10-07-2014, 21:57
FreedomPop – de snelst groeiende Amerikaanse mobiele-dienstenonderneming die gratis spraak, sms en data aanbiedt – en BASE Company, de Belgische dochteronderneming van de Nederlandse mobiele-telecommunicatieonderneming KPN, hebben vandaag aangekondigd dat ze een commercieel akkoord hebben ondertekend. Met dat akkoord gaan ze een partnerschap aan dat het revolutionaire businessmodel van FreedomPop in België moet introduceren. Zo wil FreedomPop een Mobile Virtual Network Operator (MVNO) worden, die zijn eigen producten en diensten aanbiedt via het netwerk van BASE Company.
“We hebben bewezen dat een freemium-model economisch een goede zaak is voor onze onderneming, voor onze partners die het netwerk uitbaten en, belangrijker nog, voor de klant”, zegt Steven Sesar, medeoprichter en COO van FreedomPop. “De interesse van klanten uit de hele wereld was overweldigend. Dankzij internationale carriers zoals BASE Company kunnen we met deze eerste overeenkomst in België nu ook onze blik richten op Europa.”
“We verwelkomen deze nieuwe MVNO-partner met open armen”, zegt Jos Donvil, CEO van BASE Company. BASE Company was de eerste Belgische operator die zijn netwerk openstelde voor een Mobile Virtual Network Operator (MVNO) en is op dit moment leider op de Belgische wholesale-markt. “We stellen innovatieve businessmodellen ter beschikking van onze klanten op ons mobiele netwerk en dat is een essentieel onderdeel van de wholesale-strategie van BASE Company. FreedomPop is, net als wij, een challenger, en staat voor het soort innovatieve dienstenmodel dat zowel groei als waarde zal genereren.”
Via het partnerschap zal FreedomPop mobiele plannen op basis van simkaarten aanbieden. Zo kunnen de Belgische consumenten geld uitsparen in vergelijking met hun bestaande mobiele plannen. De dienst zal de gebruikers elke maand een basishoeveelheid bijkomende data, spraak en sms’en aanbieden, gekoppeld aan een reeks diensten met toegevoegde waarde en bijkomende goedkope opties voor grotere gebruikers. FreedomPop zal niet alleen internationale simkaarten aanbieden aan inwoners van België, maar ook aan Amerikaanse gebruikers die van plan zijn naar het buitenland te reizen en daar gebruik willen maken van FreedomPop, zoals in België.
http://www.freedompop.com/
“We hebben bewezen dat een freemium-model economisch een goede zaak is voor onze onderneming, voor onze partners die het netwerk uitbaten en, belangrijker nog, voor de klant”, zegt Steven Sesar, medeoprichter en COO van FreedomPop. “De interesse van klanten uit de hele wereld was overweldigend. Dankzij internationale carriers zoals BASE Company kunnen we met deze eerste overeenkomst in België nu ook onze blik richten op Europa.”
“We verwelkomen deze nieuwe MVNO-partner met open armen”, zegt Jos Donvil, CEO van BASE Company. BASE Company was de eerste Belgische operator die zijn netwerk openstelde voor een Mobile Virtual Network Operator (MVNO) en is op dit moment leider op de Belgische wholesale-markt. “We stellen innovatieve businessmodellen ter beschikking van onze klanten op ons mobiele netwerk en dat is een essentieel onderdeel van de wholesale-strategie van BASE Company. FreedomPop is, net als wij, een challenger, en staat voor het soort innovatieve dienstenmodel dat zowel groei als waarde zal genereren.”
Via het partnerschap zal FreedomPop mobiele plannen op basis van simkaarten aanbieden. Zo kunnen de Belgische consumenten geld uitsparen in vergelijking met hun bestaande mobiele plannen. De dienst zal de gebruikers elke maand een basishoeveelheid bijkomende data, spraak en sms’en aanbieden, gekoppeld aan een reeks diensten met toegevoegde waarde en bijkomende goedkope opties voor grotere gebruikers. FreedomPop zal niet alleen internationale simkaarten aanbieden aan inwoners van België, maar ook aan Amerikaanse gebruikers die van plan zijn naar het buitenland te reizen en daar gebruik willen maken van FreedomPop, zoals in België.
http://www.freedompop.com/