17-06-2016, 22:18
zo staat het letterlijk in het persbericht van de Bipt :
Het aantal “stand alone” diensten neemt af: televisie komt voor 70% uit bundels terwijl
bij vast vaste telefonie 79% van alle aansluitingen onderdeel zijn van een multiplay
pakket. Voor vast breedband stijgt dit percentage naar 83%. De meest populaire bundel
blijft een combinatie vast breedband, vaste telefonie en TV (45% van het totaal aantal
bundels) ondanks de opmars van de bundels die vaste en mobiele diensten groeperen (
van 32 naar 36% van het totaal aantal bundels).
In 2015 is de Belgische televisiemarkt gestegen met 1,6% ofwel 72.493 aansluitingen.
Digitale TV groeide met 4,8% tot 3,9 miljoen aansluitingen, voldoende om een daling
van 15% van het aantal analoge TV-aansluitingen te compenseren. De digitale TVpenetratie
stijgt hierdoor van 80 naar 84%. Opgeteld stijgt het totaal aantal TVaansluitingen
met 1,6 procentpunten tot 4.474.959.
In 2015 genereerde de Belgische TV-markt 1097 miljoen euro aan retail-inkomsten uit
TV-abonnementen (of een stijging van de TV-inkomsten met 4,9%), vooral dankzij extra
inkomsten uit kijken op aanvraag en premium pakketten.
Het aantal “stand alone” diensten neemt af: televisie komt voor 70% uit bundels terwijl
bij vast vaste telefonie 79% van alle aansluitingen onderdeel zijn van een multiplay
pakket. Voor vast breedband stijgt dit percentage naar 83%. De meest populaire bundel
blijft een combinatie vast breedband, vaste telefonie en TV (45% van het totaal aantal
bundels) ondanks de opmars van de bundels die vaste en mobiele diensten groeperen (
van 32 naar 36% van het totaal aantal bundels).
In 2015 is de Belgische televisiemarkt gestegen met 1,6% ofwel 72.493 aansluitingen.
Digitale TV groeide met 4,8% tot 3,9 miljoen aansluitingen, voldoende om een daling
van 15% van het aantal analoge TV-aansluitingen te compenseren. De digitale TVpenetratie
stijgt hierdoor van 80 naar 84%. Opgeteld stijgt het totaal aantal TVaansluitingen
met 1,6 procentpunten tot 4.474.959.
In 2015 genereerde de Belgische TV-markt 1097 miljoen euro aan retail-inkomsten uit
TV-abonnementen (of een stijging van de TV-inkomsten met 4,9%), vooral dankzij extra
inkomsten uit kijken op aanvraag en premium pakketten.