09-01-2018, 21:51
Uit onderzoek van NRC Handelsblad blijkt dat de verplichting toestemming te geven voor het doorspelen van privacygevoelige gegevens aan advertentienetwerken na de update van de app van NPO Start in december is toegevoegd. NPO Start is de gratis online tv-dienst van de Nederlandse publieke omroep (NPO) waarmee naar eerder uitgezonden tv-programma’s gekeken kan worden. Wel moet verplicht naar reclame gekeken worden. NPO Start is de nieuwe naam voor de tv-dienst die eerder onder de naam Uitzending Gemist werd aangeboden.
Verbetering
NPO werkt volgens eigen zeggen aan een nieuwe update van de app. Hierin wordt het voor gebruikers mogelijk zelf te kiezen of gegevens aan advertentienetwerken wordt doorgespeeld. Via deze mogelijkheid wordt een gerichte reclame aan de gebruiker gekoppeld. Dit wordt ook wel programmatic advertising genoemd. Deze update is echter ingewikkeld en NPO zegt hiervoor meer tijd nodig te hebben. Het doel is de nieuwe update voor 25 mei uit te brengen.
Verbetering
NPO werkt volgens eigen zeggen aan een nieuwe update van de app. Hierin wordt het voor gebruikers mogelijk zelf te kiezen of gegevens aan advertentienetwerken wordt doorgespeeld. Via deze mogelijkheid wordt een gerichte reclame aan de gebruiker gekoppeld. Dit wordt ook wel programmatic advertising genoemd. Deze update is echter ingewikkeld en NPO zegt hiervoor meer tijd nodig te hebben. Het doel is de nieuwe update voor 25 mei uit te brengen.