Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Apple nieuws
#1
Risico op oververhitting bij adapters van iPhone 4 en 4S

Apple waarschuwt dat de Europese adapters die meegeleverd werden met de iPhone-modellen 4S, 4 en 3GS oververhit kunnen geraken. Gebruikers kunnen deze gratis laten vervangen.
De USB-adapters die tussen oktober 2009 en september 2012 in Europa meegeleverd werden met de iPhone 4S, de iPhone 4 en de iPhone 3S, hebben “een risico op oververhitting”. Dat meldt Apple op zijn website.

Het gaat om het model met code A1300, ook te herkennen aan de ‘CE’ in grijze letters. De nieuwere adapters, met code A1400, lopen geen risico omdat die een ander ontwerp hebben.
Hoewel het oververhittingsprobleem volgens Apple slechts in “zeldzame gevallen” voorkomt – hoeveel gevallen is niet duidelijk -, is de techreus toch een inruilprogramma gestart.Gebruikers kunnen de potentieel gevaarlijke opladers daardoor gratis inruilen voor een nieuwe. Ze moeten zich daarvoor wenden tot een Apple Store of een andere erkende Apple-winkel.

Wie de adapter wil inwisselen, dient ook zijn of haar iPhone mee te brengen, zodat het serienummer geverifieerd kan worden.
Antwoord
#2
oei pas iphone5c voor madame gekost om filmzenders te compenseren
Antwoord
#3
(13-06-2014, 19:19)natte schreef: oei pas iphone5c voor madame gekost om filmzenders te compenseren

Lees eens goed,gaat over de 3 en 4 Wink
Antwoord
#4
compacte iPhone camera

De Lightbox is een lichtgewicht camera voor de iPhone. Met een druk op de knop (bovenop) maak je een foto of video, die vervolgens via Bluetooth naar een bijbehorende iPhone-app wordt verzonden. Op dit moment kan de camera slechts 45 minuten aan video vastleggen. Wil je die video livestreamen via de mobiele app, dan heb je slechts 20 tot 25 minuten de tijd. Op een volle accu kan men een klene duizend foto’s of 200 korte video’s maken, die automatisch met vrienden worden gedeeld. De Lightbox is op Kickstarter te koop voor 149 dollar te doneren – plus 15 dollar aan verzendkosten.
even groot als een aardbei
Antwoord
#5
Apple stopt met iPhoto en Aperture

Apple stopt met de ontwikkeling van iPhoto en Aperture voor MacOS X om die begin volgend jaar te vervangen door Photos for OS X. Dat maakte het bedrijf vandaag bekend. De bibliotheken van beide programma's werken ook met het nieuwe programma, waardoor overstappen makkelijk wordt. Ook werkt Apple met Adobe om gebruikers eventueel te laten overstappen naar Lightroom. Aperture zal nog wel gewoon werken op de komende versie van MacOS X Yosemite, maar de verdere ontwikkeling van de bestaande fotoprogramma's wordt gestaakt. Het nieuwe programma, onlangs getoond op het ontwikkelaarscongres van Apple, zal overigens veel functionaliteiten van iPhoto en Aperture bevatten, dus gebruikers hoeven in principe weinig te missen.
Antwoord
#6
Fotograferen met de oortjes van je iPhone

Bij het indrukken van de ontspanknop is het soms lastig om de camera perfect stil te houden. Professionele fotografen werken daarom vaak met een zogeheten ontspankabel. Heb je een iPhone, dan kan je de bijgeleverde oortelefoon als afstandsbediening gebruiken.
Fotograferen met een ontspankabel heeft als groot voordeel dat je de camera onaangeroerd kan laten. De kleinste beweging kan immers in onscherpe opnames resulteren – zeker bij minder goede lichtomstandigheden.

Ook de iPhone-camera laat zich vanop afstand bedienen. Plug gewoon de bijgeleverde oortelefoon in het toestel, activeer de Camera-app en druk op een van de volumeknoppen op de kabel om een opname te maken.

