Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Beste streamings diensten belgie
Ik heb is geinformeerd voor VTM GO, daar wordt geen content gestreamd in Dolby Digital 5.1 nu vraag ik mij of of dit normaal is voor het huidig digitaal tijdperk dat men überhaupt geen content uitzend in Dolby digital 5.1.
Dit kwam door weer zo'n absurde situatie dat je alleen in België kan meemaken.
In het mooie Playmore Pakket was ik bij nieuw het tweede seizoen begonnen van Siren.
Ik weet dat met daar seizoen 1 was begonnen dus ik vroeg mij af waarom seizoen 1 er niet bij stond.
Typisch Telenet niemand die daar maar iets van afweet.
Dan heeft iemand mij laten weten dat Siren is overgenomen door VTM en op VTM GO staat.
Ik vond het al heel raar dat iemand al de rechten bij Playmore heeft overgenomen.
Ik heb nog nooit zolang een reeks loopt bij Playmore door een andere zender is overgenomen.
Bij Telenet zei men zelfs seizoen zal er wel terug mee opstaan als seizoen 3 uitkomt in 2020.
Dat niemand bij Telenet daar een fatsoenlijk antwoordt op weet vind ik ronduit schandalig ik vraag mij acht af hoe men bij Telenet personeel aanwerft zeker op gebied van tv dan lijkt het mij toch een beetje normaal dat je u wat terecht kent in dit wereldje.

Niemand die wist dat seizoen 1 op VTM GO stond. Maar dan ben ik eens gaan informeren over de audio want op Playmore staat Siren perfect minstens in Dolby Digital 5.1 iets dat men bij VTM totaal niet kent. Wat voor een klucht is mij dat zeg. Playmore geeft uitstekend veel series door en na veel klagen hebben ze eindelijk dit ook op Dolby Digital 5.1 gezet. Maar het blijft allemaal heel raar.
Sommig series staan er met alle seizoenen erop andere weer slechts het laatste seizoen.
Als je dan bij Telenet iets over vraagt dat krijg je met veel moeite antwoordt meestal standaard antwoordt dat dit met licenties te maken heeft.
Als men een licentie heeft voor een serie blijft dit altijd bij Playmore.
Buiten dit geval van Siren heb ik nog nooit een serie zien veranderen bij Playmore.
Dan moet je toch alle seizoenen erop kunnen zetten als je de rechten van een serie hebt.
Ik heb wel eens jaren gelden vast gesteld en ook dat stond ook nergens vermeld, ik was die reeks elke week aan't volgen maar tijdens een volgende seizoen had ik eens achterstand en ik zag dat die aflevering na enkele weken al terug verdwenen was dus die serie met volledig jaargang blijf geen half jaar erop dat waren dan max 5 aflevering die een na een verder onmiddellijk na enkele weken verdwenen.
Dat is nog altijd het geval voor American Horror Story en tevens voor de prachtige serie Power? Onbegrijpelijk dat zulke series niet erop blijven in zijn geheel een half jaar zoals alle andere series als er een nieuw seizoen start komt alleen dat laatste seizoen erop van de vorige seizoenen komt daar niets van terug.
Dat betekent als je dat eens niet hebt kunnen volgens sta je daar als een onnozelaar dat is toch überhaupt geen serivce voor de klant. Dan komen zoals altijd met van die belachelijke antwoorden dat heeft allemaal met licenties te maken. Jongens toch, al een geluk dat die series nog op blu-ray verkrijgbaar zijn. Spijtig dat niet alle goede series uitkomen in blu-ray dan had ik al lang al die streaming diensten opgezegd en alle films en series alleen op blu-ray bekeken by the way tevens nog altijd de beste beeld en geluidsbelevenis die men kan krijgen.
Daarom dat ik eens gevraagd heb of die bitrate hier in België eens naar boven gaat in die apenland want blu-ray blijft nog altijd veel te duur zodat het nooit heeft aangeslagen en productiemaatschappijen willen ook al geen kosten maken om nog blu-ray te produceren dus willen ze dat ineens op de streaming markt gooien dus ik hoop met de komst van verder streamers dat die birate serieus de hoogte in gaat want ik lees dat er altijd maar zware glasvezelkabels worden aangelegd tussen de VS en Europa dat eens een samenwerking was met google en Microsoft met de bedoeling ook in Europa met internet af te komen zodat we in België eindelijk eens goedkoper internet kunnen krijgen,
wij blijven veruit de duurste in Europa, dan lees ik achteraf dat Microsoft die glasvezelkabels alleen wil gebruiken voor hun Cloud diensten. Toch ook weer zeer spijtig dat er geen verdere nieuwe goedkopere internet aanbieders bijkomen in België want als die streaming diensten een bitrate omhoog kunnen krijgen om in dezelfde bitrate lees dezelfde kwaliteit te kunnen streamen als die van een blu-ray dat op 30 Mbit/s en 4K blu-ray 50 Mbit/s ligt dan zou de toekomst mooi zijn dat wij niet afhankelijk moeten zijn op die dure fysieke schijven vooral 4K blu-ray heeft een belachelijk dure marktstrategie, dan is er al zoveel afzetproblemen met blu-ray maken, zo 4K dan weer belachelijk duur om bij die aankoop een gewone blu-ray erbij te geven maar als ik een 4K blu-ray wil kopen wat ben ik dan met een gewone blu-ray toch helemaal niets, echt zeer bizarre marktstrategie...Dan zijn er nog altijd veel 4K blu-ray's die maar 2K upgrade hebben en zelden native 4K zijn alhoewel de meeste films met minimum 4K camera's worden gefilmd vooral met het Duitse merk Arri.
Prachtige camera's heeft die firma die in 2017 100 jaar werd. Je moet eens die site bezoeken daar hebben ze wegens dat 100 jaar bestaan een 100 jaar timeline op een prachtige manier voorgesteld met beeldmateriaal jaar per jaar!
Die in het Berlaymontgebouw zouden zich niet moeten laten beinvloeden door die machtige lobbyisten en die licenties als we dan toch in de EU leven ineens voor heel de EU geven en niet land per land dat gaat volledig in strijd met de EU richtlijnen maar ja niets voor niets dat Brussel vol zit met enkele duizenden lobbyisten die proberen die bevoegde personen die daar zitten in hun ultramoderne bureau's en firmawagen en chauffeur en heel de dag bezoek krijgen door die lobbyisten.
Antwoord

Berichten in dit topic
Beste streamings diensten belgie - door natte - 11-06-2019, 16:54
RE: Beste streamings diensten belgie - door natte - 12-06-2019, 07:22
RE: Beste streamings diensten belgie - door natte - 12-06-2019, 18:35
RE: Beste streamings diensten belgie - door Frimout1969 - 24-11-2019, 00:31