09-01-2018, 18:07
Na de algemene storing van maandagavond lijken er opnieuw problemen bij Proximus. Op sociale media klagen heel wat klanten alweer over problemen met televisie, telefoon en internet. Klanten vragen intussen om een compensatie voor de problemen.
Rond 20 uur maandagavond begonnen meerdere Proximus-klanten problemen te ondervinden. Naar televisie kijken via Proximus ging niet meer. Ook met de telefonie en het internet bleken er problemen te zijn. De storing was zo’n twee uur later grotendeels van de baan, zo meldde Proximus.
Maar ook dinsdagvoormiddag melden veel klanten op sociale media problemen. Via allestoringen.be, waarop storingen bij de telecomoperator kunnen worden gemeld, was er om 10 uur een piek in het aantal klachten. Nochtans waren volgens Proximus alle problemen opgelost, al kan het zijn dat klanten het systeem opnieuw moeten herstarten om weer volledig storingvrij te kunnen werken. Intussen bevestigde Proximus wel dat er inderdaad weer problemen zijn.
Sms-ticket
Klanten klagen op sociale media dat ze de klantendienst niet kunnen bereiken. Ook de website van Proximus zelf is momenteel onbereikbaar.
Er zijn eveneens meldingen van problemen met sms-verkeer. De Lijn meldt intussen op Twitter dat betalen voor een busticket via sms door een storing impact kan hebben op Proximusklanten. De Lijn adviseert reizigers om alternatieve manieren om te betalen te gebruiken. Zij kunnen een tienrittenkaart kopen bij een van de 3.400 voorverkooppunten. Die kaart kost 15 euro voor tien ritten. Een andere mogelijkheid is een m-ticket van 1,80 euro. Dat kan gekocht worden via de app van Mobiflow. Nieuwe gebruikers moeten de app installeren en zich eenmalig registreren. Nog een mogelijkheid is een medereiziger die bij een andere operator dan Proximus zit, een ticket te laten kopen. Die reiziger moet dan wel hetzelfde traject afleggen. Als ook dat geen mogelijkheid is, kan de reiziger tot slot ook een biljet van 3 euro kopen bij de chauffeur.
Compensatie?
De oorzaak van de storing maandagavond was een elektriciteitspanne in een van de datacentra van Proximus. Een tijdlang konden klanten van Proximus maandagavond dus niet naar hun favoriete tv-programma kijken. De roep om een compensatie voor de storing was op sociale media alvast luid.
Volgens Proximus zelf is het nog te vroeg om te zeggen of er een compensatie zal volgen. Niet alle klanten werden bijvoorbeeld getroffen. Bovendien waren er ook klanten die geen algemene storing ondervonden, maar bij wie een deel van het aanbod was weggevallen.
Op de Facebookpagina van de telecomoperator bood Proximus alleszins wel al verontschuldigingen aan “voor het ongemak”.
Rond 20 uur maandagavond begonnen meerdere Proximus-klanten problemen te ondervinden. Naar televisie kijken via Proximus ging niet meer. Ook met de telefonie en het internet bleken er problemen te zijn. De storing was zo’n twee uur later grotendeels van de baan, zo meldde Proximus.
Maar ook dinsdagvoormiddag melden veel klanten op sociale media problemen. Via allestoringen.be, waarop storingen bij de telecomoperator kunnen worden gemeld, was er om 10 uur een piek in het aantal klachten. Nochtans waren volgens Proximus alle problemen opgelost, al kan het zijn dat klanten het systeem opnieuw moeten herstarten om weer volledig storingvrij te kunnen werken. Intussen bevestigde Proximus wel dat er inderdaad weer problemen zijn.
Sms-ticket
Klanten klagen op sociale media dat ze de klantendienst niet kunnen bereiken. Ook de website van Proximus zelf is momenteel onbereikbaar.
Er zijn eveneens meldingen van problemen met sms-verkeer. De Lijn meldt intussen op Twitter dat betalen voor een busticket via sms door een storing impact kan hebben op Proximusklanten. De Lijn adviseert reizigers om alternatieve manieren om te betalen te gebruiken. Zij kunnen een tienrittenkaart kopen bij een van de 3.400 voorverkooppunten. Die kaart kost 15 euro voor tien ritten. Een andere mogelijkheid is een m-ticket van 1,80 euro. Dat kan gekocht worden via de app van Mobiflow. Nieuwe gebruikers moeten de app installeren en zich eenmalig registreren. Nog een mogelijkheid is een medereiziger die bij een andere operator dan Proximus zit, een ticket te laten kopen. Die reiziger moet dan wel hetzelfde traject afleggen. Als ook dat geen mogelijkheid is, kan de reiziger tot slot ook een biljet van 3 euro kopen bij de chauffeur.
Compensatie?
De oorzaak van de storing maandagavond was een elektriciteitspanne in een van de datacentra van Proximus. Een tijdlang konden klanten van Proximus maandagavond dus niet naar hun favoriete tv-programma kijken. De roep om een compensatie voor de storing was op sociale media alvast luid.
Volgens Proximus zelf is het nog te vroeg om te zeggen of er een compensatie zal volgen. Niet alle klanten werden bijvoorbeeld getroffen. Bovendien waren er ook klanten die geen algemene storing ondervonden, maar bij wie een deel van het aanbod was weggevallen.
Op de Facebookpagina van de telecomoperator bood Proximus alleszins wel al verontschuldigingen aan “voor het ongemak”.