28-07-2014, 21:05
Apple koopt dienst voor gepersonaliseerde playlists voor podcasts'
Apple koopt naar verluidt een dienst voor gepersonaliseerde playlists voor podcasts. Dat schrijft de doorgaans betrouwbare techsite Re/Code. Apple zou enkele tientallen miljoenen euro's overhebben voor de dienst, die moeite had om gebruikers te trekken.
De dienst, met als naam Swell Radio, is gericht op de Noord-Amerikaanse markt en schotelt gebruikers podcasts voor op basis van voorkeuren en welke podcasts gebruikers al hebben afgeluisterd. Volgens Re/Code wil Apple omgerekend 22 miljoen euro betalen voor Swell.
Als gevolg van de overname zal Swell de eigen apps onbruikbaar maken. De app is al uit voor iOS en verkeert voor Android in bèta. De app is volgens Re/Code nooit een succes geworden, ondanks dat investeerders er omgerekend miljoenen euro's in staken. De eigen promovideo toont vooral gebruik van de app in de auto, waar Swell voor gemaakt zou zijn.
Apple wil vermoedelijk met de mensen, technologie en interface van Swell zijn eigen podcast-app opfrissen. De eigen podcast-app van Apple is weinig populair en krijgt lage beoordelingen in de eigen App Store.
Apple koopt naar verluidt een dienst voor gepersonaliseerde playlists voor podcasts. Dat schrijft de doorgaans betrouwbare techsite Re/Code. Apple zou enkele tientallen miljoenen euro's overhebben voor de dienst, die moeite had om gebruikers te trekken.
De dienst, met als naam Swell Radio, is gericht op de Noord-Amerikaanse markt en schotelt gebruikers podcasts voor op basis van voorkeuren en welke podcasts gebruikers al hebben afgeluisterd. Volgens Re/Code wil Apple omgerekend 22 miljoen euro betalen voor Swell.
Als gevolg van de overname zal Swell de eigen apps onbruikbaar maken. De app is al uit voor iOS en verkeert voor Android in bèta. De app is volgens Re/Code nooit een succes geworden, ondanks dat investeerders er omgerekend miljoenen euro's in staken. De eigen promovideo toont vooral gebruik van de app in de auto, waar Swell voor gemaakt zou zijn.
Apple wil vermoedelijk met de mensen, technologie en interface van Swell zijn eigen podcast-app opfrissen. De eigen podcast-app van Apple is weinig populair en krijgt lage beoordelingen in de eigen App Store.