03-08-2017, 03:35
(02-08-2017, 14:42)master-magic schreef: Telenet meldt een verdere groei van het aantal quad-play huishoudens, verkocht als Wigo. In het tweede kwartaal kwamen er netto 35.800 huishoudens met quad-play bij, in totaal zijn het er nu 224.400. De omzet kwam op 622,3 miljoen euro, de bijgestelde ebitda op 303 miljoen euro. De nettowinst kwam op 11 miljoen euro. Telenet bevestigt de outlook voor het hele boekjaar, met een stabiele omzet en een groei van de bijgestelde ebitda met enkele cijfers.
Telenet meldt dat de ombouw van het mobiele netwerk op schema ligt: de helft van alle sites is voorzien van nieuwe apparatuur. In 2020 wil Telenet een synergie-effect van 220 miljoen euro realiseren. Door de overname van SFR BeLux heeft Telenet zijn verzorgingsgebied uitgebreid met delen van Brussel, Wallonië en Luxemburg. Dit is effectief vanaf 19 juni en daarom is de bijdrage aan de omzet gering – 1,9 miljoen euro.
Voor het eerst passeert Telenet op het vaste netwerk de symbolische grens van 5 miljoen RGU’s. Het aantal aansluitingen voor tv groeide met 1 procent op jaarbasis tot 2.062.000. Vast breedband komt tot 1.668.400, vaste telefonie tot 1.304.000, inclusief 98.600 zakelijke klanten.
Telenet heeft nu 2.838.700 aansluitingen voor mobiel, met instroom bij postpaid en deactivatie van 53.300 prepaids die niet tijdig werden geregistreerd door gebruikers.
van telenet zelf
resultaten eerste half jaar 2017
Premium kabeltelevisie
Op 30 juni 2017 was ongeveer 87% van onze abonnees voor kabel-tv geabonneerd op onze premium kabel-tv-diensten, waarmee ze toegang hebben tot een veel rijkere kijkervaring. Dit betekent dat we op 30 juni 2017 1.796.500 premium kabeltelevisieabonnees hadden, waaronder 74.700 uit de overname van SFR BeLux. In vergelijking met 31 maart 2017 verloren we in KW2 2017 autonoom netto 4.700 abonnees voor premium kabel-tv als gevolg van de hevige concurrentie. Al onze abonnees voor premium kabel-tv hebben gratis toegang tot onze app 'Yelo Play', waarmee ze thuis en buitenshuis via onze WiFi-homespots en -hotspots een unieke content ervaring kunnen beleven op meerdere verbonden apparaten.
Op 30 juni 2017 telden onze abonnementspakketten voor films en programma's à la carte 'Play' en 'Play More' 393.100 abonnees, een stijging van 19% die te danken was aan tijdelijke promoties en de vernieuwing van ons premium content platform 'Play More', waarbij we de lineaire kijkervaring verrijkten en een nieuwe gebruikersinterface met verbeterde zoek- en aanbevelingsfuncties introduceerden. In de loop van de eerste helft van 2017 maakten we ook onze intentie bekend om te blijven investeren in veelbelovende lokale content in 2017 en daarna, zowel via coproducties met de commerciële zenders 'VIER' en 'VIJF' (waarvan Telenet mede-eigenaar is) als met bepaalde eigen content. En via ons exclusieve partnerschap met HBO zonden we op ons premium-content platform onlangs ook het derde seizoen van 'Twin Peaks' evenals het begin van het zevende seizoen van 'Game of Thrones' uit.
Naast onze betaal-tv-kanalen bieden wij in ons servicegebied ook het breedste sportaanbod met 'Play Sports', dat binnen en buitenlands voetbal combineert met andere belangrijke disciplines zoals golf, Formule 1, volleybal, basketbal en hockey. Onlangs hebben we aan ons sportaanbod ook nog tennis toegevoegd met de ATP World Tour Masters. Op 30 juni 2017 waren 223.100 klanten geabonneerd op onze betalende sportzender, een daling van 3% ten opzichte van 31 maart 2017 in lijn met algemene seizoensgebonden factoren die verband houden met het einde van alle belangrijke voetbalkampioenschappen in Europa. In KW2 2017 verlengden we de niet-exclusieve uitzendrechten voor de Jupiler Pro League voor de komende drie seizoenen tot het seizoen 2019-2020. Daarnaast verwierven we ook de exclusieve OTTrechten, terwijl we via onze participatie van 50% in het lokale mediabedrijf De Vijver Media ook de exclusieve rechten op de wedstrijdsamenvattingen bezitten.