01-11-2013, 04:45
(30-10-2013, 12:20)master-magic schreef: Liberty Global, de Amerikaanse kabelmaatschappij en tevens meerderheidsaandeelhouder van Telenet, verkoopt al zijn internationale themazenders voor 1 miljard dollar, ongeveer 750 miljoen euro, aan de concurrent AMC Networks.
De themazenders MGM Channel en Outdoor Channel zitten samen onder de noemer Chellomedia. In 138 landen kunnen ze bekeken worden door meer dan 390 miljoen gezinnen, klinkt het in een persbericht. De activiteiten die nu verkocht worden waren het voorbije jaar tot eind juni goed voor een omzet van zo'n 350 miljoen euro.
Bij Liberty Global zegt men dat de transactie hun activiteiten vereenvoudigt en het laat hen ook toe om te focussen op hun kernmarkten en op meer strategische programmatie-opportuniteiten.
De Nederlandse betaalkanalen Film1 en Sport1, die tot Chellomedia behoren worden door het kabelbedrijf wel behouden. In augustus bracht Liberty Global een bod uit op de Nederlandse kabelaar Ziggo. Die toenaderingspoging werd toen echter afgewezen door Ziggo.
De verkoop van de themazenders zal naar verluid in het eerste kwartaal van 2014 afgerond worden.
Bron: hln.be
Liberty Global maakte niet bekend welke arrangementen de groep eventueel nog bijkomend heeft gesloten met AMC Networks in het kader van deze transactie.
Verwacht mag worden dat de groeiende concentratie in de contentwereld de concurrentie om content door Netflix en anderen nog zal versterken – en dus de prijzen van content zal verhogen.
staat bij datanews.be
maar AMC Networks is ook eigenaar van IFC Films,
dat op zijn beurt films aan netflix (verhuurt of verkoopt, of hoe je het noemt), staat op hun website letterlijk : Watch IFC Films Instantly on Netflix,
zich wapenen tegen de concurentie, en wat men nu bijkomend heeft bedisseld zullen ze wel niet zeggen
(01-11-2013, 04:45)zorro123 schreef: Liberty Global maakte niet bekend welke arrangementen de groep eventueel nog bijkomend heeft gesloten met AMC Networks in het kader van deze transactie.
Verwacht mag worden dat de groeiende concentratie in de contentwereld de concurrentie om content door Netflix en anderen nog zal versterken – en dus de prijzen van content zal verhogen.
staat bij datanews.be
maar AMC Networks is ook eigenaar van IFC Films,
dat op zijn beurt films aan netflix (verhuurt of verkoopt, of hoe je het noemt), staat op hun website letterlijk : Watch IFC Films Instantly on Netflix,
zich wapenen tegen de concurentie, en wat men nu bijkomend heeft bedisseld zullen ze wel niet zeggen
alleen als je de ondertitteling bekijkt bij Netflix ziet,
lijkt wel op die experimentele ondertitteling van youtube,
waar je krom mee lacht want soms vertalen ze iets wat niet eens gezegd wordt,
en wat ze dan schrijven, in gebrekkelijk nederlands soms