23-02-2013, 15:01
Update : mij lijkt het dat dat kaartje niet bruikbaar zal zijn in en ander syteem.
Ik ben redelijk zeker dat het opnieuw Nagravision 2 wordt.
Waarom ik dat weet ?
Met een tooltje dat met DVBViewer komt (programma op kabel/sat/DVB-T te kijken op PC) dat Transedit heet kun je kijken naar wat informatie die te lezen staat in de transponders/muxen.
Toen In-Di nog actief was had je op een bepaald moment 4 coderingen actief : 2 ervan Nagravision (één voor Telenet, één voor In-Di), 1 keer Ireto (voor de oude In-Di boxen) en één keer de codering die toen nog moest gelanceerd worden : Latens (voor de systemen zonder smartcard).
Nu zie ik op de mux waar VTM, VTM HD en andere zit (306 Mhz) een nieuwe situatie :
1) de Irdeto die nodig was voor de oude In-Di boxen is weg
2) de codering voor Telenets nagra2 zit er nog altijd op (1801).
3) de codering voor In-Di's nagra2 is weg (1803)
4) de codering voor Latens zit er nog altijd op (4AC1)
5) er zit nu een nieuwe codering op : nagra2 met nummer 1861.
Volgens mij wordt die nieuwe CI+ module dus opnieuw nagra2, met dus een koppeling tussen de smartcard en de module.
Eventjes de kaart in een andere ontvanger stoppen zal dus geen oplossing zijn.
[attachment=9]
Ik ben redelijk zeker dat het opnieuw Nagravision 2 wordt.
Waarom ik dat weet ?
Met een tooltje dat met DVBViewer komt (programma op kabel/sat/DVB-T te kijken op PC) dat Transedit heet kun je kijken naar wat informatie die te lezen staat in de transponders/muxen.
Toen In-Di nog actief was had je op een bepaald moment 4 coderingen actief : 2 ervan Nagravision (één voor Telenet, één voor In-Di), 1 keer Ireto (voor de oude In-Di boxen) en één keer de codering die toen nog moest gelanceerd worden : Latens (voor de systemen zonder smartcard).
Nu zie ik op de mux waar VTM, VTM HD en andere zit (306 Mhz) een nieuwe situatie :
1) de Irdeto die nodig was voor de oude In-Di boxen is weg
2) de codering voor Telenets nagra2 zit er nog altijd op (1801).
3) de codering voor In-Di's nagra2 is weg (1803)
4) de codering voor Latens zit er nog altijd op (4AC1)
5) er zit nu een nieuwe codering op : nagra2 met nummer 1861.
Volgens mij wordt die nieuwe CI+ module dus opnieuw nagra2, met dus een koppeling tussen de smartcard en de module.
Eventjes de kaart in een andere ontvanger stoppen zal dus geen oplossing zijn.
[attachment=9]