06-12-2016, 11:59
Orange Belgium heeft zijn prepaidproces zodanig ingericht dat nieuwe en bestaande prepaid-klanten zich kunnen identificeren. Vanaf dit najaar zal het voor prepaidklanten in België wettelijk verplicht zijn om zich te identificeren. Nieuwe prepaidklanten kunnen zich vrijwillig registreren wanneer ze een herlaadkaart kopen in een Orange-shop. Bestaande prepaidklanten kunnen zich indien gewenst online registreren. Zodra het Koninklijk Besluit daadwerkelijk van kracht wordt, zal Orange dit proces verplicht maken.
In de zomer van 2016 was Orange klaar met de ontwikkeling van zijn online registratieproces en het proces in de Orange-shops. Van augustus tot oktober liep een testfase in meerdere Orange-shops en op de website. Omdat het Koninklijk Besluit nog niet van kracht was, handelde Orange proactief en vroeg het nieuwe prepaidklanten zich te identificeren bij de aankoop van een herlaadkaart in een Orange-shop. De online registratietool werd enkele weken getest.
Orange benadrukt dat de verzamelde gegevens van prepaidklanten volledig in lijn met de regels en bepalingen van de Privacycommissie zullen worden verwerkt.
In de zomer van 2016 was Orange klaar met de ontwikkeling van zijn online registratieproces en het proces in de Orange-shops. Van augustus tot oktober liep een testfase in meerdere Orange-shops en op de website. Omdat het Koninklijk Besluit nog niet van kracht was, handelde Orange proactief en vroeg het nieuwe prepaidklanten zich te identificeren bij de aankoop van een herlaadkaart in een Orange-shop. De online registratietool werd enkele weken getest.
Orange benadrukt dat de verzamelde gegevens van prepaidklanten volledig in lijn met de regels en bepalingen van de Privacycommissie zullen worden verwerkt.