25-07-2015, 16:02
De YouTube-applicatie heeft een nieuw uiterlijk gekregen. Het menu dat vanaf links uitvouwt is verdwenen en in plaats daarvan zitten er nu tabs bovenaan. Daarnaast zijn de mogelijkheden om video te bewerken in de applicatie uitgebreid.
Het nieuws is aangekondigd door YouTube-ceo Susan Wojcicki op de Vidcon-beurs in Californië, en staat op de officiële YouTube-blog. De video-editor maakt het mogelijk om beelden niet alleen te trimmen, maar ook filters toe te passen en muziek toe te voegen. In het nieuwe ontwerp van de app is het menu dat gebruikers van de linkerzijkant openen, niet meer aanwezig. De knoppen zitten nu bovenaan. Ook is de subscribe-knop gemakkelijker te vinden voor de kijkers.
Wojcicki deelde ook nog wat statistieken over de videowebsite. Zo heeft YouTube een jaarlijkse groei in kijktijd van 60 procent en wordt er per minuut 400 uur aan beeld toegevoegd aan de site. Meer dan de helft van de kijkers en kijktijd heeft betrekking op mobiele apparaten. YouTube-partners verdienen dit jaar 50 procent meer dan ze vorig jaar verdienden, en er zijn nu 50 procent meer kanalen die 100.000 dollar of meer per jaar verdienen. Hoeveel kanalen er precies zoveel geld verdienen, laat Wojcicki niet weten. YouTube is altijd al geheimzinnig geweest als het gaat om hoeveel de verschillende YouTube-partners verdienen.
De update is er voor Android, maar ook op de mobiele versie van de YouTube-website zijn de wijzigingen doorgevoerd. Een vernieuwde versie van de YouTube-app voor iOS, volgt nog. Deze update volgt op de update voor verticale video van eerder deze week op de voet. Die zorgt ervoor dat video's die in portretmodus gefilmd zijn, ook fullscreen in portretmodus getoond kunnen worden. Tot slot heeft YouTube een nieuwe prijs geïntroduceerd voor de populairste kanalen. Bij tien miljoen abonnees krijgen kanaalbeheerders een diamanten Play-knop toegestuurd.
Het nieuws is aangekondigd door YouTube-ceo Susan Wojcicki op de Vidcon-beurs in Californië, en staat op de officiële YouTube-blog. De video-editor maakt het mogelijk om beelden niet alleen te trimmen, maar ook filters toe te passen en muziek toe te voegen. In het nieuwe ontwerp van de app is het menu dat gebruikers van de linkerzijkant openen, niet meer aanwezig. De knoppen zitten nu bovenaan. Ook is de subscribe-knop gemakkelijker te vinden voor de kijkers.
Wojcicki deelde ook nog wat statistieken over de videowebsite. Zo heeft YouTube een jaarlijkse groei in kijktijd van 60 procent en wordt er per minuut 400 uur aan beeld toegevoegd aan de site. Meer dan de helft van de kijkers en kijktijd heeft betrekking op mobiele apparaten. YouTube-partners verdienen dit jaar 50 procent meer dan ze vorig jaar verdienden, en er zijn nu 50 procent meer kanalen die 100.000 dollar of meer per jaar verdienen. Hoeveel kanalen er precies zoveel geld verdienen, laat Wojcicki niet weten. YouTube is altijd al geheimzinnig geweest als het gaat om hoeveel de verschillende YouTube-partners verdienen.
De update is er voor Android, maar ook op de mobiele versie van de YouTube-website zijn de wijzigingen doorgevoerd. Een vernieuwde versie van de YouTube-app voor iOS, volgt nog. Deze update volgt op de update voor verticale video van eerder deze week op de voet. Die zorgt ervoor dat video's die in portretmodus gefilmd zijn, ook fullscreen in portretmodus getoond kunnen worden. Tot slot heeft YouTube een nieuwe prijs geïntroduceerd voor de populairste kanalen. Bij tien miljoen abonnees krijgen kanaalbeheerders een diamanten Play-knop toegestuurd.