De beste resultaten boek je natuurlijk in combinatie met een statief(je). Maar ook bij foto’s vanuit de ‘losse pols’ kan de oortjesmethode goede diensten bewijzen. De iPhone beweegt zo immers een stuk minder dan wanneer je de volumeknoppen op het toestel zelf gebruikt of – helemaal onstabiel – de virtuele ontspanknop op het scherm aantikt.
foto ervan
Antwoord
#7
dat moet ik eens proberen heb wel maar iphone5c
Antwoord
#8
verbod op woorden, nu gaat men erg ver

Verbod voor Apple op gebruik van woord 'patenttrol'

Apple mag in een rechtszaak de woorden patenttrol, piraat, bandiet en overvaller niet meer gebruiken van de bekende rechter Lucy Koh.

In een slepende rechtszaak tussen Apple en patenttrol GPNE is het Apple voortaan verboden bepaalde woorden te gebruiken die de tegenstander bepaalde kwalificaties meegeven. Zoals bijvoorbeeld piraat, overvaller, patenttrol, premiejager en bandiet. Dat meldt juristensite Law 360.

Rechtszaak over drie patenten
De rechtszaak over het schenden van patenten van GPNE door Apple is in oktober en gaat over drie patenten op de overdracht van data. In een zitting die ging over de op schrift gestelde aanklacht en verweren die beide partijen eerder moesten inleveren, bepaalde rechter Lucy Koh dat Apple bepaalde woorden diende te schrappen.

Wel mag Apple de volgende woorden gebruiken: "een bedrijf dat helemaal niks maakt" en "een bedrijf dat helemaal niks verkoopt". Dat doet volgens rechter Koh meer objectief recht aan de status van GPNE dan vooringenomen kwalificaties "die de jury verwarren".
Antwoord
#9
Om van start te gaan met een understatement: er wordt veel geschreven over Apple. Het bedrijf dat begon met de eerste Macs en definitief doorbrak bij de mainstream-consument met de iPod is er altijd in geslaagd om buzz te creëren met zijn producten en algemene bedrijfsfilosofie. Onder Steve Jobs werd Apple synoniem met technologische innovatie in consumerproducten, en die status was niet eens onverdiend.

Het tij kan echter keren: de laatste jaren wordt Apple steeds vaker bekritiseerd voor zijn gebrek aan innovatie. Zelfs liefhebbers van de producten met het bekende logo laten zich steeds vaker ontvallen dat ze vrezen dat hun favoriete bedrijf aan het vastroesten is, of dat Tim Cook als CEO er simpelweg niet in slaagt om de schoenen van oprichter Steve Jobs te vullen.

Een blik op de cijfers van Apple lijkt die klaagzang op het eerste gezicht tegen te spreken. Het bedrijf publiceerde begin mei de financiële resultaten voor het afgelopen kwartaal, en die waren naar goede gewoonte positief. Tegenover eerdere kwartalen en het vorige jaar steeg zowel de omzet als de nettowinst, die dit kwartaal respectievelijk op 45,6 miljard en 10,2 miljard dollar afklokten.

De iPhone is daarbij duidelijk de belangrijkste factor: Apples smartphone is goed voor niet minder dan 57 procent van de volledige omzet, tegenover 17 procent voor de iPad en 12 procent voor de Macs. Hoewel de financiële crisis van een paar jaar geleden ook Apple raakte, is het bedrijf nooit werkelijk in de problemen geweest en lijkt het kerngezond.

Een blik in de aandelenkoers van het bedrijf vertelt een ander verhaal. Waar Apples winstcijfers de afgelopen jaren relatief consequent bleven en bijna doorlopend in stijgende lijn gingen, zijn de aandelen heel wat wankeler. Hoewel ze recent, voor de eerste keer in achttien maanden, weer boven de 600 dollar uitkwamen, onderging de koers twee jaar geleden een spectaculaire daling – zonder een duidelijk aanwijsbare, rationele oorzaak daarvoor in de solvabiliteit van het bedrijf.

