17-01-2014, 04:20
Kijkcijfers: finale Miss België lokt maar 3900 kijkers
Op VTM werd 'Miss België' op zijn toppunt 900.000 maal bekeken. Maar tijdens deze editie waren er maar 3.900 fans die zaterdagavond keken. De verhuizing naar Studio 100 TV was geen succes.
107.000 zappers passeerden het programma. Op Twitter werd er wel veel aandacht gegeven aan de WOI-flater van Cindy Sabbe en aan het badpakkendefilé.
Organisator Darline Devos ontkent de dalende populariteit: ze merkt dat mensen wel geïnteresseerd zijn in de show. Zeker flaters zoals die van WOI veroorzaken veel reacties, zelfs enkele dagen na de show.
Door de dalende kijkcijfers is de samenwerking met Studio 100 nog niet verzekerd, maar de locatie in het Plopsa Theater blijft dezelfde. Het was volgens Devos een fijne samenwerking met Studio 100, maar ze zoekt naar de volgende jaren toe toch een nationale zender.
Devos relativeert dat het publiek te laat werd geïnformeerd over de uitzending op Studio 100 TV, de beslissing zelf werd een maand eerder gemaakt. Ze blijft optimistisch en gelooft dat Laurence, de pas verkozen Miss België, meermaals in de media zal opduiken, waardoor ook de populariteit van het programma zal stijgen.
Op VTM werd 'Miss België' op zijn toppunt 900.000 maal bekeken. Maar tijdens deze editie waren er maar 3.900 fans die zaterdagavond keken. De verhuizing naar Studio 100 TV was geen succes.
107.000 zappers passeerden het programma. Op Twitter werd er wel veel aandacht gegeven aan de WOI-flater van Cindy Sabbe en aan het badpakkendefilé.
Organisator Darline Devos ontkent de dalende populariteit: ze merkt dat mensen wel geïnteresseerd zijn in de show. Zeker flaters zoals die van WOI veroorzaken veel reacties, zelfs enkele dagen na de show.
Door de dalende kijkcijfers is de samenwerking met Studio 100 nog niet verzekerd, maar de locatie in het Plopsa Theater blijft dezelfde. Het was volgens Devos een fijne samenwerking met Studio 100, maar ze zoekt naar de volgende jaren toe toch een nationale zender.
Devos relativeert dat het publiek te laat werd geïnformeerd over de uitzending op Studio 100 TV, de beslissing zelf werd een maand eerder gemaakt. Ze blijft optimistisch en gelooft dat Laurence, de pas verkozen Miss België, meermaals in de media zal opduiken, waardoor ook de populariteit van het programma zal stijgen.