21-10-2016, 03:44
Begin 2017 wordt het Vlaamse tv-landschap een opvallende nieuwkomer rijker: VICELAND. Oscarwinnend filmmaker Spike Jonze tekent voor de originele programmering van dit gloednieuwe lifestyle- en cultuurkanaal van mediabedrijf VICE, dat straks op kanaal 21 van Telenet te vinden zal zijn.
VICE Media, het grootste mediabedrijf ter wereld dat zich op millennials richt, lanceert zijn eigen tv-kanaal nu ook in België. Na eerdere lanceringen in Amerika, Canada, Groot Brittannië en later dit jaar ook in Frankrijk, zal het vanaf het eerste kwartaal van 2017 ook in België te ontvangen zijn.
De programmering van het lifestyle- en cultuurkanaal voor millennials (de generatie geboren tussen eind jaren 70 en begin jaren 2000) zal een mix zijn van internationale content en in Nederland en België geproduceerde programma’s. Het 24-uurkanaal zal volledig in eigen huis geprogrammeerd, geproduceerd en ontwikkeld worden door het jonge creatieve team van VICE en zal vanaf de lancering te zien zijn in Vlaanderen via kanaal 21 van Telenet. Volledige distributie in België volgt later in het jaar.
Thijs Boon, CEO VICE Benelux: 'De komst van VICELAND zorgt ervoor dat we met onze content op alle schermen, digitaal, mobiel en lineair, aanwezig zullen zijn en is daarmee voor ons een logische stap in de evolutie van VICE. We hebben de ambitie om de meest spraakmakende verhalen op frisse en innovatieve manieren te vertellen aan millennials en deze stap zorgt ervoor dat we de lat voor onszelf nog hoger leggen. Het worden spannende tijden, maar iedereen hier bij VICE is enorm gedreven om er een succes van te maken.'
VICELAND werd begin 2016 gelanceerd in Amerika en Canada en afgelopen september in Groot-Brittannië en Ierland. Regisseur en Oscarwinnaar Spike Jonze (bekend van o.a. Being John Malkovich, Adaptation en Her) is als co-president van de zender – naast CCO Eddy Moretti – verantwoordelijk voor de ontwikkeling van creatie, productie en merkidentiteit van het kanaal. Het kanaal bevat honderden uren aan originele content, waaronder de series 'Gaycation' (met Ellen Page en Ian Daniel), 'Huang's World' (met Eddie Huang), 'Noisey' (met Zach Goldbaum), 'F*ck That's Delicious' (met Action Bronson), 'VICE World of Sports' (met Sal Masekela), 'Black Market' (met Michael K. Williams), 'Flophouse', 'Party Legends', 'Weediquette' (met Krishna Andavolu) en meer. De content van het tv-kanaal is al voor twee Emmy Awards genomineerd ('Gaycation' en 'Woman').
De lancering van VICELAND in de Benelux valt samen met de explosieve internationale groei van VICE. Tijdens het Cannes Lions Festival in juni heeft het mediabedrijf een reeks aan internationale deals aangekondigd, die een multiscreen-programmering beschikbaar maken voor kijkers in 51 landen.
VICE heeft de afgelopen jaren een wereldwijde reputatie opgebouwd in het produceren van kwalitatief hoogwaardige videocontent voor jongeren en heeft innovatieve partnerships met bedrijven als Snapchat, YouTube, Spotify, HBO, 20th Century Fox en Live Nation.
VICE Media, het grootste mediabedrijf ter wereld dat zich op millennials richt, lanceert zijn eigen tv-kanaal nu ook in België. Na eerdere lanceringen in Amerika, Canada, Groot Brittannië en later dit jaar ook in Frankrijk, zal het vanaf het eerste kwartaal van 2017 ook in België te ontvangen zijn.
De programmering van het lifestyle- en cultuurkanaal voor millennials (de generatie geboren tussen eind jaren 70 en begin jaren 2000) zal een mix zijn van internationale content en in Nederland en België geproduceerde programma’s. Het 24-uurkanaal zal volledig in eigen huis geprogrammeerd, geproduceerd en ontwikkeld worden door het jonge creatieve team van VICE en zal vanaf de lancering te zien zijn in Vlaanderen via kanaal 21 van Telenet. Volledige distributie in België volgt later in het jaar.
Thijs Boon, CEO VICE Benelux: 'De komst van VICELAND zorgt ervoor dat we met onze content op alle schermen, digitaal, mobiel en lineair, aanwezig zullen zijn en is daarmee voor ons een logische stap in de evolutie van VICE. We hebben de ambitie om de meest spraakmakende verhalen op frisse en innovatieve manieren te vertellen aan millennials en deze stap zorgt ervoor dat we de lat voor onszelf nog hoger leggen. Het worden spannende tijden, maar iedereen hier bij VICE is enorm gedreven om er een succes van te maken.'
VICELAND werd begin 2016 gelanceerd in Amerika en Canada en afgelopen september in Groot-Brittannië en Ierland. Regisseur en Oscarwinnaar Spike Jonze (bekend van o.a. Being John Malkovich, Adaptation en Her) is als co-president van de zender – naast CCO Eddy Moretti – verantwoordelijk voor de ontwikkeling van creatie, productie en merkidentiteit van het kanaal. Het kanaal bevat honderden uren aan originele content, waaronder de series 'Gaycation' (met Ellen Page en Ian Daniel), 'Huang's World' (met Eddie Huang), 'Noisey' (met Zach Goldbaum), 'F*ck That's Delicious' (met Action Bronson), 'VICE World of Sports' (met Sal Masekela), 'Black Market' (met Michael K. Williams), 'Flophouse', 'Party Legends', 'Weediquette' (met Krishna Andavolu) en meer. De content van het tv-kanaal is al voor twee Emmy Awards genomineerd ('Gaycation' en 'Woman').
De lancering van VICELAND in de Benelux valt samen met de explosieve internationale groei van VICE. Tijdens het Cannes Lions Festival in juni heeft het mediabedrijf een reeks aan internationale deals aangekondigd, die een multiscreen-programmering beschikbaar maken voor kijkers in 51 landen.
VICE heeft de afgelopen jaren een wereldwijde reputatie opgebouwd in het produceren van kwalitatief hoogwaardige videocontent voor jongeren en heeft innovatieve partnerships met bedrijven als Snapchat, YouTube, Spotify, HBO, 20th Century Fox en Live Nation.