M7 gaat decoders firmware aanpassen.
#15
(26-08-2016, 22:40)chukky2 schreef: Ah zo bekeken , ja 
Het is al gezegt zolang tv Vlaanderen al bestaat dat de kans er ooit komt dat klanten met niet de juiste apparatuur van hun ne keer zonder beeld komen te staan .
Dat kan niet, want toen TV Vlaanderen gelanceerd werd, hadden ze niet eens eigen ontvangers...
Neen, het is gewoon een tactiek.
In het begin was elke klant welkom, omdat ze zo snel mogelijk zonder verlies wilden draaien.
Om het even wie die een abonnement nam was welkom.
Later kwamen dan eigen ontvangers en modules, die ze steeds meer probeerden op te dringen.
Door een eigen EPG, die slecht werkte.
Door fastscan, enz.

(26-08-2016, 22:40)chukky2 schreef: Daar zijn ze al jaren van op de hoogte ( staat ook in de kleine lettertjes. 
Dan moeten ze nu niet komen zagen .
Ja, de kleine lettertjes, daar zijn ze sterk in.
Het lijkt soms wel meer op een advocatenkantoor dan op een bedrijf.
Ik ben daar al jaren geen klant meer, en ik weet wel waarom.
Of het nu wekkelijk in orde is of niet, chukky2, dat is geen manier om met uw klanten om te gaan.

(26-08-2016, 22:40)chukky2 schreef: Wij zijn het gewoon veel te mooi gewend geweest en wat gebeurd er als te veel vrijheid gegeven wordt ? Idd , dan wordt er misbruik van gemaakt. Het zijn  juist die het luidste nu roepen !
Kijk eens aan, jarenlang werd er verkondigd dat de kabel schandalig bezig was, er was geen vrije hardwarekeuze, dat waren misdadige praktijken volgens de satelliet liefhebbers.
En nu doen ze krak hetzelfde.
Gebrek aan vrije hardwarekeuze vind ik niet plezant, maar als de leverancier dat wil, dan weet ik dat graag onmiddellijk.
En niet zoals bij TV Vlaanderen, waar eerst iedereen welkom is, en nadien men met zachte dwang iedereen probeert naar hun eigen hardware te duwen.
Weten waar je aan toe bent, weet je wel.
 
(26-08-2016, 22:40)chukky2 schreef: En die oranje kaart , heb ik toch niets voor moeten betalen , die werd gewoon geruild .
Je was het bedrag wat ze eventueel vroegen niet verplicht te betalen omdat je klant was .
Toch een mooie truuk, nietwaar.
Geld vragen voor een omruiling, en dan achteraf zeggen dat het niet verplicht was.
Het zal wel weer niet wettelijk verboden zijn.
Maar zo ga je met je klanten niet om.

(26-08-2016, 22:40)chukky2 schreef: Zo erg is het allemaal niet . Die wat niet mee gegaan zijn en willen blijven kijken , wat kost zo een ontvangertje ? 1 keer goed gaan eten laten en je hebt erneentje bij wijze van spreken ;-)
Jij doet precies alsof dat het geld de mensen allemaal op hun rug groeit.
Ik ken al veel mensen die afgehaakt zijn bij TV Vlaanderen, omwille van de niet aflatende stroom van kosten.
Eentje haakte af omdat ze een duo kop moest hebben voor Astra3 en omdat haar ontvanger geen gecertifieerd model was en ze een module zou moeten kopen.
Een ander had een oud model Dreambox (enkel MPEG2 compatible).
En ik ken er zeker nog een stuk of 3 die nu nog via Dreambox(-achtigen) kijken, en eentje via een PC met satkaart.
Als hun kaartje niet meer werkt, dan gaan die ook weg, en die hebben ook nooit de kabel opgezegd.
Ik zie die niet overstappen naar een gecertifieerde ontvanger, die gaan gewoon hun TVV opzeggen, en hun satontvanger gebruiken voor FTA zenders.
Ik ken eigenlijk niemand die met een gecertifieerde ontvanger kijkt.
Wat biedt TV Vlaanderen nu nog extra tov. de kabel?
Veel zenders die in HD zitten op de kabel, krijg je bij TVV maar in SD, ALS je ze al krijgt.
En nu zijn ze ook al begonnen bepaalde zenders via IPTV uit te zenden, dan mag je er nog eens een internet abonnement bijnemen ook, gewoon om TV te kunnen kijken.
Vroeger had je dan nog dat NED1, 2, 3 in HD waren bij TVV en niet bij Telenet, maar die tijd is ook al lang voorbij.
Dus ja, geen vrije hardwarekeuze, minder zenders in het pakket, meer deeltijdse zenders, minder HD zenders in het pakket, sommige zenders via IPTV moeten nemen, en regelmatig extra kosten omdat ze weer met de codering geprutst hebben.
Mocht ik verkoper zijn van die dingen, ik zou totaal niet meer weten hoe ik dat nog moet aanprijzen.

Bovendien, het is een ander gevoel dan bij een upgrade van SD naar HD.
Bij zo'n upgrade krijg je beter beeld, je krijgt er iets voor terug.
Hier is het een actie van hun kant die ervoor zorgt dat het niet meer werkt, waarna je weer mag betalen om het te doen werken.
Je krijgt helemaal geen beter beeld, alleen dat je weer een tijdje kunt kijken.
Antwoord


Berichten in dit topic



Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)