De conclusie van vele analisten en mediakanalen was dat de ooit zo loyale Apple-consument het schip aan het verlaten was, ten voordele van bedrijven die wél inzetten op innovatie.


Productvernieuwing
Antwoord
#10
Dit artikel is het vervolg op deel 1 van Apple: is de vonk verdwenen?

Waar ligt dan het probleem? De tegenovergestelde vernieuwingsvariant – meestal omschreven als disruptive innovation – heeft in de cultuur van Silicon Valley meer aanzien, en Silicon Valley blijft voorlopig toonaangevend. Dit gevoel is ook doorgedrongen tot de consument: we hebben allemaal de neiging om innovatie te omschrijven als een vernieuwing met de impact van een bom, iets wat het oude wegvaagt en de troon overneemt.

Anders gezegd: een nog nooit geziene feature krijgt meer aanzien dan een verbeterde feature – ook al is de eerste snel vergeten, en wordt de tweede dagelijks met plezier gebruikt. Zelfs wanneer het cumulatieve effect van opeenvolgende verbeteringen werkelijk indrukwekkend is, wordt een bedrijf als Apple makkelijk het slachtoffer van zijn eigen succes. De consument verwacht grootse dingen, en heel wat mensen zijn teleurgesteld wanneer een nieuw product slechts een beetje beter lijkt dan zijn voorganger.

Deze mentaliteit en de gevolgen ervan treffen uiteraard niet alleen Apple, maar de klap komt bij het bedrijf en zijn fans wel harder aan. De reden daarvoor zit al vervat in de vorige zin: Apple heeft al sinds het prille begin fans: consumenten die niet alleen Apple-producten kopen omdat ze die het meest geschikt vinden voor hun noden, maar ook omdat ze de filosofie en uitstraling van het bedrijf onderschrijven.

Innovatie – als het creëren van producten die voor het oog van de consument werkelijk nieuw zijn – was in de ogen van veel gebruikers een essentieel onderdeel van het DNA. En zolang zij het gevoel hadden dat de nieuwe producten aan dat verwachtingspatroon voldeden – zolang het befaamde one more thing een verassing was – bleven zij trouwe ambassadeurs, die met spanning wachtten op de volgende nieuwigheid.

Wanneer door een combinatie van een veranderende mentaliteit en een verhoogde concurrentie niet langer aan dat verwachtingspatroon voldaan kan worden, is die loyaliteit niet langer verzekerd. Op dit moment is Apple nog steeds populair, en geven de verkoopcijfers allesbehalve aanleiding tot paniek. Het wordt echter duidelijk dat het licht magische aura rond hun producten langzaamaan aan het vervagen is.

Alles bij elkaar bekeken is het op z’n zachtst gezegd twijfelachtig om te concluderen dat Apple gezapig geworden is en innovatie niet langer hoog in het vaandel draagt. Waar het bedrijf wel voor zal moeten uitkijken in de komende maanden en jaren is het langzame tanen van de buzz die ze ooit wisten te creëren.

Als de teams in Cupertino enkel vasthouden aan hun strategie van sustaining innovation, zonder werkelijk opzienbarende, hagelnieuwe productlanceringen, zou deze trend zich wel eens kunnen verderzetten. Waardoor Apple uiteindelijk zijn bevoorrechte plaats in het hart van heel wat gebruikers definitief kan kwijtraken. Wat dan overblijft is een bedrijf dat high-end, nuttige, mooie en dure producten maakt – niets minder, maar ook niet langer iets meer.

Waar komen Apples opbrengsten vandaan?

57% iPhones

17% iPads

1% iPods

12% Macs

10% iTunes Store

3% Overige
Antwoord