28-06-2016, 02:59
2BE, na VTM de tweede grootste zender van het Vlaamse mediabedrijf Medialaan, krijgt vanaf september 2016 de naam Q2.
Qmusic krijgt televisietak
Qmusic, het grootste radiomerk van Medialaan, krijgt op die manier een televisiepoot in Vlaanderen. “De doelgroep van de zender blijft jonge koppels. De sterke basis van 2BE met oa internationale series, films en Champions League wordt aangevuld met nieuwe programma’s rond avontuur, muziek en beleving.”, aldus het bedrijf in een persbericht.
“Sterke merken”
Erwin Deckers, CCO Medialaan: “Bij Medialaan willen we sterke merken bouwen. De kijkcijfers van 2BE zijn zeer goed. Maar het merk leeft te weinig in Vlaanderen. Met Q hebben we een sterk merk in huis dat een generatie aanspreekt die we met Q2 willen bereiken. Daarom kiezen we ervoor om van Q ook een televisiemerk te maken. De baseline You make us Q zal vanaf september dus voor zowel radio als tv gebruikt worden.”
Televisiezender
Ricus Jansegers, programmadirecteur Medialaan: “Jonge koppels vinden alsmaar meer hun weg naar onze ‘tweede’ zender. Met 10% marktaandeel dit voorjaar zijn we daarmee trouwens de 4de grootste zender in Vlaanderen. Vanaf september scherpen we de zender aan. De beste internationale series en films en Champions League aangevuld met muziekprogramma’s, avontuur en beleving.”
Qmusic krijgt televisietak
Qmusic, het grootste radiomerk van Medialaan, krijgt op die manier een televisiepoot in Vlaanderen. “De doelgroep van de zender blijft jonge koppels. De sterke basis van 2BE met oa internationale series, films en Champions League wordt aangevuld met nieuwe programma’s rond avontuur, muziek en beleving.”, aldus het bedrijf in een persbericht.
“Sterke merken”
Erwin Deckers, CCO Medialaan: “Bij Medialaan willen we sterke merken bouwen. De kijkcijfers van 2BE zijn zeer goed. Maar het merk leeft te weinig in Vlaanderen. Met Q hebben we een sterk merk in huis dat een generatie aanspreekt die we met Q2 willen bereiken. Daarom kiezen we ervoor om van Q ook een televisiemerk te maken. De baseline You make us Q zal vanaf september dus voor zowel radio als tv gebruikt worden.”
Televisiezender
Ricus Jansegers, programmadirecteur Medialaan: “Jonge koppels vinden alsmaar meer hun weg naar onze ‘tweede’ zender. Met 10% marktaandeel dit voorjaar zijn we daarmee trouwens de 4de grootste zender in Vlaanderen. Vanaf september scherpen we de zender aan. De beste internationale series en films en Champions League aangevuld met muziekprogramma’s, avontuur en beleving.”