11-08-2018, 13:37
De Belgische mvno Mobile Vikings heeft al wekenlang een achterstand bij het verwerken van klachten van klanten door problemen die ontstonden toen het bedrijf eind juni naar andere netwerk- en administratiesystemen overstapte.
Bij een blik op de tijdlijn van het Twitter-account van Mobile Vikings is te zien dat de supportdesk al sinds eind juni te maken heeft met een groot aantal klachten van klanten en regelmatig verontschuldigt het bedrijf zich voor de late beantwoording. Daarbij verwijst Mobile Vikings meerdere keren naar een systeemupdate van 24 juni.
Sindsdien klagen klanten onder andere over onterecht verstuurde meldingen dat databundels opgebruikt zijn, het niet kunnen wisselen van tarieven en ontbrekende opties bij overzichten op de site, zoals facturen die niet zichtbaar zijn.
Navraag door DataNews leert dat de overschakeling van systeem te maken heeft met de door Mobile Vikings aangekondigde omschakeling van light mvno naar een full mvno. Voor deze overstap is een flinke aanpassing aan de infrastructuur nodig.
Zo stapt het bedrijf over van zijn zelfgebouwde business support system naar dat van een partnerbedrijf. Dit systeem handelt administratieve taken af. Daarnaast schakelt Mobile Vikings over van het operational support system van Telenet, naar dat van de genoemde partner. Dit systeem is voor de verbinding met netwerken en door dit via een partner onder eigen beheer onder te brengen kan de mvno overstappen naar het netwerk van Orange, zoals in mei aangekondigd.
Bij een blik op de tijdlijn van het Twitter-account van Mobile Vikings is te zien dat de supportdesk al sinds eind juni te maken heeft met een groot aantal klachten van klanten en regelmatig verontschuldigt het bedrijf zich voor de late beantwoording. Daarbij verwijst Mobile Vikings meerdere keren naar een systeemupdate van 24 juni.
Sindsdien klagen klanten onder andere over onterecht verstuurde meldingen dat databundels opgebruikt zijn, het niet kunnen wisselen van tarieven en ontbrekende opties bij overzichten op de site, zoals facturen die niet zichtbaar zijn.
Navraag door DataNews leert dat de overschakeling van systeem te maken heeft met de door Mobile Vikings aangekondigde omschakeling van light mvno naar een full mvno. Voor deze overstap is een flinke aanpassing aan de infrastructuur nodig.
Zo stapt het bedrijf over van zijn zelfgebouwde business support system naar dat van een partnerbedrijf. Dit systeem handelt administratieve taken af. Daarnaast schakelt Mobile Vikings over van het operational support system van Telenet, naar dat van de genoemde partner. Dit systeem is voor de verbinding met netwerken en door dit via een partner onder eigen beheer onder te brengen kan de mvno overstappen naar het netwerk van Orange, zoals in mei aangekondigd.