30-10-2013, 12:20
Liberty Global, de Amerikaanse kabelmaatschappij en tevens meerderheidsaandeelhouder van Telenet, verkoopt al zijn internationale themazenders voor 1 miljard dollar, ongeveer 750 miljoen euro, aan de concurrent AMC Networks.
De themazenders MGM Channel en Outdoor Channel zitten samen onder de noemer Chellomedia. In 138 landen kunnen ze bekeken worden door meer dan 390 miljoen gezinnen, klinkt het in een persbericht. De activiteiten die nu verkocht worden waren het voorbije jaar tot eind juni goed voor een omzet van zo'n 350 miljoen euro.
Bij Liberty Global zegt men dat de transactie hun activiteiten vereenvoudigt en het laat hen ook toe om te focussen op hun kernmarkten en op meer strategische programmatie-opportuniteiten.
De Nederlandse betaalkanalen Film1 en Sport1, die tot Chellomedia behoren worden door het kabelbedrijf wel behouden. In augustus bracht Liberty Global een bod uit op de Nederlandse kabelaar Ziggo. Die toenaderingspoging werd toen echter afgewezen door Ziggo.
De verkoop van de themazenders zal naar verluid in het eerste kwartaal van 2014 afgerond worden.
Bron: hln.be
De themazenders MGM Channel en Outdoor Channel zitten samen onder de noemer Chellomedia. In 138 landen kunnen ze bekeken worden door meer dan 390 miljoen gezinnen, klinkt het in een persbericht. De activiteiten die nu verkocht worden waren het voorbije jaar tot eind juni goed voor een omzet van zo'n 350 miljoen euro.
Bij Liberty Global zegt men dat de transactie hun activiteiten vereenvoudigt en het laat hen ook toe om te focussen op hun kernmarkten en op meer strategische programmatie-opportuniteiten.
De Nederlandse betaalkanalen Film1 en Sport1, die tot Chellomedia behoren worden door het kabelbedrijf wel behouden. In augustus bracht Liberty Global een bod uit op de Nederlandse kabelaar Ziggo. Die toenaderingspoging werd toen echter afgewezen door Ziggo.
De verkoop van de themazenders zal naar verluid in het eerste kwartaal van 2014 afgerond worden.
Bron: hln.be