Proximus Tv lanceert reclame op maat
#1
Proximus TV gaat na de zomer met iets nieuws van start.

Men werkt er al enkele jaren in stilte aan, en vanaf september is het zover: Proximus TV lanceert als eerste een proefproject waarbij klanten op televisie gepersonaliseerde advertenties krijgen. In een eerste fase ziet u de reclame enkel tijdens het uitgesteld kijken. Later zal dat ook live het geval zijn. De advertenties worden samengesteld op basis van het profiel van de klant, en andere klantengegevens waar men toegang tot heeft. Telenet kondigde eerder aan er ten laatste dit najaar mee te beginnen, in samenwerking met de SBS-zenders Vier en Vijf. Maar daar blijft het voorlopig nog stil.

gepersonaliseerde reclame betekent dat u niet langer dezelfde spotjes te zien krijgt, dan uw buurman.
Tenminste als u het ermee eens bent dat het bedrijf uw gegevens inschakelt.

Vanaf 1 september past Proximus artikel 13.1 van zijn algemene voorwaarden aan. Voortaan zullen "de advertenties op tv afgestemd kunnen worden op het profiel van de klant, gebaseerd op zijn klantengegevens en dan met name zijn administratieve gegevens, zijn gebruik van Proximus TV of andere Proximus-diensten". Een voetbalfan heeft immers niet noodzakelijk dezelfde interesses als een hobbykok, luidt de uitleg.
Antwoord


Berichten in dit topic
Proximus Tv lanceert reclame op maat - door zorro123 - 02-08-2016, 16:41



Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)