Aldi Talk en Simyo stoppen in België wegens registratieplicht
#2
(10-04-2017, 11:50)master-magic schreef: Aldi Talk België, oftewel Medion Mobile, en Simyo stoppen vanaf 6 juni met hun activiteiten in België. De reden ligt bij de verplichte registratie van prepaidkaarten die in België gaat gelden. Klanten moeten hun tegoed voor 6 juni opmaken.

aldi life musikAldi Talk meldt de verplichte nummerregistratie niet aan te kunnen bieden in zijn winkels en daarom te stoppen met de dienst. Vanaf 7 juni geldt een verplichte registratie en identificatie in België, een antiterreurmaatregel. De telecomaanbieders hebben tot die datum om al hun klanten te registreren, iets dat ze nu al moeten doen bij de uitgave van nieuwe prepaidkaarten. Ook Simyo geeft op zijn site aan te stoppen, per 7 juni.

Eind maart constateerde telecomwaakhond BIPT volgens HLN dat vier aanbieders niet aan de verplichting voldeden. Aldi Talk zat daar overigens niet bij. Tot en met 14 april blijft Aldi Talk prepaidkaarten verkopen, maar de dienst raadt klanten aan over te stappen. Doen ze dat naar Base Prepaid, dan krijgen ze 15 euro tegoed.

Consumentenorganisatie Test-Aankoop betreurt het stoppen van de dienst vanwege de impact op de concurrentie. "De vraag is nu of er nog andere operatoren zullen volgen die enkel prepaidkaarten aanbieden." De organisatie adviseert voor 6 juni over te stappen en geen nieuw beltegoed te kopen.

En diegene die het aan licht bracht is faroek ozgunes (VTM journalist), die naar aanleiding van 22 maart dit ontdekte :
 je moest toen eens het bewuste VTM nieuws van 1u eens kijken, hoe de ministers faroek bedankte voor de onthulling
Antwoord


Berichten in dit topic
RE: Aldi Talk en Simyo stoppen in België wegens registratieplicht - door zorro123 - 10-04-2017, 16:00



Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)