10-08-2018, 14:19
Disney wil zijn eigen streamingdienst ergens aan het einde van 2019 live zetten. Dat zegt de ceo van het bedrijf tegen investeerders. Of de dienst dan ook wereldwijd beschikbaar komt, is nog niet bekend. In de VS overweegt Disney de dienst te bundelen met Hulu en ESPN.
Bij een teleconferentie over de kwartaalcijfers zegt Disney-ceo Bob Iger dat het bedrijf op schema ligt om de dienst eind volgend jaar uit te brengen. Misschien gaat het in eerste instantie alleen om een release in de VS.
Iger benadrukt nogmaals dat de dienst goedkoper zal zijn dan Netflix, omdat er minder inhoud op zal staan. Naast Disney-films en -series zal de dienst onder andere Marvel-, Star Wars- en Pixar-films bevatten. Ook wordt met een budget van honderd miljoen dollar gewerkt aan een Star Wars-serie van tien afleveringen. Die serie zal exclusief te zien zijn op het nieuwe videoplatform. Uiteindelijk gaat ook National Geographic bijdragen aan inhoud voor de streamingdienst, zegt Iger.
De Disney-ceo geeft aan dat het bedrijf overweegt om klanten in ruil voor korting toegang te geven tot de nieuwe Disney-dienst, Netflix-concurrent Hulu en ESPN+, de streamingdienst van de gelijknamige sportzender. Wel wil het bedrijf de diensten gescheiden houden, zodat klanten kunnen kiezen wat ze afnemen. Hulu is vooral gericht op volwassenen en de Disney-dienst moet geschikt zijn voor de hele familie. Disney is de eigenaar van sportzender ESPN en is bezig met de overname van 21th Century Fox. Als die overname wordt afgerond, krijgt Disney zestig procent van Hulu in handen.
Bij de aankondiging van zijn nieuwe streamingdienst heeft Disney vorig jaar aangegeven zijn films en series in 2019 van Netflix te halen. In eerste instantie gebeurt dat in de Verenigde Staten. Misschien gebeurt op een later moment hetzelfde in de Benelux, als de dienst van Disney hier uitkomt.
Bij een teleconferentie over de kwartaalcijfers zegt Disney-ceo Bob Iger dat het bedrijf op schema ligt om de dienst eind volgend jaar uit te brengen. Misschien gaat het in eerste instantie alleen om een release in de VS.
Iger benadrukt nogmaals dat de dienst goedkoper zal zijn dan Netflix, omdat er minder inhoud op zal staan. Naast Disney-films en -series zal de dienst onder andere Marvel-, Star Wars- en Pixar-films bevatten. Ook wordt met een budget van honderd miljoen dollar gewerkt aan een Star Wars-serie van tien afleveringen. Die serie zal exclusief te zien zijn op het nieuwe videoplatform. Uiteindelijk gaat ook National Geographic bijdragen aan inhoud voor de streamingdienst, zegt Iger.
De Disney-ceo geeft aan dat het bedrijf overweegt om klanten in ruil voor korting toegang te geven tot de nieuwe Disney-dienst, Netflix-concurrent Hulu en ESPN+, de streamingdienst van de gelijknamige sportzender. Wel wil het bedrijf de diensten gescheiden houden, zodat klanten kunnen kiezen wat ze afnemen. Hulu is vooral gericht op volwassenen en de Disney-dienst moet geschikt zijn voor de hele familie. Disney is de eigenaar van sportzender ESPN en is bezig met de overname van 21th Century Fox. Als die overname wordt afgerond, krijgt Disney zestig procent van Hulu in handen.
Bij de aankondiging van zijn nieuwe streamingdienst heeft Disney vorig jaar aangegeven zijn films en series in 2019 van Netflix te halen. In eerste instantie gebeurt dat in de Verenigde Staten. Misschien gebeurt op een later moment hetzelfde in de Benelux, als de dienst van Disney hier uitkomt.