08-08-2014, 23:50
HBO: ‘Schrappen van window-beleid zorgt voor extra klanten’
De windows tussen vod en premiumkanalen moeten worden geschrapt. Dat stelt Jaap Bruijnen, general manager HBO Nederland.
Op deze manier zorg je volgens Bruijnen voor extra klanten.
Het ligt in de ambitie van de betaalzender HBO om het window-termijn te verkorten.
“Als ik even hardop denk: waarom laten we de periode tussen vod en premiumkanalen niet vervagen? Laat beide het product aanbieden en zo de strijd met elkaar aan gaan. Dat is een mooie manier om een deel van de consumenten die we als industrie zijn kwijtgeraakt bij het faillissement van fysieke spelers, weer terug te krijgen. Ik moet hierbij wel zeggen dat het over films gaat en niet over series. Dat is een ander verhaal.” Of deze ambitie realistisch is, weet Bruijnen niet. “Laten we er in de industrie in ieder geval met elkaar over praten.”
De windows tussen vod en premiumkanalen moeten worden geschrapt. Dat stelt Jaap Bruijnen, general manager HBO Nederland.
Op deze manier zorg je volgens Bruijnen voor extra klanten.
Het ligt in de ambitie van de betaalzender HBO om het window-termijn te verkorten.
“Als ik even hardop denk: waarom laten we de periode tussen vod en premiumkanalen niet vervagen? Laat beide het product aanbieden en zo de strijd met elkaar aan gaan. Dat is een mooie manier om een deel van de consumenten die we als industrie zijn kwijtgeraakt bij het faillissement van fysieke spelers, weer terug te krijgen. Ik moet hierbij wel zeggen dat het over films gaat en niet over series. Dat is een ander verhaal.” Of deze ambitie realistisch is, weet Bruijnen niet. “Laten we er in de industrie in ieder geval met elkaar over praten.”