Reclame binnenkort op Netflix voor eigen content
#4
De makkelijkste manier om als abonnee aan Netflix vragen te stellen, is net contacteren van de klantenservice via sociale media. Het twitteraccount @Netflix wordt hierbij het meest gebruikt. De klantenservice – met een hedendaags modewoord ook wel webcare genoemd – van Netflix is vrij actief op de sociale media Twitter. Je hoeft maar een bericht te plaatsen dat je een film of serie die via Netflix beschikbaar is goed vindt en je kan in veel gevallen al rekenen op herverspreiding – een zogenaamde retweet – door Netflix van je bericht.

Kritische vragen

Anders wordt het als je aan de klantenservice moeilijk en daardoor ook vaak kritische vragen stelt. Op de vraag of je Netflix een inhoudelijke vraag mag stellen, wordt al snel enthousiast instemmend gereageerd. Als dan wordt gevraagd of het klopt dat belangrijke topseries op 8 september bij de online streamingdienst gaan verdwijnen, dan wordt het plots ijzig stil. Natuurlijk bestaat de mogelijkheid dat de klantenservice van Netflix het antwoord niet weet of wellicht van de videodienst een verbod heeft om hierover openbaar te communiceren. Maar zelfs een simpele melding hieromtrent blijft achterwege.

Klantenservice

En daarmee rijst de vraag of Netflix de eigen abonnees wel serieus neemt. Netflix is in Nederland met toegang tot miljoenen huishoudens het grote online videoplatform. Bij een bedrijf dat een dergelijke markmacht heeft, hoort een klantenservice die elke vraag of opmerking van de eigen klanten serieus neemt. En dus niet alleen de jubelverhalen over het eigen product gegeven door klanten herverspreidt maar ook openstaat voor het serieus nemen van vragen van klanten die wellicht voor de videodienst minder vrolijk en positief zijn.
Antwoord


Berichten in dit topic
RE: Reclame binnenkort op Netflix voor eigen content - door master-magic - 20-08-2018, 03:46



Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)