12-01-2016, 13:27
Kijkcijfers: Verkiezing Miss België goed voor FOX
Afgelopen weekend straalde de nieuwe Miss België 2016, Lenty Frans, live op FOX. En de kijkers hebben hun weg naar FOX duidelijk weten te vinden.
Een spannende avond voor alle kandidaten van Miss België en dat de kijkers zich betrokken voelde bij de kroning van het mooiste meisje van het land is ontegensprekelijk een feit. Met een stijgende trendlijn piekte de live-show tijdens de kroning op FOX naar 100.000 kijkers. In vergelijking met andere commerciële zenders die zich op entertainment richten scoorde FOX een volle 15% marktaandeel. Met een totaal bereik van 228.000 kijkers (4+) blijkt het resultaat verdrievoudigd te zijn tegenover de vorige edities.
Volgens FOX heeft dit succes niet alleen te maken met de kandidates en de internationaal ogende acts maar vooral te maken met de dragende rol van ex-Miss België en FOX-gezicht, Véronique De Kock, die naast haar mannelijke collega van de Waalse zender, AB3, de avond mocht presenteren. 'Wij zijn enorm trots op de voorbeeldige presentatie van ons FOX-gezicht, Véronique De Kock. Haar toegevoegde waarde tijdens deze live-show is van essentieel belang geweest. Wij willen haar langs deze weg ook extra bedanken voor haar professionele inzet tijdens deze succesvolle avond', aldus Krijn Jonckheere, netmanager FOX.
Ik ben trots dat ik op een zender als FOX onze Miss België verkiezing kon laten uitzenden en dat heel veel mensen gekeken hebben. België kon zowel in Vlaanderen als in Wallonië, op AB3, mee kiezen wie de nieuwe Miss België werd! Proficiat, Lenty!', zegt Darline Devos, Miss België Comité.
Afgelopen weekend straalde de nieuwe Miss België 2016, Lenty Frans, live op FOX. En de kijkers hebben hun weg naar FOX duidelijk weten te vinden.
Een spannende avond voor alle kandidaten van Miss België en dat de kijkers zich betrokken voelde bij de kroning van het mooiste meisje van het land is ontegensprekelijk een feit. Met een stijgende trendlijn piekte de live-show tijdens de kroning op FOX naar 100.000 kijkers. In vergelijking met andere commerciële zenders die zich op entertainment richten scoorde FOX een volle 15% marktaandeel. Met een totaal bereik van 228.000 kijkers (4+) blijkt het resultaat verdrievoudigd te zijn tegenover de vorige edities.
Volgens FOX heeft dit succes niet alleen te maken met de kandidates en de internationaal ogende acts maar vooral te maken met de dragende rol van ex-Miss België en FOX-gezicht, Véronique De Kock, die naast haar mannelijke collega van de Waalse zender, AB3, de avond mocht presenteren. 'Wij zijn enorm trots op de voorbeeldige presentatie van ons FOX-gezicht, Véronique De Kock. Haar toegevoegde waarde tijdens deze live-show is van essentieel belang geweest. Wij willen haar langs deze weg ook extra bedanken voor haar professionele inzet tijdens deze succesvolle avond', aldus Krijn Jonckheere, netmanager FOX.
Ik ben trots dat ik op een zender als FOX onze Miss België verkiezing kon laten uitzenden en dat heel veel mensen gekeken hebben. België kon zowel in Vlaanderen als in Wallonië, op AB3, mee kiezen wie de nieuwe Miss België werd! Proficiat, Lenty!', zegt Darline Devos, Miss België Comité.