Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eén Vlaming op twee spoelt reclame door
#1
Het kijkgedrag in Vlaanderen is de jongste jaren sterk veranderd. Uit een jaarlijkse doorlichting van het mediagebruik van de Vlaming blijkt dat amper iets meer dan de helft van de Vlamingen nog live naar een programma kijkt, en de helft reclame op tv doorspoelt.
De onderzoekers ondervroegen tussen april en september 3.500 Vlamingen. Slechts 56 procent zegt dat ze nog dagelijks live naar televisie kijken, veel minder dan de 71 procent van een jaar geleden.

Exact de helft van de ondervraagden spoelt dagelijks reclame door. Dat aantal stijgt amper in vergelijking met vorig jaar maar de kijker blijven gehecht aan die mogelijkheid.
Mocht doorspoelen in de toekomst betalend worden, dan zou 33,5 procent van de Vlamingen wel bereid zijn om iets te betalen. 46 procent van ondervraagden zou dan weer niet meer doorspoelen en dus naar reclame kijken. Die cijfers zullen de zenders zeker aanzetten om hun plannen door te duwen om doorspoelen betalend te maken.
Nog een opmerkelijke vaststelling: het internet wordt steeds belangrijker als bron van nieuws. Na radio en televisie zijn websites nu de derde belangrijkste bron van nieuws. Zo gebruikt 43 procent van de Vlamingen dagelijks een nieuwssite. De kranten komen nu op de vierde plaats. Bij jongeren tussen 15 en 19 zijn sociale media de voornaamste nieuwsbron.
Antwoord


Berichten in dit topic
Eén Vlaming op twee spoelt reclame door - door zorro123 - 17-12-2013, 18:32
RE: Eén Vlaming op twee spoelt reclame door - door tarzan - 20-12-2013, 19:31