21-08-2015, 00:03
Onder de naam S1 begint SBS in oktober met een nieuwe internetzender waarop video’s van het web worden gebundeld. Topman Peter de Mönnink van moederbedrijf Sanoma vertelde donderdag op de perspresentatie van SBS dat het tv-bedrijf hiermee de krimpende kijktijd op de traditionele zenders wil compenseren.
SBS heeft een aandeel in het bedrijf Social 1nfluencers, waaronder enkele tientallen vloggers vallen die met hun dagelijkse video’s voor mannen en vrouwen een groot publiek aan zich weten te binden. Ze zijn samen verantwoordelijk voor honderdduizenden streams per dag.
De Mönnink ziet de vloggers niet als een concurrent van traditionele televisie. Volgens hem is het aanbod op YouTube en social media als Instagram alleen wel versnipperd. S1 moet het aanbod gaan bundelen. Hij voorspelde dat de totale kijktijd alleen maar groter wordt.
SBS heeft een aandeel in het bedrijf Social 1nfluencers, waaronder enkele tientallen vloggers vallen die met hun dagelijkse video’s voor mannen en vrouwen een groot publiek aan zich weten te binden. Ze zijn samen verantwoordelijk voor honderdduizenden streams per dag.
De Mönnink ziet de vloggers niet als een concurrent van traditionele televisie. Volgens hem is het aanbod op YouTube en social media als Instagram alleen wel versnipperd. S1 moet het aanbod gaan bundelen. Hij voorspelde dat de totale kijktijd alleen maar groter wordt.