Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Telenet gaat Indi opgeven
#15
En het antwoord is:

Betreft: Uw melding i.v.m. Telenet
Geachte heer,
Ik heb uw melding, daterende van 05/11/2012, in goede orde ontvangen en aandachtig
gelezen.
Ik dien er echter uw aandacht op te vestigen dat de Algemene Directie Controle en
Bemiddeling ( ADCB ) enkel strafrechterlijk kan optreden in het kader van het toezicht op
de economische reglementering, waarvoor zij bevoegd is. Geschillen van louter
burgerlijke aard, zoals inzake facturatie, … net als feitenkwesties, behoren niet tot deze
economische materie. Dergelijke geschillen behoren tot het bevoegdheidsdomein van de
burgerlijke hoven en rechtbanken.
Echter, elke klant die ontevreden is over zijn telecomoperator kan de Ombudsdienst voor
Telecommunicatie gratis vragen om tussen te komen. De ombudsman is bevoegd voor de
telecommunicatiesector. De ombudsdienst is sinds 15 juli 2007 ook bevoegd voor
televisie, door inwerkingtreding van artikel 18 van de wet van 15 mei 2007, op voorwaarde
dat het klachten betreft van eindgebruikers betreffende tussentijdse facturen, de
contractuele bepalingen of de algemene voorwaarden van de operator. De ombudsdienst
is wel een laatste toevlucht. Aangezien, deze dienst niet tot doel heeft om de plaats van
de klantendienst van de telecomoperatoren in te nemen, kan hij alleen optreden als een
klant geen bevredigende oplossing heeft kunnen bereiken naar aanleiding van zijn
contacten met zijn telecomaanbieder.
Alleen schriftelijke klachten worden in aanmerking genomen. Het is echter wel mogelijk
om u telefonisch tot de ombudsdienst te wenden op het nummer 02/ 223.09.09 om
optimaal op de hoogte te worden gebracht van uw rechten.
U kunt een klacht indienen bij de ombudsdienst voor de telecommunicatie: per e-mail naar
klachten@ombudsmantelecom.be; per gewone brief, ter attentie van de heer Luc
Tuerlinckx, ombudsdienst voor telecommunicatie, Barricadenplein 1 te 1000 Brussel; per
fax op het nummer 02/ 219.86.59; via indiening van de klacht in de kantoren van de
ombudsdienst tijdens de openingsuren (van 9.00 tot 12.00 uur en van 13.30 tot 16.00 uur)
en door het invullen van de formulieren beschikbaar op de website
Antwoord


Berichten in dit topic
Telenet gaat Indi opgeven - door master-magic - 23-10-2012, 13:26
RE: Telenet gaat Indi opgeven - door Jak - 24-10-2012, 18:23
RE: Telenet gaat Indi opgeven - door master-magic - 24-10-2012, 22:26
RE: Telenet gaat Indi opgeven - door master-magic - 24-10-2012, 22:48
RE: Telenet gaat Indi opgeven - door master-magic - 24-10-2012, 23:13
RE: Telenet gaat Indi opgeven - door master-magic - 24-10-2012, 23:47
RE: Telenet gaat Indi opgeven - door natte - 25-10-2012, 19:38
RE: Telenet gaat Indi opgeven - door master-magic - 26-10-2012, 00:17
RE: Telenet gaat Indi opgeven - door Eburoon - 07-11-2012, 01:13
RE: Telenet gaat Indi opgeven - door master-magic - 07-11-2012, 07:10
RE: Telenet gaat Indi opgeven - door Dimira - 07-11-2012, 12:07
RE: Telenet gaat Indi opgeven - door Eburoon - 13-11-2012, 00:05
RE: Telenet gaat Indi opgeven - door Eburoon - 25-10-2012, 23:06
RE: Telenet gaat Indi opgeven - door Dimira - 13-11-2012, 12:54
RE: Telenet gaat Indi opgeven - door Eburoon - 13-11-2012, 15:44
RE: Telenet gaat Indi opgeven - door Eburoon - 16-11-2012, 14:40
RE: Telenet gaat Indi opgeven - door Dimira - 16-11-2012, 15:02
RE: Telenet gaat Indi opgeven - door Eburoon - 23-11-2012, 15:04
RE: Telenet gaat Indi opgeven - door Dimira - 26-11-2012, 15:20
RE: Telenet gaat Indi opgeven - door Eburoon - 26-11-2012, 22:30
RE: Telenet gaat Indi opgeven - door Eburoon - 30-11-2012, 22:31
RE: Telenet gaat Indi opgeven - door natte - 02-12-2012, 10:43
RE: Telenet gaat Indi opgeven - door Eburoon - 03-12-2012, 18:15
RE: Telenet gaat Indi opgeven - door chukky2 - 26-11-2012, 13:28
RE: Telenet gaat Indi opgeven - door Dimira - 27-11-2012, 05:56
RE: Telenet gaat Indi opgeven - door Dimira - 02-12-2012, 12:10
RE: Telenet gaat Indi opgeven - door master-magic - 02-12-2012, 13:45