10-01-2018, 02:07
Voor de Belgische telecomaanbieder Proximus is het nieuwe jaar niet heel goed begonnen. De aanbieder van telefonie, digitale tv en internet kampt al een etmaal met forse storingen.
Proximus, de opvolger van Belgacom, biedt in heel België digitale diensten aan via glasvezel en via DSL netwerken. Een grote stroomstoring in het datacenter van het bedrijf legde maandagavond het internet in een groot deel van Vlaanderen plat. Ook digitale televisie viel uit. Na het heropstarten van alle systemen blijkt een kettingreactie van andere problemen veel klanten te treffen waardoor zij moeilijk verbinding krijgen. Duizenden klanten van het bedrijf zijn al getroffen en veel van hen vragen om een schadevergoeding. Als compensatie worden alle betaalzenders van Proximus twee weken lang opengezet voor alle klanten van het bedrijf. In België is nog geen wet voor verplichte compensatie, maar hieraan werkt de huidige regering intussen wel.
Proximus, de opvolger van Belgacom, biedt in heel België digitale diensten aan via glasvezel en via DSL netwerken. Een grote stroomstoring in het datacenter van het bedrijf legde maandagavond het internet in een groot deel van Vlaanderen plat. Ook digitale televisie viel uit. Na het heropstarten van alle systemen blijkt een kettingreactie van andere problemen veel klanten te treffen waardoor zij moeilijk verbinding krijgen. Duizenden klanten van het bedrijf zijn al getroffen en veel van hen vragen om een schadevergoeding. Als compensatie worden alle betaalzenders van Proximus twee weken lang opengezet voor alle klanten van het bedrijf. In België is nog geen wet voor verplichte compensatie, maar hieraan werkt de huidige regering intussen wel.