Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
windows 8.1 opstarten met bureaublad
In de wandelgangen gaat het hardnekkige gerucht dat Microsoft van plan is Windows 8.1 Update 1 te verplaatsen van maart naar april. Het idee blijft om Patch Tuesday te gebruiken om deze lente-update te verspreiden via Windows Update. Als dat klopt, kunnen we de update op 8 april verwachten in plaats van op 11 maart.
Windows 8.1 Update 1 is een collectie van nieuwe functionaliteiten en verbeteringen voor Windows 8.1. De meeste nieuwe mogelijkheden zijn erop gericht om het besturingssysteem aangenamer te maken voor mensen die het liefst een muis gebruiken om te navigeren.
zdnet.be
Antwoord
Nieuwe update Windows 8.1 brengt 'rechtermuisknop' helemaal terug

Een nieuwe update voor Windows 8.1 zal de bediening met een klassieke muis- en toetsenbordcombinatie aanzienlijk vergemakkelijken.
Nog deze lente gaat Microsoft een nieuwe belangrijke update voor Windows 8.1 uitbrengen. Die update moet onder meer het gebruik via een muis en toetsenbord vergemakkelijken. Dat vertelde Joe Belfiore, vp operating system Microsoft op een persconferentie in Barcelona. Met die update wil Microsoft duidelijk tegemoet komen aan de kritiek op Windows 8.1. Heel wat toestellen die niét uitgerust zijn met een touchscreen laten zich immers omslachtiger bedienen dan in eerdere Windows-versies.

“Er komt onder meer een nieuwe muisinterface voor gebruik met de rechtermuisknop”, vertelde Belfiore zonder al te willen in gaan op verdere details. Die rechtermuisknop was er weliswaar nog in de ‘desktop’-omgeving van Windows 8/8.1 maar niet in de ‘metro’-interface: zeg maar het scherm met de verschillende tegeltjes. De bedoeling is dat het opstarten en afsluiten van apps ook op een meer gebruiksvriendelijke manier zal gebeuren dan dat nu het geval is: tenminste voor gebruik met een gewone muis en toetsenbord. Voor bediening via touchscreens verandert er niks. “We love touch”, illustreerde Belfiore dat. De update zal onder meer ook wijzigingen doorvoeren aan de zoekfunctionaliteit, de ‘power’-instellingen, en de standaard instellingen bij het opstarten.

In de update wordt verder ook gesleuteld aan de hardwarevereisten. 1 GB RAM geheugen en 16 GB aan storage wordt bijvoorbeeld mogelijk. “De idee is dat de prijspunten op die manier naar beneden kunnen gaan, zodat we meer goedkopere Windows-toestellen gaan kunnen aanbieden”, aldus Belfiore die ook nog wist te verklappen dat er een IE8-compatibiliteitsfunctie voor Internet Explorer 11 komt. Dat moet het gebruik van Windows 8.1 in bedrijfsomgevingen met legacy softwaretoepassingen bevorderen.
Datanews.be
Antwoord
ik vind dit wel eer raar berichtje zorro. ik heb al twee maanden win 8.1 via upgrade win 8 naar 8.1 die gratis was.lijkt le toch niet meer zo recent dus.
Antwoord
(24-02-2014, 18:37)natte schreef: ik vind dit wel eer raar berichtje zorro. ik heb al twee maanden win 8.1 via upgrade win 8 naar 8.1 die gratis was.lijkt le toch niet meer zo recent dus.

het gaat om een nieuwe update van 8.1 (gratis) via windows update of microsoft update : ergens in april
Antwoord
(24-02-2014, 23:06)zorro123 schreef:
(24-02-2014, 18:37)natte schreef: ik vind dit wel eer raar berichtje zorro. ik heb al twee maanden win 8.1 via upgrade win 8 naar 8.1 die gratis was.lijkt le toch niet meer zo recent dus.

