23-10-2012, 15:29
(23-10-2012, 02:52)guyke schreef:(23-10-2012, 00:22)master-magic schreef:(22-10-2012, 22:46)Dimira schreef: Als ik eerlijk moet zijn of ligt het aan mijn ogen of aan mijn televisie toestel maar ik let er niet op naar welke zender ik zie of het nu HD of sd is.Natuurlijk zal ik als van de zender de HD versie bestaat zal ik deze kiezen.Maar als ik bv tussen een programma moet kiezen en ze spelen bv een goede film op een SD zender en een minder goede op een HD dan kies ik voor de SD versie.Want ik vind dat er niet veel verschil is tussen SD en HD van beeld kwalitet op mijn televisie.Julie zullun weer zeggen dat kan niet.Dan zal ik goede ogen hebben een goede tv en een goede kabel.
Dit geef ik graag toe daarom zou ik ook graag
ligt ook soms aan het beeldmateriaal,
heb zo maandagmiddag eens gekeken op Universal HD op satelliet,
een HD zender van het sky uk pakket,
en dat zat aan een bitrate van rond de 16000 kb/s,
wat een mooi beeld geeft normaal,
maar er speelde toen net Monk,
en die serie was heel erg korrelig,
als je dan de reclame zag die er tussen kwam dan zag je perfect beeld.
Ik kijk alleen nog naar HD zenders en ook daar kan er enorm veel verschil inzitten ,zodat ik me soms de vraag stel of het wel HD is.
PS: VTM heeft dan (volgens mij) weer beter beeld in HD dan één.
Dit geef ik graag toe daarom dat ik ook graag terug naar satelliet wil gaan omdat je dan beter beeld hebt.Maar ik ik denk dat b.v. bij telenet het verschil tussen SD en HD bij veel zenders te verwaarlozen is.Hoe dit komt weet ik niet,is dit misschien omdat die zo gezegde HD op niets trekt.