hongarije, Tsjechië, Slowakije), 28,2 en 31,5 oost. Van de 210 miljoen digitale huishoudens kijkt in Europa meer dan veertig procent via de satelliet. SES geeft via haar satellieten ruim 6200 tv-zenders door, waarvan intussen al 1800 in HD-kwaliteit. In Europa zelf worden via de vijf satellietposities bijna 500 HD-kanalen doorgegeven.
Antwoord
#2
SES ziet voortdurende groei naar de vraag voor meer bandbreedte en investeert daarom wereldwijd fors in haar satellietvloot. In Europa zijn dit de bekende Astra-satellieten.

SES, voortgekomen uit het Luxemburgse Astra, wordt wereldwijd een steeds grotere speler. SES ziet haar groei van meer dan vijf procent als direct resultaat van de grote investeringen die recent zijn gedaan in de SES-satellieten die delen van Azië en en het Afrikaanse continent bedienen. SES is vastbesloten die koers te blijven volgen en wil snel meer satellieten lanceren.
AZIË EN AFRIKA GROEIMARKT

Al enige jaren constateert SES dat de grootste groeimarkt zich bevindt in Azië en Afrika waar juist een grote behoefte is aan goede infrastructuur via de satelliet voor internet en iptv. In Azië zag SES haar bereik met 21 procent groeien en in Afrika, het Midden-Oosten en India was er een groei van 18 procent. De satellieten voor die gebieden worden daar eenvoudigweg SES genoemd. Daarnaast blijft SES ook investeren in de Europese satellietvloot. Voorbeelden daarvan is de recente ingebruikname van de speciaal op de Britse Eilanden gerichte satellieten Astra 2E en Astra 2F. SES heeft tot slot ook haar pijlen gericht op Noord-Amerika en op een aantal landen in Zuid-Amerika, waaronder recent Colombia.
Antwoord