het gaat om een nieuwe update van 8.1 (gratis) via windows update of microsoft update : ergens in april

ok dus al een een soort windows 8.1 sp1 dat kennen we nog van vroeger van de windows98 paketten.
Antwoord
en voor die het niet weten : de aangekondigde update van windows 8.1 update 1 is er,
alleen geduld hebben met het installeren, want het duurt een tijdje,,
maar niet getreurd, als deze erop staat, start je terug op met het vertrouwde bureaublad,
en wat het startscherm betreft is er ook : ALLEEN rechts klikken, want links ga je terug naar die tegeltjesdans
Antwoord
(24-02-2014, 23:06)zorro123 schreef:

En weet iemand wanneer die 8.2 er komt?
Antwoord
na telenet (met de SD en HD toestanden) : nu ook microsoft (met hunne windows 8.1) :

Zonder Windows 8.1 Update 1 geen patches meer

Zonder Windows 8.1 Update 1 krijgen gebruikers van het besturingssysteem geen patches meer. Degenen die het bij de huidige versie van Windows 8.1 willen houden kunnen daardoor in de problemen komen.
Microsoft heeft bevestigd dat gebruikers van Windows 8.1 hun besturingssysteem moeten opwaarderen met Update 1. Zonder die nieuwste versie krijgen ze geen patches meer, te beginnen met de eerst komende Patch Tuesday, volgende maand.

Patches zijn "niet toepasbaar"
Microsoft zegt dat Update 1 de nieuwe "service baseline" is, dus het fundament waarop nieuwe updates en patches hun basis vinden. Gebruikers die om een of andere reden niet zijn geupgrade volgende maand, zullen merken dat de patches als "niet toepasbaar" worden gekwalificeerd bij het updateproces. Dat betekent dat die besturingssystemen geen beveiligingsupdates meer krijgen en kwetsbaar worden voor kwaadwillenden.

Degenen die heel Windows 8.1 aan hen hebben laten voorbijgaan, zijn veilig: Windows 8 krijgt nog wel patches. Maar zakelijke gebruikers moeten opletten op Windows Server 2012 R2. Ook daarvoor is een grote update beschikbaar en ook die moet worden geinstalleerd voordat de patchcyclus weer kan worden gevolgd.
webwereld
Antwoord
komaan zorro ik wil altijd laatste win update
Antwoord
(15-04-2014, 23:00)zorro123 schreef: na telenet (met de SD en HD toestanden) : nu ook microsoft (met hunne windows 8.1) :

Zonder Windows 8.1 Update 1 geen patches meer

Zonder Windows 8.1 Update 1 krijgen gebruikers van het besturingssysteem geen patches meer. Degenen die het bij de huidige versie van Windows 8.1 willen houden kunnen daardoor in de problemen komen.
Microsoft heeft bevestigd dat gebruikers van Windows 8.1 hun besturingssysteem moeten opwaarderen met Update 1. Zonder die nieuwste versie krijgen ze geen patches meer, te beginnen met de eerst komende Patch Tuesday, volgende maand.

Patches zijn "niet toepasbaar"
Microsoft zegt dat Update 1 de nieuwe "service baseline" is, dus het fundament waarop nieuwe updates en patches hun basis vinden. Gebruikers die om een of andere reden niet zijn geupgrade volgende maand, zullen merken dat de patches als "niet toepasbaar" worden gekwalificeerd bij het updateproces. Dat betekent dat die besturingssystemen geen beveiligingsupdates meer krijgen en kwetsbaar worden voor kwaadwillenden.

Degenen die heel Windows 8.1 aan hen hebben laten voorbijgaan, zijn veilig: Windows 8 krijgt nog wel patches. Maar zakelijke gebruikers moeten opletten op Windows Server 2012 R2. Ook daarvoor is een grote update beschikbaar en ook die moet worden geinstalleerd voordat de patchcyclus weer kan worden gevolgd.
webwereld

En waar moet je die dan installeren want ik had W8 opgewaardeerd naar W8.1?
Antwoord