25-10-2019, 17:34
Proximus meldt groei in het aantal klanten in internet, tv en mobiele postpaid, in het derde kwartaal van 2019. Op de zakelijke markt daalde de omzet, maar groeide het aantal mobiele klanten en bleef het aantal vaste aansluitingen stabiel. De groep herhaalt de vooruitzichten voor het hele fiscale jaar en keert op 6 december een dividend uit van EUR 0,50 per aandeel.
De onderliggende omzet van de groep kwam op EUR 1,415 miljard, tegen EUR 1,44 miljard een jaar geleden. De totale omzet uit telecomdiensten bedroeg EUR 782 miljoen (-2,0%). De groeps-ebitda was EUR 477 miljoen.
Mede door kostenbesparingen van 2,9 procent en operationele efficiëntieslagen als gevolg van digitalisering groeide de ebitda op de thuismarkten in het derde kwartaal met 0,4 procent, bij een marge van 40,2 procent. Proximus rolt FTTH uit in twaalf steden en heeft een derde aannemer gecontracteerd om sneller te kunnen aanleggen.
Groei in vast internet, tv
Het aantal vaste lijnen aan het eind van het derde kwartaal bedroeg 2.079.000, een groei van 8.000 internetverbindingen. Tv groeide naar 1.635.000 klanten, +1,9 procent op jaarbasis. Vaste telefonie daalde met 5,2 procent tot 2,44 miljoen.
Proximus heeft 4.088.000 postpaid mobiele aansluitingen en 742.000 prepaid. Eind september 2019 telde de operator1.104.000 convergente gezinnen en kleine ondernemingen, waardoor de convergentieratio steeg tot 59,6 procent.
De onderliggende omzet van de groep kwam op EUR 1,415 miljard, tegen EUR 1,44 miljard een jaar geleden. De totale omzet uit telecomdiensten bedroeg EUR 782 miljoen (-2,0%). De groeps-ebitda was EUR 477 miljoen.
Mede door kostenbesparingen van 2,9 procent en operationele efficiëntieslagen als gevolg van digitalisering groeide de ebitda op de thuismarkten in het derde kwartaal met 0,4 procent, bij een marge van 40,2 procent. Proximus rolt FTTH uit in twaalf steden en heeft een derde aannemer gecontracteerd om sneller te kunnen aanleggen.
Groei in vast internet, tv
Het aantal vaste lijnen aan het eind van het derde kwartaal bedroeg 2.079.000, een groei van 8.000 internetverbindingen. Tv groeide naar 1.635.000 klanten, +1,9 procent op jaarbasis. Vaste telefonie daalde met 5,2 procent tot 2,44 miljoen.
Proximus heeft 4.088.000 postpaid mobiele aansluitingen en 742.000 prepaid. Eind september 2019 telde de operator1.104.000 convergente gezinnen en kleine ondernemingen, waardoor de convergentieratio steeg tot 59,6 procent.