weet waar aan je begint voor je een petitie tekent
#1
Lightbulb 
Man achter Telenet-protest moet kleine lettertjes van petitie aanpassen

Wie intekent op de actie ‘iklaatmenietpluimen.be’ stelt zijn gegevens beschikbaar voor andere bedrijven. Dat staat in de kleine lettertjes op de website. ‘Ik zal de algemene voorwaarden aanpassen’, zegt de initiatiefnemer.
Al meer dan 70.000 gebruikers steunen de actie ‘iklaatmenietpluimen.be’. Die moet Telenet ervan doen afzien de prijzen te verhogen vanaf volgend jaar.
Maar wie de petitie tekent, kan voor een verrassing komen te staan. Bij de algemene voorwaarden staat letterlijk: ‘De gebruiker kan zich, kosteloos en op verzoek, steeds verzetten tegen het gebruik van zijn gegevens voor direct marketing.’ Maar dan moet je dat dus eerst laten weten.

‘Toegegeven, ik heb die algemene voorwaarden snel in elkaar gestoken. Als deze regel voor verwarring zorgt, ga ik hem aanpassen’, zegt initiatiefnemer Kurt Buysse. ‘Ik benadruk dat er geen gegevens worden doorgespeeld aan derden of aan andere bedrijven voor direct marketing. Op de lijst hebben al veel mensen van Telenet, Mobistar en andere providers ingetekend, gewoon om mee te kunnen kijken wat ik communiceer naar de consumenten. Ik kan het dus niet maken om de mailgegevens door te spelen aan bedrijven. Dat zou het hele ini­tiatief onderuithalen.’
Opvallend: Buysse werkt zelf voor een bedrijf dat andere bedrijven helpt om via e-mail nieuwe klanten te bereiken en helpt omgaan met databanken. ‘Ik benadruk dit een privé-ini­tiatief is. Dit staat los van mijn professionele bezigheid.’
Het Nieuwsblad
Antwoord


Berichten in dit topic
weet waar aan je begint voor je een petitie tekent - door zorro123 - 18-12-2014, 00:42



Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)