09-01-2016, 17:16
VS: Time Warner wil bingeview-rechten voor series
De Amerikaanse tv-aanbieder Time Warner wil met het on-demand aanbieden van complete seizoenen van series tegenwicht bieden aan streaming-videodiensten zoals Netflix en Hulu.
Volgens Bloomberg onderhandelt Time Warner met producenten van populaire series over zogeheten stapelrechten of bingeview-rechten, het mogen uitzenden van complete seizoenen, door zijn kabeldochters TNT en TBS. Times Warner wil zo het verlies van abonnees beperken, de zogeheten cord cutters die hun tv-abonnementen opzeggen ten gunste van over-the-top (OTT)-diensten zoals Netflix.
Momenteel mogen kabel-tv aanbieders vaak maximaal vijf afleveringen van een serie on demand aanbieden, omdat de rechten voor het aanbieden van volledige seizoenen aan streaming-video-aanbieders verkocht zijn.Volgens tv-aanbieders kiezen producenten van series hiermee voor lucratieve kote-termijngewin, ten koste van de gezondheid van de tv-branche op de langere termijn.
In de VS zou 7 procent van alle huishoudens al zijn traditionele tv-abonnement hebben opgezegd, tegen circa 2 procent in Europese landen zoals Nederland, zo stelde Rovi in een rapport afgelopen december.
En wat dit nu met Liberty Global te maken heeft lees je hier
De Amerikaanse tv-aanbieder Time Warner wil met het on-demand aanbieden van complete seizoenen van series tegenwicht bieden aan streaming-videodiensten zoals Netflix en Hulu.
Volgens Bloomberg onderhandelt Time Warner met producenten van populaire series over zogeheten stapelrechten of bingeview-rechten, het mogen uitzenden van complete seizoenen, door zijn kabeldochters TNT en TBS. Times Warner wil zo het verlies van abonnees beperken, de zogeheten cord cutters die hun tv-abonnementen opzeggen ten gunste van over-the-top (OTT)-diensten zoals Netflix.
Momenteel mogen kabel-tv aanbieders vaak maximaal vijf afleveringen van een serie on demand aanbieden, omdat de rechten voor het aanbieden van volledige seizoenen aan streaming-video-aanbieders verkocht zijn.Volgens tv-aanbieders kiezen producenten van series hiermee voor lucratieve kote-termijngewin, ten koste van de gezondheid van de tv-branche op de langere termijn.
In de VS zou 7 procent van alle huishoudens al zijn traditionele tv-abonnement hebben opgezegd, tegen circa 2 procent in Europese landen zoals Nederland, zo stelde Rovi in een rapport afgelopen december.
En wat dit nu met Liberty Global te maken heeft lees je hier