27-10-2017, 19:42
(26-10-2017, 22:50)master-magic schreef:(26-10-2017, 21:33)chukky2 schreef:(26-10-2017, 20:09)master-magic schreef:(26-10-2017, 19:56)chukky2 schreef:(26-10-2017, 19:41)Kris schreef: Hiermee gaan ze nog meer klanten verliezen. Vooral gezinnen met kinderen.
Zeer droevig wat die van Mechelen bezig zijn .zo zie je maar als we 10 jaar verder zijn , niet veel meer lineaire zenders zullen zijn .
Ik verwacht hier wel nu heel veel boze brieven en reacties als studio 100 verdwijnt . Ik dacht dat die zender niet bij Proximus was?
als zenders exclusief bij de andere provider willen gaan dan gaan die zenders niet verdwijnen hé, enkel bij telenet verdwijnt die.
spijtige zaak, telenet is alsmaar zenders aan het verwijderen omdat ze stoppen in de Benelux of bij een andere provider exclusief gaat,
zo kan telenet wel werken aan sneller internet door de ruimte te verplaatsen van zenders en zo een mix in te zetten voor internet
maar ja, ze zijn daar veel klanten aan het verliezen en er zullen nog veel volgen.
Jullie vergeten nog te melden dat NJAM Daar natuurlijk ook bij is.
Dus vanaf januari er alweer 2 eruit!
Het wordt povertjes op ons telenetwerk ;-)
van njam word er niks gemeld of waar heb je dat gelezen ????
26/10/2017 19:59:13
Proximus snoept Studio 100 af van Telenet
De hevige strijd om televisiekijkend Vlaanderen woedt verder. Proximus tast
dieper in de buidel voor K3 en Maya de Bij dan zijn grote rivaal Telenet.
Tot drie jaar geleden vochten Telenet TNET 3,87% en Proximus een verbeten strijd
uit om het Belgische eersteklassevoetbal exclusief te mogen uitzenden. Maar toen
bleek dat de dure tv-rechten amper nieuwe klanten opleveren, gooiden de twee
rivalen het op een akkoordje om alle twee de wedstrijden te tonen.
De tekenfilms van Studio 100 hebben de plaats van het voetbal ingenomen. Voor
K3, Kabouter Plop en Maya de Bij willen Telenet en Proximus wel diep in de
buidel tasten om ze exclusief te mogen tonen. Kinderen zijn duidelijk een
lucratievere markt dan de voetballiefhebbers. Het gaat om een veel grotere groep
die bovendien niet zomaar genoegen neemt met andere tekenfilms dan die waar ze
dag na dag van genieten.
Eigen producties
Studio 100 wrijft zich in de handen. Topman Hans Bourlon: 'Een exclusieve deal
levert het geld op dat nodig is om zelf producties te blijven maken, wat geen
evidentie is in de huidige gefragmenteerde televisiemarkt.'
Hoeveel Proximus neertelt voor de Studio 100-producties wordt niet vrijgegeven,
evenmin hoe veel hoger zijn bod lag dan dat van Telenet. Wel duidelijk is dat de
kinderzender vanaf 1 januari volledig verhuist naar Proximus TV. Hetzelfde geldt
voor kookzender Njam, ook eigendom van Studio 100. In Wallonië zit de
kinderzender al sinds vorig jaar op het tv-platform van CEO Dominique Leroy.
Vlaanderen volgt dus volgend jaar.
Telenet maakt zich sterk dat het voldoende andere kinderprogramma?s heeft
aangekocht om het gat te vullen dat Studio 100 achterlaat. Films van Disney en
content van de kinderzenders Nickelodeon en Nick Jr. (o.a. Dora en Paw Patrol).
Om zoveel mogelijk gezinnen met peuters aan boord te houden verhuist Telenet ook
Baby TV van zijn betaalpakket naar het basisaanbod. Ook bij Proximus is Baby TV
een basiszender, net als Nickelodeon en Disney.
Orange TV
Content is niet het enige strijdtoneel waar de Vlaamse marktleider in digitale
televisie en breedband te kampen heeft met actievere concurrenten. Telenet ziet
al een jaar kwartaal na kwartaal televisieklanten overlopen naar Proximus en
Orange. Op een jaar tijd gaat het om 71.000 gezinnen. Peanuts (3,5 procent) in
vergelijking met de ruim 2 miljoen huiskamers die via Telenet tv kijken. Maar
het toont wel aan dat er in ons land wel degelijk plaats is voor een derde
speler naast de twee slokoppen.
Telenet-topman John Porter ©
Kristof Vadino
Telenet-topman John Porter ligt niet wakker van de gestage opgang van Orange TV.
'Eigenlijk verliezen we die klanten niet echt. Ze blijven op ons netwerk', zei
de Australiër gisteren tijdens de analistencall over het
derdekwartaalresultaten. Orange biedt zijn tv-pakket nu eenmaal aan via het
netwerk van Telenet - en dat van Voo in Wallonië - en betaalt daarvoor
natuurlijk een prijs. 'De verliezen in tv-klanten zien er misschien niet goed
uit, maar bottom line is de impact klein.'
Porter kon voorts uitpakken met een omzet en winst die hoger uitkwamen dan de
analistenverwachtingen. Telenet blijft nieuwe klanten aantrekken met zijn
mobiele abonnementen en de all-in gezinsbundel Wigo. Verder weet de groep almaar
meer kleine zelfstandigen tot middelgrote bedrijven aan zich te binden met
breedband en securitydiensten. 'Het is onze groeipilaar van de toekomst',
besloot Porter.
© Tijd Realtime
Wel duidelijk is dat de kinderzender vanaf 1 januari volledig verhuist naar Proximus TV.
Hetzelfde geldt voor kookzender Njam, ook eigendom van Studio 100.
Staat een beetje raar hier . Vandaar dat ik begreep dat njam ook zou weggaan. Wat dus niet is zoals ik nu kan lezen.