09-01-2018, 21:45
(09-01-2018, 18:35)master-magic schreef: De zenders van Viacom hebben in 2017 goede zaken gedaan in Nederland. Vooral Comedy Central deed het goed bij jong volwassenen.
Viacom’s Comedy Central eindigde in de top drie van meest bekeken kanalen van 2017 onder jong volwassenen. De herhalingen van de toch al behoorlijk oude sitcom Friends en daarnaast How I met my Mother en het nieuwste seizoen van Modern Family behoren tot de meest bekeken programma’s op Comedy Central. De best bekeken uitzending binnen deze doelgroep was de baanbrekende Roast van Giel Beelen met een marktaandeel van maar liefst twintig procent.
Brandeli kanalen groeien verder
Het succes van Comedy Central en ook de andere Viacom kanalen Nickelodeon en Spike blijkt ook uit de marktaandelen die exploitant BrandDeli registreert. Voor zes zenders uit het BrandDeli-zenders was 2017 een recordjaar: 24Kitchen, BBC First, Comedy Central, FOX Sports, ID en Spike behaalden afgelopen jaar het hoogste 20 - 49 marktaandeel ooit. Kidszender Nickelodeon behield de marktleiderspositie met een marktaandeel van gemiddeld 18,0% in de jonge doelgroep 6-12 jaar.
nou spike en fox en bbc first vind ik goed